Omoda 5 już w Polsce. Cena, silnik i wyposażenie zaskakują

Omoda 5 to kompaktowy crossover, którym chińska marka debiutuje w naszym kraju. Teraz polskie przedstawicielstwo koncernu Chery poinformowało o cenach modelu. Oferta jest bardzo atrakcyjna.

Omoda i Jaecoo to dwie marki należące do koncernu Chery Automobile, które jakiś czas temu oficjalnie zadebiutowały w Polsce. Marki początkowo będą oferować po jednym modelu. W przypadku pierwszej z nich będzie to Omoda 5 - kompaktowy crossover o długości 4373 mm i rozstawie osi 2610 mm.

Reklama

Omoda 5. Jaki silnik?

Początkowo samochód będzie dostępny w odmianie spalinowej. Za wprawianie w ruch auta odpowiadać będzie silnik benzynowy o pojemności 1,6 zapewniający 147 KM i 275 Nm. Moc trafia na przednie koła. Przełożenia obsługiwać będziemy za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje modelowi 10,1 sekundy. Średnie zużycie paliwa według norm WLTP to 7,4 litra na 100 km. W przyszłości oferta napędowa modelu zostanie rozszerzona o wariant elektryczny - E5.

Wyposażenie Omody 5

Omoda 5 dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia - Comfort i Premium. Już w pierwszej z nich klienci nie powinni narzekać na żadne braki. W standardzie znajdziemy m.in.:

  • automatycznie sterowane reflektory LED
  • komplet czujników parkowania
  • kamerę cofania
  • elektrycznie regulowane fotele z funkcją podgrzewania i wentylacji
  • dwa ekrany (wskaźników i systemu multimediów), oba o przekątnej 12,3 cala
  • możliwość bezprzewodowego połączenia telefonu (za pomocą Android Auto i Apple CarPlay)
  • indukcyjną ładowarkę
  • automatyczną klimatyzację
  • adaptacyjny tempomat
  • 18-calowe felgi

W topowej odmianie, Premium, znajdziemy m.in. dodatkowo:

  • kamerę 360 stopni
  • otwierane okno dachowe
  • elektrycznie sterowaną klapę bagażnika
  • podgrzewaną kierownicę
  • liczący osiem głośników system audio marki Sony.

W odmianie wyposażeniowej Comfort model będzie dostępny w siedmiu wariantach koloru nadwozia. W przypadku wersji Premium lakierów będzie 10. Część z nich jest dostępna również w wariancie dwukolorowym - z dachem lakierowanym na czarno. W obu wersjach wyposażenia klienci będą mogli liczyć również na asystenta głosowego Hello Omoda, za pomocą którego można np. otworzyć okna czy sterować temperaturą klimatyzacji.

Ile kosztuje nowa Omoda 5?

Ceny Omody 5 startują od 115 500 zł. Tyle właśnie trzeba będzie zapłacić za odmianę Comfort. Wersja Premium jest o 14 tys. droższa - kosztuje 129 500 zł. Jak auto prezentuje się na tle swoich konkurentów z szeroko pojętego świata zachodniego? Trzeba przyznać, że bardzo atrakcyjnie. Skoda Karoq oferuje znacznie bogatszą gamę napędową, ale w podstawie można liczyć 115-konną litrową jednostkę benzynową współpracującą z sześciobiegową skrzynią manualną. Różnicę da się zauważyć również patrząc na standardowe wyposażenie. Karoq oferuje przykładowo mniejsze ekrany wskaźników i multimediów (po 8 cali). Na takie elementy jak podgrzewane fotele czy kamerę cofania można liczyć dopiero po wyborze odpowiednich pakietów wyposażenia dodatkowego. W podstawowej specyfikacji za Skodę Karoq zapłacić trzeba 121 900 zł.

Większą gamę napędową oferuje również Toyota Corolla Cross. W standardzie dostępny jest układ hybrydowy, którego bazą jest silnik benzynowy o pojemności 1,8. Generuje on 140 KM. Na wyposażeniu klienci znajdą m.in. 12,3-calowy ekran wskaźników oraz 10,5-calowy wyświetlacz wskaźników czy kamerę cofania. W standardzie brakuje natomiast np. podgrzewanych foteli z przodu. Obecnie za Toyotę Corollę Cross zapłacić trzeba co najmniej 142 800 zł. Trzeba jednak zaznaczyć, że jest to cena promocyjna - katalogowa wynosi 144 900 zł. Różnica w cenach Omody i jej konkurentów jest więc znacząca. Ponadto decydując się na auto chińskiej marki klienci mogą liczyć na bardzo atrakcyjne zobowiązania gwarancyjne. Omoda 5 objęta jest gwarancją na siedem lat lub 150 tys. km, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Omoda | Omoda 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy