Cupra Tavascan wjeżdża do Polski. Jakie ceny i wersje wyposażenia?
Cupra Tavascan, pierwszy elektryczny SUV i zarazem drugi napędzany prądem model w gamie hiszpańskiego producenta, doczekał się polskich cen. Auto będzie dostępne w dwóch wersjach napędu i wyposażenia. Jak prezentuje się na tle swojego konstrukcyjnego bliźniaka spod znaku Volkswagena?
Cupra Tavascan to pierwszy elektryczny SUV i jednocześnie drugi elektryk w gamie hiszpańskiej marki. Samochód zbudowany został na modułowej platformie MEB przeznaczonej dla aut zasilanych prądem. Tavascan jest w gruncie rzeczy konstrukcyjnym bliźniakiem innych elektrycznych SUV-ów z gamy koncernu Volkswagena - m.in. modelu ID.5.
Teraz polski importer opublikował cennik nowego elektrycznego modelu. Auto dostępne będzie w dwóch wersjach - Endurance i VZ. W pierwszej możemy liczyć na moc 286 KM i napęd na tył. Do pierwszej setki auto rozpędza się w 6,8 sekundy i może pędzić maksymalnie z prędkością 180 km/h. Akumulator o pojemności netto 77 kWh zapewnia zasięg na poziomie 542-568 km.
W odmianie VZ auto zapewnia 340 KM i napęd na cztery koła. Pierwszą setkę osiąga po czasie 5,5 sekundy. Prędkość maksymalna, podobnie jak w wyżej opisanej wersji, ograniczona jest do 180 km/h. Tak samo jak w odmianie z napędem na tył za magazynowanie energii odpowiada akumulator o pojemności netto 77 kWh. Deklarowany zasięg jest tu oczywiście nieco niższy i wynosi 512-522 km.
Standardowe wyposażenie Cupry Tavascan w odmianie Endurance obejmuje m.in.:
- asystenta aktywnego utrzymania pasa ruchu Lane Assist Plus z asystentem jazdy w korku i Emergency Assist
- kamerę cofania
- aktywny tempomat
- elektrycznie i bezdotykowo otwieraną klapę bagażnika
- trzystrefową klimatyzację automatyczną
- podgrzewaną kierownicę
- 15-calowy ekran multimediów
- przednie światła LED
- 19-calowe felgi aluminiowe
- łączność telefonu z systemem multimediów
W wersji VZ klienci otrzymują ponadto:
- adaptacyjne zawieszenie
- reflektory LED Matrix
- 20-calowe felgi aluminiowe
Cupra Tavascan w podstawowej wersji, Endurance, kosztuje od 238 800 zł. Z kolei na wersję VZ należy przygotować 295 100 zł. Jak poinformował importer, pierwsze samochody mają pojawić się w salonach pod koniec września.
A jak Tavascan prezentuje się na tle swojego konstrukcyjnego bliźniaka spod znaku Volskwagena? Oferta modelu ID.5 startuje od wersji 286-konnej z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh. W podstawowej odmianie wyposażenia (m.in. reflektory LED, asystent utrzymania pasa ruchu, tempomat adaptacyjny, jednostrefowa klimatyzacja automatyczna, 12,9-calowy ekran multimediów) koszt auta to 236 910 zł. Standardowy wariant jest więc nieznacznie tańszy od analogicznej wersji Tavascana.
Sytuacja nieco się zmienia, kiedy porównamy ceny odmian topowych. Wariant GTX 4MOTION (340 KM, akumulator 77 kWh) kosztuje 279 790 zł, czyli o ponad 15 tys. zł mniej niż topowa specyfikacja Tavascana. Tutaj możemy liczyć na m.in. reflektory LED Matrix, podgrzewanie kierownicy, kamerę cofania, dwustrefową klimatyzację automatyczną.