Przewodnik po silnikach japońskich

Toyota 2.0/2.2 D-4D
Toyota 2.0/2.2 D-4DToyota

Wysokoprężny: Toyota 1.4 D-4D (1ND-TV)

  • 4-cylindrowy
  • 8-zaworowy
  • wtrysk common rail
  • turbodoładowanie
  • do aut miejskich i kompaktowych
Stosunkowo prosta, kompaktowa konstrukcja i minimalne zużycie paliwa to wielkie zalety 1ND-TV.
Stosunkowo prosta, kompaktowa konstrukcja i minimalne zużycie paliwa to wielkie zalety 1ND-TV.Toyota

Dane techniczne: Toyota 1.4 D-4D (1ND-TV)

Wersja
1ND-TV – 75
1ND-TV – 90
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Pojemność skokowa
1364 cm3
1364 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
Moc maksymalna
75 KM/4000
90 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
170 Nm/2000
190 Nm/2000
Rozrząd
łańcuchowy
łańcuchowy
  • Mini One D: 06.2003-09.2006
  • Toyota Auris I: od 10.2006
  • Toyota Yaris I: 01.2002-09.2005
  • Toyota Yaris III: od 12.2010
  • Toyota Urban Cruiser: od 07.2007
  • Toyota Yaris Verso: 12.2001-09.2005
  • Toyota Verso-S: od 11.2010
  • Toyota Corolla E15/E18: od 11.2006

Wysokoprężny: Toyota 2.0 D-4D (1/2CD-FTV)

  • 4-cylindrowy
  • 16-zaworowy
  • wtrysk common rail
  • turbo
  • do aut kompaktowych, klasy średniej i SUV-ów
1CD-FTV nie należy do przesadnie awaryjnych, ale daleko mu do starych diesli serii C...
1CD-FTV nie należy do przesadnie awaryjnych, ale daleko mu do starych diesli serii C...Toyota

Dane techniczne: Toyota 2.0 D-4D (1/2CD-FTV)

Wersja
1CD-FTV – 90
1CD-FTV – 110
2CD-FTV – 116
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Pojemność skokowa
1995 cm3
1995 cm3
1995 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
90 KM/4000
110 KM/4000
116 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
215 Nm/2400
250 Nm/2000
250 Nm/1800
Rozrząd
z paskiem zębatym
z paskiem zębatym
z paskiem zębatym
  • Toyota Corolla E11: 09.2000-11.2001
  • Toyota Corolla E12: 01.2002-02.2007
  • Toyota Avensis I: 10.1999-02.2003
  • Toyota Avensis II: 04.2003-03.2006
  • Toyota RAV4 II: 09.2001-11.2005
  • Toyota Corolla Verso: 01.2002-05.2004
  • Toyota Previa II: 03.2001-01.2006

Wysokoprężne: Toyota 2.0/2.2 D-4D

  • 4-cylindrowy
  • 16-zaworowy
  • wtrysk common rail
  • turbodoładowanie
  • do aut kompaktowych, klasy średniej i SUV-ów
Japońskie wtryskiwacze DENSO (na zdjęciu – pionowe elementy przypominające długopisy) są droższe niż urządzenia Bosch.
Japońskie wtryskiwacze DENSO (na zdjęciu – pionowe elementy przypominające długopisy) są droższe niż urządzenia Bosch.Toyota

Dane techniczne: Toyota 2.0/2.2 D-4D

Wersja
1AD-FTV – 124
1AD-FTV – 126
2AD-FTV – 136
2AD-FTV – 150
2AD-FTV – 177
Zasilanie
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
Poj.
skokowa
1995 cm3
1995 cm3
2231 cm3
2231 cm3
2231 cm3
Układ
cylindrów/
zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc
maks.
124 KM/4000
126 KM/4000
136 KM/4000
150 KM/4000
177 KM/4000
Maks.
moment
obrotowy
310 Nm/
1600-2400
300 Nm/
1800-2400
310 Nm/
2000-2800
310 Nm/
2000-3200
400 Nm/
2000-2600
Rozrząd
łańcuchowy
łańcuchowy
łańcuchowy
łańcuchowy
łańcuchowy
Toyota Corolla
Toyota CorollaToyota
  • Lexus IS220d: 05.2010-03.2013
  • Toyota Auris I: od 10.2006
  • Toyota Avensis II: 10.2005-11.2008
  • Toyota Avensis III: od 02.2009
  • Toyota Corolla: od 10.2006
  • Toyota RAV4 III: od 11.2005
  • Toyota RAV4 IV: od 12.2012
  • Toyota Verso/Corolla Verso: od 10.2005

Wysokoprężny: Honda 2.2 i-CTDi

  • 4-cylindrowy
  • 16-zaworowy
  • wtrysk common rail
  • turbo; do kompaktów, pojazdów klasy średniej i SUV-ów
Honda 2.2 i-CTDi
Honda 2.2 i-CTDiHonda

Dane techniczne: Honda 2.2 i-CTDi

Wersja
2.2 i-CTDi – 140
Zasilanie
wtrysk common rail
Pojemność skokowa
2204 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
140 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
340 Nm/2000
Rozrząd
łańcuchowy
  • Honda Accord: 01.2004-07.2008
  • Honda FR-V: 07.2005-09.2009
  • Honda CR-V: 02.2005-09.2006
  • Honda CR-V: 01.2007-12.2010
  • Honda Civic: 01.2006-01.2011

