Polacy rzucili się na samochody z Chin. MG, Omoda i Jaecoo hitem w salonach
Polacy coraz częściej odwiedzają salony chińskich marek. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w samym marcu na nasze drogi trafiło ponad 53 tys. nowych aut. To najlepszy marzec w historii notowań, a wynik rejestracji jest aż o 18,5 proc. lepszy niż w lutym. Za wzrosty odpowiadają głownie klienci indywidualni, którzy dosłownie rzucili się na samochody chińskich producentów.

- Coraz więcej Polaków wybiera samochody chińskich marek, co przekłada się na rekordowe wyniki rejestracji nowych aut.
- MG jest obecnie liderem wśród chińskich marek, z dynamicznie rosnącą popularnością modeli MG HS i MG ZS.
- Chery z markami Omoda i Jaecoo, dzięki konkurencyjnym ofertom, coraz silniej zagraża pozycji MG w Polsce.
- Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii
Takich tłumów w polskich salonach nie było w marcu jeszcze nigdy. Co ciekawe, Polaków przyciągają do dealerów nie tylko ciekawe promocje dotyczące wyprzedaży rocznika, ale pęczniejąca z każdym dniem oferta chińskich producentów aut.
Obserwujemy znaczący wzrost zainteresowania nowymi samochodami wśród osób prywatnych, nieprowadzących działalności gospodarczej. Od wejścia Polski do UE, nie przypominam sobie tak wielu prywatnych klientów na rynku
Makula dodaje, że w pierwszym kwartale bieżącego roku prywatni nabywcy kupili o niemal 5 tysięcy więcej nowych aut niż przed rokiem, a za 80 proc. tego przyrostu odpowiadają właśnie nowe samochody z Chin. Które chińskie marki i modele szczególnie przypadły do gustu polskim nabywcom?
Polacy rzucili się po chińskie auta. MG lepsze niż Opel i Citroen
Niekwestionowanym liderem rynku chińskich samochodów w Polsce pozostaje należąca obecnie do chińskiego koncernu SAIC marka MG. Mimo historycznych konotacji z Wielką Brytanią, wszystkie sprzedawane w Europie samochody spod znaku MG produkowane są w chińskich fabrykach.
W samym marcu zarejestrowano w Polsce 1248 nowych aut marki MG (+289 proc. r./r). Oznacza to, że obecny nad Wisłą od nieco ponad roku producent osiągnął już 2,35 proc. udziału w rynku nowych samochodów w naszym kraju. MG uplasowało się na 14. miejscu zestawienia najchętniej wybieranych marek nowych aut w Polsce wyprzedzając m.in.:
- 15. Forda (1237 rejestracji),
- 16. Cuprę (996 rejestracji),
- 17. Peugeota (946 rejestracji),
- 18. Opla (778 rejestracji),
- 19. Citroena (739 rejestracji),
- 20. Suzuki (736 rejestracji).y
MG HS hitem w Polsce. Wielkość Toyoty RAV4 w cenie Dacii Duster?
Prawdziwą lokomotywą sprzedaży jest nowy MG HS, który w marcu uplasował się na 7. miejscu zestawienia najczęściej kupowanych nowych aut w Polsce przez klientów indywidualnych. Samochód wyprzedził w rankingu takie modele, jak np. Renault Captur czy Skoda Kamiq. Auto cieszy się ogromną popularnością oferując świetne wyposażenie i przestrzeń zbliżoną do Toyoty RAV4 za cenę, jaką zapłacić trzeba za rozsądnie skonfigurowaną Dacię Duster.
Bardzo dobrze radzi też sobie MG ZS. Model zajmuje 13. Miejsce w rankingu popularności wśród klientów indywidualnych wyprzedzając m.in. Volkswagena T-Crossa i Toyotę Corolle Cross. Trzeba jednak wyjaśnić, że w salonach oferowane są obecnie dwie generacje modelu. MG ZS Classic - czyli poprzednia wersja oferowana z napędem spalinowym - oraz nowy MG ZS Hybrid+ - zupełnie nowy model dostępny wyłącznie jako hybryda.
