Najgorsze i najlepsze silniki

Najgorsze i najlepsze silniki
Najgorsze i najlepsze silnikiShutterstock

Zobacz również:

    Oto dlaczego nowoczesne silniki stają się coraz bardziej skomplikowane i awaryjne

    Zobacz również:

      Co się psuje w silnikach benzynowych

      • Uszczelka pod głowicą: nieszczelności powodują mieszanie się oleju i płynu chłodzącego.
      • Układ zmiany faz rozrządu: awaria objawia się falowaniem obrotów biegu jałowego.
      • Pasek rozrządu: w wielu modelach zrywa się przed terminem wymiany ustalonym przez producenta.
      • Napinacz łańcucha rozrządu: kłopot można rozpoznać po terkotaniu po uruchomieniu silnika.
      • Turbo: jest wrażliwe na brutalną eksploatację.

      Najgorsze silniki benzynowe

      • Pojemność: 1396 cm3
      • Moc: 103 KM
      • Stosowane nazwy: 1.4 16V, 1.4 GLI 16V
      Rover 25
      Rover 25Auto Moto
      • uszkodzenia uszczelki pod głowicą
      • wyciągające się śruby skręcające silnik
      • przegrzewanie się
      • FSO Polonez Caro
      • Rover 25 (fot.), 214
      • Pojemność: 1970 cm3
      • Moc: 150-155 KM
      • Stosowane nazwy: 2.0 Twin Spark, 2.0 TS 16V
      • uszkodzenia wariatora faz rozrządu
      • zatarcia wałków rozrządu
      • zerwanie paska rozrządu
      • Alfa Romeo 147, 156
      • Pojemność: 2457 cm3
      • Moc: 230-300 KM
      • Stosowane nazwy: 2.5 T

      Zobacz również:

        • awarie uszczelki pod głowicą
        • pęknięte, wypalone tłoki
        • defekty turbosprężarki
        • Subaru Forester,
        • Impreza WRX, WRX STI
        • Pojemność: 1834 cm3
        • Moc: 122-150 KM
        • Stosowane nazwy: 1.8 GDI
        • osadzanie się nagaru na zaworach
        • głośne popychacze
        • awarie pompy wysokiego ciśnienia
        • Mitsubishi Carisma
        • Volvo S40/V40
        • Pojemność: 1390 cm3
        • Moc: 140-180 KM
        • Stosowane nazwy: 1.4 TSI, Twincharger
        Volkswagen Scirocco
        Volkswagen SciroccoMotor
        • pęknięcia pierścieni tłokowych, a nawet całych tłoków
        • piszczące sprzęgło rozłączające napęd kompresora
        • problemy z napinaczem łańcucha rozrządu
        • Seat Ibiza FR
        • Skoda Fabia RS
        • Volkswagen Golf, Scirocco (fot.), Tiguan, Touran

        Najlepsze silniki benzynowe

        • Pojemność: 1242 cm3
        • Moc: 60-82 KM
        • Stosowane nazwy: 1.25 Duratec, 1.25 Zetec
        Ford Fiesta
        Ford FiestaAuto Moto
        • niewielkie zużycie paliwa
        • tanie części zamienne
        • dobre osiągi
        • Ford Fiesta (fot.)
        • Mazda 121
        • Pojemność: 3968-4292 cm3
        • Moc: 256-300 KM
        • Stosowane nazwy: 4.0-4.3
        • bardzo duża trwałość
        • wysokie osiągi
        • niezwykle cicha, pozbawiona wibracji praca
        • Lexus GS 400, GS 430, LS 400, LS 430
        • Pojemność: 1242 cm3
        • Moc: 60-69 KM
        • Stosowane nazwy: 1.2

        Zobacz również:

          • brak poważniejszych usterek
          • niewielkie zużycie paliwa
          • cicha praca
          • Fiat Panda, Punto, Siena
          • Pojemność: 1993 cm3
          • Moc: 163-230 KM
          • Stosowane nazwy: 2.0 T
          • cicha praca silnika
          • świetne osiągi
          • umiarkowane zużycie paliwa
          • Renault Laguna, Mégane, Scénic
          • Pojemność: 2319- 2521 cm3
          • Moc: 140-350 KM
          • Stosowane nazwy: 2.4, 2.4i, T5, T5R

          Zobacz również:

            • wysoka trwałość
            • dobre osiągi, zwłaszcza w wersji doładowanej
            • duża trwałość, szczególnie w odmianie bez doładowania
            • Ford Focus RS i ST
            • Volvo 850, C30, S40, S80, V40, V70

            Co się psuje w silnikach Diesla

            • Wtryskiwacze: im bardziej nowoczesne, tym delikatniejsze.
            • Turbo VTG: sprężarka ze zmienną geometrią nie lubi jednostajnej, wolnej jazdy.
            • Filtr DPF: często się zatyka.
            • Koło dwumasowe: zużyte - stuka, np. przy odejmowaniu gazu lub przy wyłączaniu silnika.
            • Pompa wysokiego ciśnienia: jej zużycie może wpłynąć na trwałość wtryskiwaczy.

            Najgorsze silniki Diesla

            • Pojemność: 1968 cm3
            • Moc: 140-170 KM
            • Stosowane nazwy: 2.0 TDI PD

            Zobacz również:

              • pęknięcia głowicy
              • awarie napędu pompy oleju
              • defekty turbosprężarki
              • Audi A3
              • Volkswagen Golf, Passat, Tiguan
              • Pojemność: 2958 cm3
              • Moc: 177-180 KM
              • Stosowane nazwy: 3.0 CDTI, 3.0 dCi, 3.0 TiD
              • osiadające tuleje cylindrów
              • wypalone uszczelki pod głowicami
              • zatarcie tłoków
              • Opel Vectra
              • Renault Vel Satis
              • Saab 9-5
              • Pojemność: 2496 cm3
              • Moc: 150-180 KM
              • Stosowane nazwy: 2.5 TDI
              Audi A6
              Audi A6Auto Moto
              • wycierające się wałki rozrządu
              • awarie pompy wtryskowej
              • słabe smarowanie
              • Audi A6 (fot.), A8
              • Skoda Superb
              • Volkswagen Passat
              • Pojemność: 2499 cm3
              • Moc: 114-125 KM
              • Stosowane nazwy: 2.5 TD
              • wycieki oleju
              • uszkodzenia głowic cylindrów
              • awarie układu wtryskowego
              • Chrysler Voyager
              • Jeep Cherokee
              • Pojemność: 1998 cm3
              • Moc: 90-130 KM
              • Stosowane nazwy: 2.0 TDCi

              Zobacz również:

                • uszkodzenia wtryskiwaczy
                • łuszcząca się pompa
                • wysokiego ciśnienia
                • awarie koła dwumasowego
                • Ford Mondeo
                • Jaguar X-Type

                Najlepsze silniki Diesla

                • Pojemność: 2387 cm3
                • Moc: 136-210 KM
                • Stosowane nazwy: 2.4 JTD, 2.4 JTDM
                • niezawodność i duża trwałość
                • umiarkowane zużycie paliwa
                • dobre osiągi
                • Alfa Romeo 159
                • Fiat Croma
                • Lancia Kappa
                • Pojemność: 2993 cm3
                • Moc: 184-381 KM
                • Stosowane nazwy: 30d, 35d, 40d, 50d

                Zobacz również:

                  • znakomite osiągi
                  • miękka i cicha praca
                  • niewielkie zużycie paliwa jak na możliwości
                  • BMW serii 3, 5, 6, 7, X3, X5, X6
                  • Pojemność: 1364 cm3
                  • Moc: 90 KM
                  • Stosowane nazwy: 1.4 D-4D, One D
                  • bezawaryjność
                  • śladowe zużycie paliwa przy niezłych osiągach
                  • cicha praca
                  • Toyota Auris, Corolla, iQ, Yaris
                  • Mini
                  • Pojemność: 1896 cm3
                  • Moc: 90-150 KM
                  • Stosowane nazwy: 1.9 TDI
                  Volkswagen Passat
                  Volkswagen PassatAuto Moto
                  • bardzo niskie zużycie paliwa
                  • niewielkie koszty napraw
                  • duża trwałość
                  • Audi A3
                  • Skoda Octavia
                  • Volkswagen Golf, Passat (fot.)
                  • Pojemność: 2204 cm3
                  • Moc: 140 KM
                  • Stosowane nazwy: 2.2 i-CTDi
                  • bardzo dobra dynamika
                  • wysoka niezawodność
                  • umiarkowane zużycie paliwa
                  • Honda Accord, Civic, CR-V