Co dalej z polską fabryką aut elektrycznych? Chodzi o 4,5 mld zł

Wizualizacja fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie.
Wizualizacja fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie.ElectroMobility Polandmateriały prasowe

W skrócie

  • W październiku ma zapaść kluczowa decyzja dotycząca finansowania budowy fabryki polskiego samochodu elektrycznego w Jaworznie, gdzie jest w grze aż 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy.
  • ElectroMobility Poland prowadzi rozmowy z chińskimi partnerami o współpracy nad inwestycją high-tech, która ma ruszyć po uzyskaniu wsparcia od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
  • Fabryka ma produkować do 150 tys. samochodów elektrycznych rocznie, dając zatrudnienie tysiącom osób i aspirując do stworzenia marki konkurencyjnej na europejskim rynku.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Dobiega końca ocena techniczna i biznesowa wniosków o wsparcie finansowe. To jest moment decyzyjny dla polskiego państwa, czy i w jakiej formule chce robić ten projekt. Jeśli umowę inwestycyjną z NFOŚiGW udałoby się nam podpisać do końca roku, to w styczniu-lutym 2026 r. możliwe będzie podpisanie umowy joint venture (JV) z branżowym partnerem
wskazał Tomasz Kędzierski.

Bez otrzymania środków z KPO nie ma mowy o podpisaniu umowy. Ważą się losy polskiej fabryki aut elektrycznych

Chiny chcą wspierać rozwój elektromobilności w Polsce. To może być przełom dla produkcji aut elektrycznych w Jaworznie

Zobacz również:

W Jaworznie mają produkować 150 tys. aut rocznie. Pierwsze egzemplarze opuszczą linię produkcyjną po dwóch latach od rozpoczęcia inwestycji

Mercedes GLC 400 4MATIC na prąd. Najważniejszy SUV marki w elektrycznej wersjiINTERIA.PL