Używana Toyota Avensis (1997-2002)

Pierwsza generacja Avensisa była jedynie trochę ładniejszą Cariną. Dopiero jego następca oznaczał rewolucję stylistyczną w Toyocie.
Pierwsza generacja Avensisa była jedynie trochę ładniejszą Cariną. Dopiero jego następca oznaczał rewolucję stylistyczną w Toyocie.Motor
Poziom wyposażenia nie jest mocną stroną Avensisa. Najczęściej spotykana konfiguracja to klimatyzacja manualna i radio oraz... przedpotopowa nawigacja, która zwykle nie działa.
Poziom wyposażenia nie jest mocną stroną Avensisa. Najczęściej spotykana konfiguracja to klimatyzacja manualna i radio oraz... przedpotopowa nawigacja, która zwykle nie działa.Motor

Zobacz również:

    Toyota Avensis (1997-2002)

    Toyota Avensis II
    Toyota Avensis IIMotor
    Bagażnik kombi mocno zwęża się przy tylnej kanapie. Pojemność to 530 l – w liftbacku wynosi ona 510 l, w sedanie 500 l. Dobre wyniki.
    Bagażnik kombi mocno zwęża się przy tylnej kanapie. Pojemność to 530 l – w liftbacku wynosi ona 510 l, w sedanie 500 l. Dobre wyniki.Motor
    Tak naprawdę wraz z liftingiem dokonano większych zmian niż zastępując Carinę Avensisem.
    Tak naprawdę wraz z liftingiem dokonano większych zmian niż zastępując Carinę Avensisem.Motor
    W układzie kierowniczym zużywają się nie tylko końcówki drążków, ale i przekładnia.
    W układzie kierowniczym zużywają się nie tylko końcówki drążków, ale i przekładnia.Motor
    Spośród silników VVT-i, to jednostka 1.8 ma największą tendencję do spalania oleju.
    Spośród silników VVT-i, to jednostka 1.8 ma największą tendencję do spalania oleju.Motor
    Tunel pośrodku jest jedynie symboliczny i nie przeszkadza w zajmowaniu miejsca. Plus za długie siedzisko.
    Tunel pośrodku jest jedynie symboliczny i nie przeszkadza w zajmowaniu miejsca. Plus za długie siedzisko.Motor
    Na uwagę zasługuje precyzyjna regulacja pochylenia oparcia pokrętłem – w autach japońskich zwykle była skokowa.
    Na uwagę zasługuje precyzyjna regulacja pochylenia oparcia pokrętłem – w autach japońskich zwykle była skokowa.Motor
    Poziom wyposażenia nie jest mocną stroną Avensisa. Najczęściej spotykana konfiguracja to klimatyzacja manualna i radio oraz... przedpotopowa nawigacja, która zwykle nie działa.
    Poziom wyposażenia nie jest mocną stroną Avensisa. Najczęściej spotykana konfiguracja to klimatyzacja manualna i radio oraz... przedpotopowa nawigacja, która zwykle nie działa.Motor
    Pierwsza generacja Avensisa była jedynie trochę ładniejszą Cariną. Dopiero jego następca oznaczał rewolucję stylistyczną w Toyocie.
    Pierwsza generacja Avensisa była jedynie trochę ładniejszą Cariną. Dopiero jego następca oznaczał rewolucję stylistyczną w Toyocie.Motor

    Toyota Avensis (1997-2002) - podsumowanie

    • Stuki i luzy z przekładni kierowniczej: regeneracja kosztuje sporo ponad 1000 zł, a to najbardziej powszechna usterka.
    • Zużycie oleju: dotyczy 1.8 VVT-i.
    • Uszkodzenia rozrusznika: najczęstsze w dieslach D-4D.
    • Brudny zawór wolnych obrotów ISC: dotyczy silników benzynowych, obroty falują w sposób nieopanowany.
    • Stukające koło dwumasowe w D-4D: nowe kosztuje 2200 zł.

    Dane techniczne: Toyota Avensis (1997-2002) - wersje benzynowe

    Wersja
    1.6
    1.6 VVT-i
    1.8
    1.8 VVT-i
    2.0
    2.0 D-4
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1587 cm3
    1598 cm3
    1762 cm3
    1794 cm3
    1998 cm3
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    101 KM
    110 KM
    110 KM
    129 KM
    128 KM
    150 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    136 Nm
    150 Nm
    155 Nm
    170 Nm
    178 Nm
    200 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    190 km/h
    195 km/h
    195 km/h
    205 km/h
    205 km/h
    210 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,1 s
    11,3 s
    11,0 s
    10,0 s
    9,3 s
    9,1 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,4
    7,1
    8,5
    7,4
    8,7
    7,7

    Dane techniczne: Toyota Avensis (1997-2002) - wersje wysokoprężne

    Wersja
    2.0 TD
    2.0 D-4D
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1975 cm3
    1995 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/16
    Moc maksymalna
    90 KM
    110 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    203 Nm
    250 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    180 km/h
    195 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,0 s
    11,4 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,8
    5,9