Mercedes kończy produkcję CLA 45 S AMG. Ostatnia wersja ma 422 KM i tryb driftu
To koniec pewnej ery. Mercedes wycofuje CLA 45 S z rynku. Ostatnia szansa na zakup to limitowana wersja Final Edition. Później stery przejmie wersja elektryczna.

Spis treści:
Mercedes-AMG CLA 45 S Final Edition - co warto o nim wiedzieć?
Mercedes-AMG CLA 45 S znika z oferty. Marka oficjalnie ogłosiła zakończenie produkcji tej sportowej wersji. Na pożegnanie przygotowano limitowaną odmianę Final Edition, która zadebiutuje w wybranych krajach. To ostatnia szansa, by nabyć samochód oferujący 422 KM z turbodoładowanego silnika o pojemności dwóch litrów.

Ręcznie składana jednostka napędowa pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 4,0 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Za przeniesienie napędu odpowiada 8-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT-8G. Napęd 4MATIC+ z rozdziałem momentu obrotowego na każde z tylnych kół umożliwia także aktywację trybu driftu.
CLA 45 S Final Edition - ograniczona liczba egzemplarzy i wyróżniający wygląd
Producent nie ujawnia dokładnej liczby egzemplarzy, ale wiadomo, że Final Edition będzie oferowana w ograniczonej liczbie i tylko na wybranych rynkach.
CLA 45 S Final Edition otrzymało unikalne wykończenie - lakier Manufaktur Mountain Grey Magno z czarnymi i żółtymi akcentami. Na drzwiach i obudowach lusterek znalazły się specjalne grafiki, a 19-calowe, felgi AMG wykończono w macie z żółtymi akcentami. Dodatkowo montowany jest pakiet aerodynamiczny AMG Aerodynamics Plus z powiększonym splitterem, tylnym spojlerem i dyfuzorem, poprawiającymi stabilność przy wysokich prędkościach.

Wnętrze również zyskało wyróżniającą się stylistykę. Fotele AMG Performance obszyto czarną tapicerką MB-Tex z mikrofibrą i żółtymi przeszyciami. Emblemat 45 S pojawia się na zagłówkach, dywanikach i listwach progowych, a centralna konsola otrzymała plakietkę Final Edition. Kierownica AMG z mikrofibry i skóry nappa również ma żółte dodatki.
Przyszłość modelu CLA - tylko elektryczna
Następca modelu CLA 45 S będzie już całkowicie elektryczny. Nowa generacja przechodzi obecnie testy, a wybrani przedstawiciele branży motoryzacyjnej mieli okazję zobaczyć prototyp podczas zamkniętego pokazu w Rzymie.
Dotychczasowe doświadczenia Mercedesa z elektryfikacją modeli AMG są mieszane. Przykładem może być Klasa C AMG, która w wersji z czterocylindrowym układem hybrydowym plug-in nie spełniła oczekiwań klientów. Sprzedaż była słaba, co zmusiło markę do powrotu do silnika sześciocylindrowego. Czy podobny los czeka elektryczne CLA? Czas pokaże.