Kończy się chiński sen o elektromobilności. Nadchodzi wielki kryzys

Samochody w jednym z chińskich portów czekają na załadunek na statek
Samochody w jednym z chińskich portów czekają na załadunek na statekAFP

W skrócie

  • Prezes Great Wall Motors ostrzega przed bańką na rynku chińskich samochodów elektrycznych, wskazując na nadprodukcję oraz gigantyczne zadłużenie producentów.
  • Porównuje sytuację branży motoryzacyjnej w Chinach do kryzysu na rynku nieruchomości i sugeruje, że obecne modele biznesowe są nierentowne i zbyt mocno zależą od państwowych subsydiów.
  • Wei Jianjun przekonuje, że przyszłość należy do hybryd, a nie samochodów całkowicie elektrycznych, szczególnie na rynkach bez rozwiniętej infrastruktury ładowania.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Krach na rynku samochodów elektrycznych to kwestia czasu. Marże na autach są niższe niż na herbacie

Mężczyzna w garniturze z wyciągniętą ręką, w tle kilka osób, część z nich w maseczkach, a także biały obiekt z napisem HAVAL.
Wei Jianjun ostrzega, że chińska branża motoryzacyjne zmierza w kierunku bankructwa.VCGGetty Images

Upadek Evergrande powinien być przestrogą dla branży motoryzacyjnej

Zobacz również:

Samochody elektryczne są nierentowne

Chińskie statki transportowe wożą tysiące samochodów we wszystkich kierunkach
Chińskie statki transportowe wożą tysiące samochodów we wszystkich kierunkachCFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFPAFP

To jeszcze nie czas na elektryki. Chińska branża samochodowa zmierza ku krachowi

Fiat Grande Panda Hybrid to strzał w dziesiątkę. Topowa wersja za mniej niż 100 tys. złMaciej OlesiukINTERIA.PL