Czy warto kupić opony bieżnikowane? Opcja najtańsza, ale najgorsza

Gdy bieżnik w oponie się kończy, zakup taniej opony bieżnikowanej brzmi jak dobra okazja
Gdy bieżnik w oponie się kończy, zakup taniej opony bieżnikowanej brzmi jak dobra okazjaPaweł RygasINTERIA.PL

Czy opony bieżnikowane są gorsze?

  • Bieżnikowanie na zimno - nowy bieżnik w postaci gotowej warstwy gumy jest naklejany na powierzchnię starej opony, a następnie całość jest poddawana działaniu wysokiego ciśnienia i temperatury, aby uzyskać trwałe połączenie.
  • Bieżnikowanie na gorąco - polega na nałożeniu surowej gumy, która następnie jest formowana na kształt bieżnika w procesie wulkanizacji. Proces ten jest bardziej złożony i czasochłonny, ale pozwala uzyskać bieżnik o jakości bardzo zbliżonej do fabrycznego.

Zobacz również:

Podczas wymiany opon trzeba zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii
Porady

Błędy podczas wymiany opon. Sprawdź, czy wulkanizator ich nie popełnia

Mirosław Domagała
Mirosław Domagała

    Opony nalewane mają więcej wad niż zalet

    Nowy MG HS już w Polsce. Sprawdzamy, jak jeździ chińsko-brytyjska wołowina w pięciu smakach?INTERIA.PL
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?