Dacia Spring to sposób na drogie elektryki. Nowe auto poniżej 70 tys. zł

Maciej Olesiuk

Maciej Olesiuk

Aktualizacja
Dacia Spring jest bezkonkurencyjna w swojej klasie. Po pierwszej połowie roku zajmuje pierwsze miejsce na liście sprzedaży.
Dacia Spring jest bezkonkurencyjna w swojej klasie. Po pierwszej połowie roku zajmuje pierwsze miejsce na liście sprzedaży.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jak zmieniła się Dacia Spring po modernizacji?

Kokpit nowoczesnego samochodu z cyfrowymi wyświetlaczami, wielofunkcyjną kierownicą z logo DC i dużym ekranem dotykowym centralnym, wnętrze utrzymane w minimalistycznej stylistyce z prostymi przyciskami do sterowania klimatyzacją i systemem multimedial...
Przed kierowcą znajduje się 7-calowy ekran wskaźników, a do obsługi multimediów służy ekran o przekątnej 10 cali.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Dźwignia zmiany biegów w nowoczesnym samochodzie, umieszczona na konsoli środkowej, w otoczeniu czarno-białych elementów wnętrza pojazdu.
Dźwignia zmiany biegów została ulokowana na białym "klocku". Takie rozwiązanie sprawdza się w czasie jazdy lepiej niż dotychczasowe pokrętło.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Czy Dacia Spring ma dużo miejsca w środku?

Czarny plastikowy uchwyt na napoje zamocowany przy bocznej ścianie wnętrza samochodu, widoczne także fragmenty tapicerki i podłogi z gumową matą.
Wielofunkcyjny przedmiot doczepiany na rzep może pełnić funkcję latarki, uchwytu na telefon czy schowka na drobiazgi.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jaki silnik ma Dacia Spring?

Komora bagażowa z przodu samochodu elektrycznego, widoczny czarny plastikowy kufer oraz elementy techniczne pod maską, zlewka płynu chłodniczego z niebieską nakrętką po lewej stronie.
Dacia Spring dostępna jest w dwóch wariantach napędu: 45 KM i 125 Nm oraz 65 KM i 113 Nm. Pod maską znaleźć można niewielki schowek na drobiazgi.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jak jeździ Dacia Spring?

Brązowy kompaktowy SUV stoi na parkingu z betonową nawierzchnią na tle nowoczesnego, przeszklonego budynku.
Dacia Spring, jak na auto budżetowe, oferuje zadowalający stosunek ceny do jakości. Choć na rozpędzenie się do pierwszej setki potrzebuje co najmniej blisko 14 sekund, 50 km/h osiąga całkiem szybko.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Zobacz również:

    Wyposażenie Dacii Spring

    • światła do jazdy dziennej w technologii LED
    • 14-calowe felgi stalowe z kołpakami
    • elektrycznie regulowane przednie szyby
    • 7-calowy ekran wskaźników
    • czujniki parkowania z tyłu
    • system wspomagania ruszania pod górę
    • system kontroli zmęczenia kierowcy
    • system utrzymania pasa ruchu
    • uchwyt na smartfona
    • kieszenie w przednich fotelach
    • manualną klimatyzację
    • elektrycznie regulowane tylne szyby
    • elektrycznie sterowane lusterka boczne
    • kamerę cofania
    • 10-calowy wyświetlacz multimediów
    • manualna klimatyzacja
    • elektrycznie regulowane przednie szyby
    • 7-calowy wyświetlacz wskaźników
    • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
    • kamera cofania
    • 10-calowy wyświetlacz multimediów
    Logo SPRING ELECTRIC umieszczone na żółtej karoserii samochodu osobowego, widoczne detale lakieru oraz kropelki wody po myciu auta.
    Dacia Spring dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia. W standardzie nie znajdziemy jednak np. klimatyzacji. Maciej OlesiukINTERIA.PL

    Ile kosztuje Dacia Spring?

    Dacia Spring. Ceny

    Wersja
    essential
    expression
    extreme
    cargo
    Electric 45
    76 900 zł (cena promocyjna: 69 900 zł)
    -
    -
    -
    Electric 65
    -
    86 000 zł (cena promocyjna: 79 000 zł)
    90 600 zł (cena promocyjna: 83 600 zł)
    92 400 zł (85 400 zł)
    Nowoczesny samochód osobowy o charakterystycznej żółtej karoserii, stojący na dachu parkingu, z widocznymi czarnymi felgami i zieloną tablicą rejestracyjną, w tle betonowe barierki i fragmenty zabudowy miejskiej.
    Dacia Spring nie jest już jedynym tanim elektrykiem na rynku. Musi konkurować m.in. z Citroenem e-C3, a także samochodami marek z Chin.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Logo marki Dacia umieszczone na tylnej klapie samochodu, otoczone wyraźnymi elementami stylistycznymi oraz drobnymi kroplami wody.
    Dacię Spring po liftingu poznamy m.in. dzięki panelowi z napisem "DACIA" na klapie bagażnika.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Nowoczesna deska rozdzielcza samochodu z dużym wyświetlaczem na środku, cyfrowymi wskaźnikami, kierownicą z logo marki oraz jasnymi tapicerkami siedzeń. Za szybą widać część infrastruktury miejskiej.
    Negatywny wpływ na komfort podróżowania Dacią Spring ma trudność z przybraniem odpowiedniej pozycji za kierownicą. Wynika to m.in. z faktu, że fotel nie jest regulowany na wysokość.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Cyfrowy panel wskaźników pojazdu elektrycznego z widocznym poziomem naładowania baterii wynoszącym 80%, informacją o pozostałym zasięgu 145 km oraz wskaźnikiem trybu jazdy eco.
    Minimalistyczny ekran wskaźników zapewnia najważniejsze informacje w czasie podróży.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Dotykowy ekran systemu multimedialnego samochodu z wyświetlonymi opcjami audio, nawigacji i telefonu, utrzymany w nowoczesnym stylu, zamontowany na desce rozdzielczej obok kierownicy.
    System multimediów Dacii Spring nie jest przesadnie rozbudowany. Dzięki temu obsługa zachodzi intuicyjnie.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Otwarta przestronna bagażnik samochodu osobowego w jasnożółtym kolorze, z dobrze widocznymi elementami wnętrza oraz fragmentem tylnej lampy i zderzaka.
    Bagażnik Dacii Spring oferuje 308 litrów pojemności.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Schowek w bagażniku samochodu z widocznymi przewodami do ładowania pojazdu elektrycznego, ułożonymi w przegródkach i zabezpieczonymi w czarnym, wyściełanym wnętrzu.
    Pod spodem znajdziemy jeszcze przestrzeń na kable do ładowania.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Ręka trzymająca wtyczkę i podłączająca ją do portu ładowania samochodu elektrycznego, widoczny przedni panel pojazdu i szczegóły technologiczne związane z procesem ładowania.
    Akumulator o pojemności 26,8 kWh zapewnia zasięg do 228 km w cyklu mieszanym. Ładowanie prądem stałym o mocy 30 kW pozwoli na uzupełnienie energii z 20 do 80 proc. w 45 minut.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Volkswagen T-Cross – najlepszy mały SUV z NiemiecPaweł RygasINTERIA.PL
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?