Donald Trump tupnął nogą. Producenci aut elektrycznych się wycofują

Prezydent USA Donald Trump wycofuje państwowe wsparcie dla producentów oraz nabywców aut
Prezydent USA Donald Trump wycofuje państwowe wsparcie dla producentów oraz nabywców autMANDEL NGANAFP

W skrócie

  • Globalna sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła o 28 proc. w pierwszym półroczu 2025 r., z Chinami jako liderem rynku.
  • Pomimo rosnącej popularności EV, wielu producentów ogranicza inwestycje i rezygnuje z planowanych premier modeli elektrycznych.
  • Zmiany polityczne, takie jak wycofanie wsparcia dla EV w USA przez Donalda Trumpa, wpływają na strategie producentów i kształtują przyszłość rynku.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Wykres słupkowy ilustrujący wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych na świecie w ujęciu miesięcznym od stycznia 2024 do czerwca 2025, z podziałem na regiony: Chiny, Europa, Ameryka Północna i reszta świata. Główna wartość to 9,1 mln sprzedanych pojazdó...
Wzrost sprzedaży aut EV na świecieRho Motionmateriały prasowe

Wszystkie rynki odnotowują wzrost. Coraz chętniej kupujemy auta elektryczne

Kierowcy samochodów elektrycznych doświadczają "lęku o ładowarkę"
Kierowcy samochodów elektrycznych doświadczają "lęku o ładowarkę" pomimo stale rozwijanej infrastrukturyMirosław DomagałaINTERIA.PL

Rośnie sprzedaż samochodów elektrycznych, a producenci aut ograniczają inwestycje w rozwój elektromobilności

Zobacz również:

Donald Trump jedną decyzją wpływa na rynek aut elektrycznych. Premiery tych modeli samochodów EV nie będzie

Donald Trump stara się uratować sytuację Tesli.
Rząd Trumpa znosi kary finansowe nakładane na producentów naruszających normy zużycia paliwa. Limity zostały zaostrzone w 2022 r. przez Joe Bidena.MANDEL NGANAFP
Mercedes EQS SUV 580 4MATIC
Mercedes-Benz wstrzymuje rozwój platformy MB.EA-Large dla elektrycznych sedanów i SUV-ówKarol TynkaINTERIA.PL

To efekt zmieniającego się rynku. Producenci aut EV dostosowują się do trendów

Volkswagen T-Cross – najlepszy mały SUV z NiemiecPaweł RygasINTERIA.PL