Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2010)

Między B5 i B6 nie ma wspólnych elementów. Konstrukcja została stworzona od zera.
Między B5 i B6 nie ma wspólnych elementów. Konstrukcja została stworzona od zera.Auto Moto
Najczęstsza konfiguracja wyposażenia to Climatronic i radio 2 DIN. Trafia się jednak sporo aut z nawigacją RNS.
Najczęstsza konfiguracja wyposażenia to Climatronic i radio 2 DIN. Trafia się jednak sporo aut z nawigacją RNS.Auto Moto

Volkswagen Passat B6 (2005-2010)

Sześciobiegowa skrzynia manualna to standardowe wyposażenie 2.0 TSI i mocniejszego 2.0 TDI.
Sześciobiegowa skrzynia manualna to standardowe wyposażenie 2.0 TSI i mocniejszego 2.0 TDI.Auto Moto
Między B5 i B6 nie ma wspólnych elementów. Konstrukcja została stworzona od zera.
Między B5 i B6 nie ma wspólnych elementów. Konstrukcja została stworzona od zera.Auto Moto
Na tle innych samochodów klasy średniej z tych lat pełnowymiarowe koło zapasowe w Passacie B6 to swoisty wyjątek.
Na tle innych samochodów klasy średniej z tych lat pełnowymiarowe koło zapasowe w Passacie B6 to swoisty wyjątek.Auto Moto
Tempomat to często spotykana opcja. Jego obsługa za pomocą manetki to bardzo wygodne rozwiązanie.
Tempomat to często spotykana opcja. Jego obsługa za pomocą manetki to bardzo wygodne rozwiązanie.Auto Moto
Passat B6 nie ma już typowego kluczyka. Pilot wkłada się do gniazda, silnik zaś uruchamia przez wciśnięcie.
Passat B6 nie ma już typowego kluczyka. Pilot wkłada się do gniazda, silnik zaś uruchamia przez wciśnięcie.Auto Moto
Fotele wersji Highline z alcantarą.
Fotele wersji Highline z alcantarą.Auto Moto
Kombi przewyższa popularnością sedana, ale jest mniej „prestiżowe”.
Kombi przewyższa popularnością sedana, ale jest mniej „prestiżowe”.Auto Moto
Passat B6 ma przede wszystkim problem z trwałością silników Diesla. Nadwozie jest znakomicie zabezpieczone przed korozją, a zawieszenie proste i trwałe.
Passat B6 ma przede wszystkim problem z trwałością silników Diesla. Nadwozie jest znakomicie zabezpieczone przed korozją, a zawieszenie proste i trwałe.Auto Moto
Najczęstsza konfiguracja wyposażenia to Climatronic i radio 2 DIN. Trafia się jednak sporo aut z nawigacją RNS.
Najczęstsza konfiguracja wyposażenia to Climatronic i radio 2 DIN. Trafia się jednak sporo aut z nawigacją RNS.Auto Moto
Bagażnik sedana ma rekordową pojemność 565 l, a w kombi przekracza 600 l. To rewelacyjne wyniki.
Bagażnik sedana ma rekordową pojemność 565 l, a w kombi przekracza 600 l. To rewelacyjne wyniki.Auto Moto

Usterki hamulca ręcznego

Elektryczny hamulec ręczny jest tańszy w produkcji niż klasyczny, linkowy. Pytanie jednak, dlaczego tego typu oszczędności znalazły się w drogim samochodzie, jakim jest Passat. Zwłaszcza że elektryczny hamulec postojowy w VW jest podzespołem awaryjnym, który co jakiś czas po prostu blokuje się i samochód pozostaje zatrzymany, dopóki nie wymieni się... włącznika. Najczęściej to właśnie ten element, kosztujący w produkcji zapewne kilka centów, jest odpowiedzialny za wyjątkowo irytującą usterkę. Rzadziej zdarza się, że winę ponosi wiązka przewodów prowadząca od włącznika do tylnych zacisków hamulcowych. Czasem wskutek uszkodzeń wiązki zdarzają się również awarie opcjonalnych czujników parkowania.
Elektryczny hamulec ręczny jest tańszy w produkcji niż klasyczny, linkowy. Pytanie jednak, dlaczego tego typu oszczędności znalazły się w drogim samochodzie, jakim jest Passat. Zwłaszcza że elektryczny hamulec postojowy w VW jest podzespołem awaryjnym, który co jakiś czas po prostu blokuje się i samochód pozostaje zatrzymany, dopóki nie wymieni się... włącznika. Najczęściej to właśnie ten element, kosztujący w produkcji zapewne kilka centów, jest odpowiedzialny za wyjątkowo irytującą usterkę. Rzadziej zdarza się, że winę ponosi wiązka przewodów prowadząca od włącznika do tylnych zacisków hamulcowych. Czasem wskutek uszkodzeń wiązki zdarzają się również awarie opcjonalnych czujników parkowania.Auto Moto

