Rondo Hassela bije rekordy bezpieczeństwa. Kolizji mniej o 72 proc.

Rondo Hassela to dowód na to, że nawet sprawdzone rozwiązania można udoskonalić. Dzięki zastosowaniu separatorów i prowadzeniu ruchu od wjazdu do zjazdu udało się znacząco ograniczyć liczbę kolizji oraz zwiększyć przepustowość.
Rondo Hassela to dowód na to, że nawet sprawdzone rozwiązania można udoskonalić. Dzięki zastosowaniu separatorów i prowadzeniu ruchu od wjazdu do zjazdu udało się znacząco ograniczyć liczbę kolizji oraz zwiększyć przepustowość.materiały prasowe

W skrócie

  • Szwedzcy inżynierowie opracowali innowacyjne rondo Hassela, które dzięki zastosowaniu separatorów znacząco zmniejsza ryzyko kolizji.
  • Projekt oparty jest na połączeniu cech klasycznych rond i rond turbinowych, eliminując możliwość zmiany pasa podczas jazdy po rondzie.
  • Symulacje wykazały 72-proc. spadek liczby kolizji i 22-proc. wzrost przepustowości, a pilotażowe ronda już powstają w Szwecji.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Rondo Hassela - szwedzka innowacja drogowa

Rondo Hassela poprawia przepustowość i zmniejsza ryzyko kolizji o 72 proc.
Rondo Hassela poprawia przepustowość i zmniejsza ryzyko kolizji o 72 proc.materiały prasowe

Jak działa nowe rondo Hassela w Szwecji?

Zobacz również:

Wyniki testów ronda - mniej kolizji, większa przepustowość

Plany na przyszłość i możliwe zastosowania

Audi A6 znowu ma silniki spalinowe. Ale nie myślcie tylko o TDIMaciej OlesiukINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?