Wysokoprężny: Mazda 2.0 MZR-CD

  • 4-cylindrowy
  • 16-zaworowy
  • wtrysk common rail
  • turbo
  • do kompaktów, aut klasy średniej i minivanów
Niezawodność i trwałość dwulitrowego turbodiesla z wtryskiem common rail odstaje trochę od standardów, których oczekuje się od japońskiej marki.
Niezawodność i trwałość dwulitrowego turbodiesla z wtryskiem common rail odstaje trochę od standardów, których oczekuje się od japońskiej marki.Mazda

Dane techniczne: Mazda 2.0 MZR-CD

Wersja
2.0 MZR-CD – 121
2.0 MZR-CD – 121
2.0 MZR-CD – 136
2.0 MZR-CD – 140
2.0 MZR-CD – 143
Zasilanie
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
wtrysk
common rail
Poj.
skokowa
1998 cm3
1998 cm3
1998 cm3
1998 cm3
1998 cm3
Układ
cylindrów/
zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc
maks.
121 KM/3500
121 KM/3500
136 KM/3500
140 KM/3500
143 KM/3500
Maks.
moment
obrotowy
310 Nm/2000
320 Nm/2000
310 Nm/2000
330 Nm/2000
360 Nm/2000
Rozrząd
z paskiem
zębatym
z paskiem
zębatym
z paskiem
zębatym
z paskiem
zębatym
z paskiem
zębatym
Mazda MPV
Mazda MPVMazda
  • Mazda 3: 12.2006-06.2009
  • Mazda 5: 03.2005-09.2010
  • Mazda 6: 08.2002-08.2007
  • Mazda 6: 08.2007-12.2012
  • Mazda MPV: 07.2002-02.2006

Wysokoprężny: Mazda 2.2 MZR-CD

  • 4-cylindrowy
  • 16-zaworowy
  • wtrysk common rail
  • turbo
  • do aut kompaktowych, klasy średniej i SUV-ów
Mazda 2.2 MZR-CD
Mazda 2.2 MZR-CDMazda

Dane techniczne: Mazda 2.2 MZR-CD

Wersja
2.2 MZR-CD
Zasilanie
wtrysk common rail
Pojemność skokowa
2184 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
125-185 KM/3500
Maksymalny moment obrotowy
310-400 Nm/1800-2000
Rozrząd
z paskiem zębatym
  • Mazda 3: od 06.2009 r.
  • Mazda 6: 01.2009-12.2012
  • Mazda CX-7: od 07.2009 r.

Benzynowy: Subaru 2.0

  • 4-cylindrowy bokser
  • 16-zaworowy
  • wtrysk wielopunktowy
  • wolnossący lub turbo
  • do aut kompaktowych klasy średniej i SUV-ów
Wspólną cechą silników 2.0 jest układ cylindrów. Pod względem rozwiązań różnią się między sobą dość zasadniczo.
Wspólną cechą silników 2.0 jest układ cylindrów. Pod względem rozwiązań różnią się między sobą dość zasadniczo.Subaru

Dane techniczne: Subaru 2.0

Wersja
2.0 – 125 KM
2.0 – 150 KM
2.0 – 158 KM
2.0 – 170 KM
2.0 – 218 KM
2.0 – 265 KM
Zasilanie
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
Poj.
skokowa
1994 cm3
1995 cm3
1994 cm3
1994 cm3
1994 cm3
1994 cm3
Układ
cylindrów/
zawory
B4/16
B4/16
B4/16
B4/16
B4/16
B4/16
Moc
maks.
125 KM/5600
150 KM/6200
158 KM/6400
170 KM/5600
218KM/5600
265 KM/6000
Maks.
moment
obrotowy
184 Nm/3600
196 Nm/4200
186 Nm/3200
240 Nm/3200
290 Nm/4000
343 Nm/4000
Rozrząd
z paskiem
zębatym
łańcuchowy
z paskiem
zębatym
z paskiem
zębatym
z paskiem
zębatym
z paskiem
zębatym
  • Subaru Forester I: 08.1997-09.2002
  • Subaru Forester II: 07.2002-12.2007
  • Subaru Forester III: 01.2008-12.2012
  • Subaru Forester IV: od 03.2013
  • Subaru Impreza I: 12.1995-12.2000
  • Subaru Impreza II: 12.2000-12.2007
  • Subaru Impreza III: od 02.2008
  • Subaru Legacy I: 08.1991-07.1994
  • Subaru Legacy II: 09.1994-03.1999
  • Subaru Legacy III: 04.1999-08.2003
  • Subaru Legacy IV: 09.2003-08.2009
  • Subaru Legacy V: od 09.2009
  • Subaru XV: od 03.2012

Wysokoprężny: Subaru 2.0D

  • 4-cylindrowy bokser
  • 16-zaworowy
  • wtrysk common rail
  • turbodoładowany
  • do samochodów kompaktowych, klasy średniej i SUV-ów
Subaru 2.0D
Subaru 2.0DSubaru

Dane techniczne: Subaru 2.0D

Wersja
2.0D – 147
Zasilanie
wtrysk common rail
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
B4/16
Moc maksymalna
147 KM/3600
Maksymalny moment obrotowy
350 Nm/1600-2400
Rozrząd
łańcuchowy
  • Subaru Impreza III: od 01.2009
  • Subaru Forester III: 09.2008-12.2012
  • Subaru Forester IV: od 03.2013
  • Subaru Legacy IV: 02.2008-02.2010
  • Subaru XV: od 03.2012

Podsumowanie