Chery Tiggo jeszcze w marcu w Polsce. Tankowanie co 1200 km i 7 lat gwarancji

Chery, czyli chiński potentat motoryzacyjny, chce uczynić z Polski bramę na rynki Unii Europejskiej. O ambitnych planach chińskiego giganta jako pierwsi informowaliśmy już w październiku ubiegłego roku. Teraz przedstawiciele koncernu zdradzili więcej szczegółów dotyczących polskiej oferty marki Chery.

Chery Tiggo 7 pojawi się w polskich salonach już w lipcu
Chery Tiggo 7 pojawi się w polskich salonach już w lipcumateriały prasowe

Na polskim rynku samochodów ”made in China” zaszła ostatnio nieoczekiwana zmiana. W liczbach bezwzględnych absolutnym numerem jeden pozostaje nad Wisłą marka MG, ale o gigantyczne wzrosty rejestracji notują marki Jaecoo i Omoda. Ich skumulowany wynik w lutym (831 rejestracji) jest wyższy niż w przypadku MG (816 rejestracji).

Chery wkracza nad Wisłę. Jakie auta trafią do Polski?

Nowe dane z Polskiego rynku zapowiadają ostrą konkurencję pomiędzy chińskimi koncernami, co powinno ucieszyć nabywców. Zarówno Jaecoo, jak i Omoda należą do szykującego się na ekspansję w Polsce chińskiego koncernu Chery.

Jeszcze w ubiegłym roku Adam Majcherek przywiózł z Chin informację, że koncern planuje uczynić z Polski bramę na rynku środkowej i zachodniej Europy. Teraz przedstawiciele Chery uchylili rąbka tajemnicy dotyczącej polskiej oferty marki.

Pierwsze Chery w Polsce jeszcze w Marcu.

Jak poinformował Interię Hong Binbao, brand manager Chery Polska, jeszcze przed końcem marca do Polski trafią pierwsze cztery pojazdy demonstracyjne. Mają to być modele:

  • Tiggo 7,
  • Tiggo 8,
  • Tiggo 7 PHEV
  • Tiggo 8 PHEV.
Pierwsza partia samochodów ma dotrzeć do Polski w czerwcu. Następnie zorganizujemy w Warszawie wydarzenie związane z wprowadzeniem marki i produktu Chery, aby podzielić się bardziej szczegółowymi informacjami o produkcie
mówi w rozmowie z Interią Hong Binbao, brand manager Chery Polska.

Chery Tiggo 7 od lipca w Polsce. W standardzie HUD i nagłośnienie SONY

Do tej pory wiedzieliśmy jedynie, że począwszy od lipca, gdy oficjalnie działać zaczną pierwsze polskie salony Chery, w ofercie pojawi się rodzinny SUV Chery Tiggo 7.

Samochód jest nieco mniejszy niż jego najgroźniejszy rywal - MG HS- ale jego wymiary wpisują się w takie sprzedażowe hity, jak chociażby Hyundai Tucson czy Toyota RAV4.

Chery Tiggo 7materiały prasowe

Chery Tiggo 7 ma 4,55 m długości, 1,86 m szerokości i 1,69 mm wysokości, a rozstaw osi tego modelu to 2,67 m. Bazowa wersja napędzana będzie benzynowym silnikiem 1.6 TGDI (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Jednostka, która standardowo parowana będzie z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią DCT o 7 przełożeniach rozwija 147 KM i 275 Nm.

Standardowe wyposażenie obejmować ma m.in.:

  • dwuwarstwowe szyby dźwiękoszczelne,
  • bezprzewodową ładowarkę do smartfona o mocy 50W,
  • wyświetlacz przezierny HUD, kamera 540° (pokazuje też obraz spod samochodu),
  • nagłośnienie SONY,
  • system multimedialny obsługujący Apple CarPlay i Android Auto.

Ceny Tiggo 7 mają zaczynać się od 27 tys. euro (ok. 117 450 zł), a najdroższe wersje odmiany spalinowej osiągną poziom 35 tys. euro (ok. 152 250 zł). Takie ceny oznaczają, że na rynku może dojść do prawdziwej rewolucji.

Chery Tiggo 7 pro e+ trafi do Polski. 1200 km zasięgu i 7 lat gwarancji

Informacja o demonstracyjnych modelach Tiggo 7 phev i Tiggo 8 phev oznacza, że do polskich salonów trafią również samochody w wersjach plug-in. W przypadku Tiggo 7 chodzi o model Chery Tiggo 7 pro e+. czyli jedną z najbardziej zaawansowanych hybryd na świecie, bazującą na autorskiej technologii CSH (Chery Super Hybrid).

Chery Tiggo 7 - wnętrze materiały prasowe

Sercem tego rozwiązania jest silnik 1.5 TGDI, osiągający sprawność cieplną na poziomie 44,5 proc. Jednostka współpracuje z bezstopniową przekładnią DHT i dwoma elektrycznymi silnikami trakcyjnymi.

Każda z jednostek, czy to spalinowa czy elektryczne, może napędzać pojazd niezależnie. W trybie elektrycznym Chery Tiggo 7 pro e+ jest w stanie pokonać nawet 90 km, a całkowity zasięg auta w trybie pomiarowym to imponujące 1200 km.

Jakie modele Chery w Polsce? Tiggo 8 trafi nad Wisłę

Oprócz modelu Tiggo 7 w polskiej ofercie pojawi się też jego większy brat - Chery Tiggo 8. To ”dorosły” SUV segmentu D, mierzący 4,72 m długości (rozstaw osi 2,71 m).

Chery Tiggo 7 trafi do sprzedaży w połowie bieżącego rokumateriały prasowe

Polska konfiguracja pozostaje tajemnicą. Wiadomo jednak, że Tiggo 8 oferować ma takie same, jak w przypadku Tiggo 7 konfiguracje silnikowe.

Powstanie polskie centrum logistyczne Chery

Plany Chery dotyczące polskiego rynku dalece wykraczają poza sprzedaż samochodów. Polska ma być bramą na rynki Unii Europejskiej, co wymaga zapewnienia odpowiedniego zaplecza technicznego.

Marka przewiduje również uruchomienie specjalnego centrum logistycznego z częściami zamiennymi na terenie Polski, co zagwarantuje sprawne dostawy, szybką dostępność podzespołów oraz wysoką jakość obsługi posprzedażowej
informuje Interię Karolina Dąbrowska ze służb prasowych chińskiego producenta.

Oznacza to, że przyszli nabywcy takich marek, jak Chery, Jaecoo czy Omoda nie powinni obawiać się o dostępność części i wykwalifikowanego serwisu, a tym samym - czas napraw.

Przedstawiciele koncernu podkreślają też, że wprowadzane na europejski rynek modele mają już pełen certyfikat zgodności z normami Unii Europejskiej - EU WVTA (Whole Vehicle Type Approval), a do końca trzeciego kwartału bieżącego roku przejdą też pełny cykl testów bezpieczeństwa Euro NCAP.

Chery International jest jednym z nielicznych producentów z Chin, którzy wchodzą na Stary Kontynent tworząc klasyczne, własne struktury. Oznacza to, że lokalni importerzy od podstaw tworzą sieć sprzedaży i obsługi pojazdów, a nie są jedynie dostawcami pojazdów dla lokalnych firm. To szczególnie ważne w kontekście klientów, którzy często podróżują między krajami - w takim przypadku można bowiem liczyć na pełną pomoc ze strony lokalnej sieci serwisów, a nie np. holowanie do kraju rejestracji pojazdu.

Chińskie samochody podbijają polski rynekWydarzenia24Wydarzenia 24