Zauważamy wyraźny wzrost na rynku motoryzacyjnym i jednocześnie świętujemy rekordową sprzedaż w marcu, która potwierdza rosnące zainteresowanie marką MG. Jesteśmy zachwyceni dotychczasowym wynikiem i spoglądając na nadchodzący rok będziemy dalej angażować się w kontynuację pozytywnego trendu oraz umacnianie swojej pozycji na polskim rynku
Biorąc pod uwagę cały pierwszy kwartał i klientów indywidualnych modele MG zajęły odpowiednio 9. (MG HS) i 15. (MG ZS) miejsce w rankingu popularności wyprzedzając w klasyfikacji m.in. Volkswagena Tiguana oraz Skodę Octavię.
W sumie w całym pierwszym kwartale bieżącego roku na polskie drogi trafiło już 3049 nowych aut marki MG, co oznacza wzrost w stosunku do ubiegłego roku o 313 proc.
Nie tylko MG. Omoda i Jaecoo kuszą polskich nabywców
Na rosnącej popularności chińskich samochodów w Polsce zyskuje nie tylko MG. Marce należącej do SAIC Motor rośnie właśnie groźny rywal w postaci oferty innego chińskiego giganta - koncernu Chery. Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w pierwszym kwartale bieżącego roku na polskie drogi trafiło też 2395 pojazdów marek OMODA i JAECOO. Szczególnie dużą popularnością cieszą się - konkurencyjne wobec MG HS - modele Omoda 5 i Jaecoo 7.
Sytuacja jest o tyle ciekawa, że jeszcze pod koniec ubiegłego roku Adam Majcherek przywiózł z Chin informację, że Chery planuje uczynić z Polski bramę na rynki środkowej i zachodniej Europy. W ramach ekspansji w Polskich salonach pojawić się też mają produkty samej marki Chery, a pierwszy z nich, czyli Chery Tigo 7, trafi do polskiej oferty już w lipcu.
Pierwsza partia samochodów ma dotrzeć do Polski w czerwcu. Następnie zorganizujemy w Warszawie wydarzenie związane z wprowadzeniem marki i produktu Chery, aby podzielić się bardziej szczegółowymi informacjami o produkcie
Chery Tigo 7 jest nieco mniejszy niż jego najgroźniejszy rywal - MG HS - ale jego wymiary wpisują się w takie sprzedażowe hity, jak chociażby Hyundai Tucson czy Toyota RAV4.
Chińczycy nie biorą jeńców. Ostra walka dealerów o pieniądze Polaków
Warto dodać, że skumulowana sprzedaż Jaecoo i Omody w lutym 2025 była wyższa niż liczba rejestracji MG. Ich skumulowany wynik wyniósł wówczas 831 rejestracji czyli o 15 samochodów więcej niż w przypadku MG. W marcu MG powróciło na fotel lidera, ale zapowiedź ofensywy ze strony Chery pozwala sądzić, że w perspektywie nadchodzących miesięcy MG może mieć coraz większe problemy z utrzymaniem pierwszego miejsca. Dla nabywców oznacza to całkiem kuszącą perspektywę ostrej konkurencji o portfele Polaków.
Już dziś, zarówno MG, jak i Omoda czy Jaecoo kuszą polskich nabywców nie tylko ceną i bogatym wyposażeniem, ale też ciekawą ofertą finansowania czy obsługi gwarancyjnej. Przykładowo - każda z wymienionych marek - oferuje dziś klientom 7-letnią gwarancję limitowaną przebiegiem 150 000 km. MG - w ramach wyprzedaży rocznika - oferuje np. możliwość ubezpieczenia samochodu AC/OC za 999 zł. Omoda i Jaecoo wychodzą do nabywców z podobną ofertą, ale za - uwaga - 1 zł.
Zarówno SAIC, jak i Chery planują też szybką rozbudowę polskiej sieci dealerskiej i serwisowej. Obecnie w całej Polsce działają już 34 autoryzowane salony MG, a do końca roku ma ich być już około 40. W przypadku marek Omoda i Jaecoo sieć serwisowa jest jeszcze nieco skromniejsza, ale ambitne plany zakładają, że do końca roku w kraju działać ma co najmniej 45 autoryzowanych dealerów. Sama marka Chery, która rusza z planuje, że do końca bieżącego roku jej auta oferowane będą w 25 salonach na terenie Polski.