Te opony miały zmienić obraz motoryzacji. Dlaczego nie ma ich w sprzedaży?

Opony bezpowietrzne są przyszłością, ale aktualnie nie są w stanie zastąpić tradycyjnego ogumienia.
Opony bezpowietrzne są przyszłością, ale aktualnie nie są w stanie zastąpić tradycyjnego ogumienia.Michelinmateriały prasowe

W skrócie

  • Opony bezpowietrzne, takie jak Michelin Uptis, miały zrewolucjonizować motoryzację, eliminując ryzyko przebicia i poprawiając bezpieczeństwo.
  • Mimo licznych zapowiedzi i współpracy z General Motors, technologia ta nadal nie trafiła do seryjnej produkcji.
  • Główne przeszkody to niższy komfort jazdy, wyższe opory toczenia oraz wysokie ceny nowych opon.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Michelin zapowiadał rewolucję. Pomóc we wprowadzeniu opon pozbawionych powietrza miał General Motors

  • bieżnik - czyli zewnętrzna powłoka gumowa, która ma bezpośredni kontakt z nawierzchnią. Posiada specjalny wzór, którego zadaniem jest zapewnienie przyczepności, odprowadzanie wody i minimalizowanie ryzyka poślizgu,
  • poliuretanowe wypełnienie - zadaniem tej specjalnej struktury jest przejęcie wszystkich funkcji sprężonego powietrza, a więc odpowiada ono za utrzymanie kształtu opony, amortyzację i pochłanianie nierówności.
Nowoczesna opona bezpowietrzna z widoczną innowacyjną strukturą boczną umożliwiającą elastyczność, osadzona na stylowej feldze aluminiowej, w tle szklane ściany budynku i elementy architektury miejskiej.
Michelin Uptis jest odporny na przebicie.Michelinmateriały prasowe

Zobacz również:

Opony bezpowietrzne mogły zrewolucjonizować branżę. Do samochodów miały masowo trafić w 2024 r.

Innowacyjna, bezpowietrzna opona zamontowana na feldze samochodu osobowego, fragment nadwozia w kolorze czerwonym, tło rozmyte z zieloną trawą
Opony bezpowietrzne miały stać się standardem w połowie aktualnej dekady. Nadal jednak nie trafiły do seryjnej sprzedaży.Michelinmateriały prasowe
Volkswagen T-Cross – najlepszy mały SUV z NiemiecPaweł RygasINTERIA.PL