41 tysięcy w miesiąc. Auta made in China zmieniają europejskie drogi

MG HS Plug In Hybrid
MG HS Plug In HybridPiotr KrólINTERIA.PL

W skrócie

  • Chińskie marki samochodów zdobywają coraz większy udział w rynku europejskim, osiągając w sierpniu 5,4 proc. wszystkich rejestracji nowych aut.
  • Zwiększa się udział hybryd plug-in kosztem klasycznych elektryków i samochodów benzynowych z Chin, co jest odpowiedzią na cła nałożone przez UE.
  • MG i BYD umacniają swoje pozycje na rynku, dystansując wielu dotychczasowych liderów, w tym japońskie i europejskie marki.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Mniej elektryków z Chin. Hybrydy plug-in sposobem na sankcje

Zobacz również:

MG miażdży Japończyków w Europie. Suzuki, Mazda i Honda mogą się pakować?

  • MG HS - 44 996 rejestracji (w okresie 1 stycznia 31 sierpnia 2025),
  • MG 3 - 38 097 rejestracji,
  • MG 4 - 17 616 rejestracji.
  • Teslę (134 tys. rejestracji),
  • Suzuki (117 tys. rejestracji),
  • Mini (105 tys. rejestracji),
  • Mazdę (99,6 tys. rejestracji),
  • Hondę (46,9 tys. rejestracji),
  • Mitsubishi (33,3 tys. rejestracji).

BYD rośnie w siłę. Omoda i Jaecoo rozpychają się w Europie

  • Jaecoo 7 z wynikiem 26,6 tys. rejestracji (3,6 tys. rejestracji w Polsce).
  • Omoda 5 z wynikiem 24,5 tys. rejestracji (4,5 tys. rejestracji w Polsce).
  • Mazda CX-30 (28,6 tys. rejestracji),
  • Mazda CX-60 (14,4 tys. rejestracji),
  • Honda HR-V (12,3 tys. rejestracji),
  • Mitsubishi ASX (7,7 tys. rejestracji).
Nowy MG HS już w Polsce. Sprawdzamy, jak jeździ chińsko-brytyjska wołowina w pięciu smakach?INTERIA.PL