Toyota Avensis Wagon 2.0 Valvematic Multidrive S Prestige - test

Większy grill, zmieniony zderzak i światła z diodami LED to najbardziej widoczne efekty faceliftingu.
Większy grill, zmieniony zderzak i światła z diodami LED to najbardziej widoczne efekty faceliftingu.Motor
W porównaniu do poprzedniej wersji zmiany są kosmetyczne. Obszyta skórą kierownica świetnie leży w dłoniach. Kokpit Avensisa jest klasyczny i bardzo czytelny. Materiały i wykończenie na wysokim poziomie.
W porównaniu do poprzedniej wersji zmiany są kosmetyczne. Obszyta skórą kierownica świetnie leży w dłoniach. Kokpit Avensisa jest klasyczny i bardzo czytelny. Materiały i wykończenie na wysokim poziomie.Motor

Toyota Avensis Wagon 2.0 Valvematic Multidrive S Prestige

Toyota Touch to nowy system multimedialny, który jest prosty w obsłudze i dopracowany.
Toyota Touch to nowy system multimedialny, który jest prosty w obsłudze i dopracowany.Motor
Z tyłu jest sporo miejsca. Plus za praktycznie płaską podłogę.
Z tyłu jest sporo miejsca. Plus za praktycznie płaską podłogę.Motor
Elektrycznie sterowane fotele są wygodne, ale dość płaskie.
Elektrycznie sterowane fotele są wygodne, ale dość płaskie.Motor
Plus za kamerę cofania. Minus za brak czujników z parkowania przodu w standardzie.
Plus za kamerę cofania. Minus za brak czujników z parkowania przodu w standardzie.Motor
Silnik uruchamiany jest przyciskiem. Poniżej elektryczny hamulec postojowy.
Silnik uruchamiany jest przyciskiem. Poniżej elektryczny hamulec postojowy.Motor
Bagażnik jest pojemny, ustawny i z niskim progiem.
Bagażnik jest pojemny, ustawny i z niskim progiem.Motor
Zmiany przełożeń można dokonywać za pomocą łopatek przy kierownicy.
Zmiany przełożeń można dokonywać za pomocą łopatek przy kierownicy.Motor
Elektryczna regulacja kolumny kierownicy to wygodne rozwiązanie, ale jej zakres jest nieco za wąski.
Elektryczna regulacja kolumny kierownicy to wygodne rozwiązanie, ale jej zakres jest nieco za wąski.Motor
W porównaniu do poprzedniej wersji zmiany są kosmetyczne. Obszyta skórą kierownica świetnie leży w dłoniach. Kokpit Avensisa jest klasyczny i bardzo czytelny. Materiały i wykończenie na wysokim poziomie.
W porównaniu do poprzedniej wersji zmiany są kosmetyczne. Obszyta skórą kierownica świetnie leży w dłoniach. Kokpit Avensisa jest klasyczny i bardzo czytelny. Materiały i wykończenie na wysokim poziomie.Motor
Toyota Avensis '2008 - konsola kierowcy.
Toyota Avensis '2008 - konsola kierowcy.Motor
Program Sport zmienia charakterystykę pracy skrzyni Multidrive S i nieco poprawia osiągi.
Program Sport zmienia charakterystykę pracy skrzyni Multidrive S i nieco poprawia osiągi.Motor
Po liftingu minimalnie zmieniły się przetłoczenia błotników.
Po liftingu minimalnie zmieniły się przetłoczenia błotników.Motor
Większy grill, zmieniony zderzak i światła z diodami LED to najbardziej widoczne efekty faceliftingu.
Większy grill, zmieniony zderzak i światła z diodami LED to najbardziej widoczne efekty faceliftingu.Motor
Toyota Avensis ’2008 - ksenony były oferowane wyłącznie w wersjach Premium i Prestige.
Toyota Avensis ’2008 - ksenony były oferowane wyłącznie w wersjach Premium i Prestige.Motor
Toyota Avensis '2012 - Biksenony dostępne są w wersjach Sol (w pakiecie za 5000 zł) i Prestige (standard).
Toyota Avensis '2012 - Biksenony dostępne są w wersjach Sol (w pakiecie za 5000 zł) i Prestige (standard).Motor

Dane techniczne: Toyota Avensis Wagon 2.0 Valvematic Multidrive S Prestige

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1986 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
152 KM/6200
Maks. moment obrotowy
196 Nm/4000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
automatyczna (CVT)
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1465/585 kg
Średnica zawracania
10,8 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
543/1610 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
478/181/148 cm
Rozstaw osi
270 cm
Opony
225/45 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
9,2/5,8/7,0
Emisja dwutlenku węgla
161 g/km
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,5 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
47,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
46,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
12,0/9,0
Rzeczywista poj. bagażnika**
482 l
Cena wersji podstawowej***
119 900 zł
* temp. 5°C, nawierzchnia sucha, opony zimowe;
**pomiar metodą VDA za pomocą pudełek o wym. 20x10x5 cm;
***z tym samym silnikiem