Nowy chiński lider na polskim rynku. MG oddało palmę pierwszeństwa
Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w listopadzie 2025 r. w Polsce zarejestrowano 49 027 nowych samochodów osobowych. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku to spadek o 121 egzemplarzy, a w porównaniu z październikiem br. aż o 3703 sztuki. Liderem pozostała Toyota, utrzymując swoją dominującą pozycję na rynku. Jednocześnie po jedenastu miesiącach koncern Chery wyprzedził dotychczasowego lidera wśród chińskich marek, czyli MG.

W skrócie
- W listopadzie 2025 roku w Polsce zarejestrowano 49 027 nowych samochodów osobowych, co oznacza spadek w stosunku do poprzednich okresów.
- Toyota utrzymała pozycję lidera rynku, ale zanotowała spadek liczby rejestracji, natomiast największy wzrost odnotowało MG.
- W segmencie chińskich marek liderem po raz pierwszy został koncern Chery, wyprzedzając MG po jedenastu miesiącach roku.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował raport podsumowujący listopadowe rejestracje nowych samochodów osobowych w Polsce.
Z danych CEPiK wynika, że w tym miesiącu zarejestrowano 49 027 pojazdów, co oznacza spadek o 0,25 proc. w porównaniu z listopadem 2024 r. oraz o 7,02 proc. względem października 2025 r. Od początku roku Polacy zarejestrowali już łącznie 529 648 nowych aut osobowych, notując wzrost o 6,81 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Większość nowych aut rejestrujemy na firmy
W listopadzie 2025 r. klienci indywidualni odpowiadali za 31,09 proc. wszystkich rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce, podczas gdy firmy stanowiły 68,91 proc. rynku.
W liczbach bezwzględnych oznacza to, że przedsiębiorstwa zakupiły w tym miesiącu 33 784 auta. W ujęciu 11 miesięcy udział firm w rynku wyniósł 68,42 proc. Jak podkreśla Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR - statystyka nie obejmuje osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą ani spółek cywilnych, które w CEPiK klasyfikowane są jako "osoby fizyczne". W konsekwencji liczba samochodów kupowanych "na firmę" jest jeszcze znacznie wyższa niż pokazują statystyki.

Toyota na pierwszym miejscu chociaż notuje spadek
Liderem polskiego rynku wciąż pozostaje Toyota. Do końca listopada 2025 roku w naszym kraju zarejestrowano 82 953 auta tej marki, co oznacza spadek o 10,77 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Udział Toyoty w polskim rynku samochodowym wyniósł 15,66 proc.
Na drugim miejscu znalazła się Skoda, która odnotowała 57 709 rejestracji - o 8,46 proc więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, co daje marce łączny udział w rynku na poziomie 10,90 proc.
Na trzecim miejscu zestawienia uplasował się Volkswagen. W 2025 roku klienci zarejestrowali 38 423 samochody tej niemieckiej marki, co oznacza wzrost o 12,38 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Udział Volkswagena w polskim rynku wyniósł 7,25 proc. Czwarte miejsce zajęła Kia, która odnotowała 28 232 rejestracje - o 6,97 proc mniej niż w 2024 roku, zapewniając sobie udział rynkowy na poziomie 5,33 proc.
Rejestracja aut osobowych w listopadzie 2025 roku. Top 10 marek:
- Toyota - 6617 szt.
- Skoda - 5886 szt.
- Volkswagen - 3855 szt.
- Audi - 2818 szt.
- BMW - 2706 szt.
- Mercedes - 2468 szt.
- Hyundai - 2216 szt.
- Renault - 2064 szt.
- Kia - 1996 szt.
- Dacia - 1950 szt.
Chińskie marki szturmują rynek. Po 11-tu miesiącach nowy lider
Głównym czynnikiem wzrostu liczby rejestracji w listopadzie 2025 roku pozostawały chińskie marki, które łącznie osiągnęły 10,4 proc. udziału w rynku. To oznacza wzrost o 0,4 punktu procentowego w porównaniu z październikiem.
Łącznie w tym miesiącu Polacy zarejestrowali 5105 pojazdów z Państwa Środka. Wynik ten jest tym bardziej imponujący, że wiele z tych marek nie było obecnych na polskim rynku rok wcześniej lub odnotowywało jedynie minimalną sprzedaż.
W ciągu ostatnich 11 miesięcy największy wzrost zarejestrowanych aut odnotowało MG - aż o 124,17 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Mimo to po 11 miesiącach MG utraciło pozycję lidera rynku w Polsce na rzecz koncernu Chery, obejmującego marki Omoda, Jaecoo oraz Chery. Przewaga Chery jest jednak minimalna - wynosi 13 245 sprzedanych egzemplarzy wobec 13 107 aut MG.
Rejestracja aut osobowych w listopadzie 2025 roku. Top 10 chińskich marek:
- MG - 1326 szt.
- BYD - 800 szt.
- Omoda - 680 szt.
- Jaecoo - 611 szt.
- BAIC - 486 szt.
- Chery - 431 szt.
- Leapmotor - 423 szt.
Jak widać do wyników liderujących w Polsce Toyoty, Skody czy Volkswagena chińskim producentom jeszcze sporo brakuje. Jednak przy tak szybkim wzroście sprzedaży chińskich samochodów uznane europejskie czy japońskie marki na pewno z niepokojem oglądają się za siebie.