Uszkodzenia skrzyni biegów DSG

Skrzynia DSG ma sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe identycznie jak typowa przekładnia manualna. Są one również niezbyt trwałe – zwłaszcza koło zamachowe wytrzymuje średnio 60 tys. km. Koszty wymiany kształtują się na podobnym poziomie co w tradycyjnej przekładni. Typową dla DSG, a przy tym bardziej dotkliwą usterką jest jednak uszkodzenie mechatroniki, czyli elektronicznie sterowanych podzespołów mechanicznych. Wszystkie kontrolki biegów migają jednocześnie, co wskazuje na przejście skrzyni w tryb awaryjny. Usterka ujawnia się zwykle przy przebiegu ok. 150 tys. km, a w szczególności narażone są na nią samochody wyprodukowane przez 2008 r. Uwaga: skrzynia DSG wymaga wymiany oleju, jej interwał to 60 tys. km.
Skrzynia DSG ma sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe identycznie jak typowa przekładnia manualna. Są one również niezbyt trwałe – zwłaszcza koło zamachowe wytrzymuje średnio 60 tys. km. Koszty wymiany kształtują się na podobnym poziomie co w tradycyjnej przekładni. Typową dla DSG, a przy tym bardziej dotkliwą usterką jest jednak uszkodzenie mechatroniki, czyli elektronicznie sterowanych podzespołów mechanicznych. Wszystkie kontrolki biegów migają jednocześnie, co wskazuje na przejście skrzyni w tryb awaryjny. Usterka ujawnia się zwykle przy przebiegu ok. 150 tys. km, a w szczególności narażone są na nią samochody wyprodukowane przez 2008 r. Uwaga: skrzynia DSG wymaga wymiany oleju, jej interwał to 60 tys. km.Auto Moto

Usterki blokady kolumny kierowniczej

Elektryczna blokada kierownicy to wynalazek z piekła rodem: może bowiem w razie awarii zablokować w ogóle ruch kierownicą. Komunikat „STEERING COLUMN MALFUNCTION” oznacza, że musimy udać się do serwisu. Żółta kontrolka pozwoli nam to zrobić na kołach, czerwona zmusi do przewozu auta na lawecie. Niestety, w serwisie kolumnę wymienia się w całości, ponieważ producent integruje części w większe zespoły. Co ciekawe, w internecie można znaleźć szczegółowe poradniki, jak samemu naprawić uszkodzoną płytkę sterującą blokady, odpowiedzialną najczęściej za awarię. Tyle że to proces skomplikowany i nie radzimy nikomu, kto nie ma doświadczenia, ingerować w układ kierowniczy pojazdu.
Elektryczna blokada kierownicy to wynalazek z piekła rodem: może bowiem w razie awarii zablokować w ogóle ruch kierownicą. Komunikat „STEERING COLUMN MALFUNCTION” oznacza, że musimy udać się do serwisu. Żółta kontrolka pozwoli nam to zrobić na kołach, czerwona zmusi do przewozu auta na lawecie. Niestety, w serwisie kolumnę wymienia się w całości, ponieważ producent integruje części w większe zespoły. Co ciekawe, w internecie można znaleźć szczegółowe poradniki, jak samemu naprawić uszkodzoną płytkę sterującą blokady, odpowiedzialną najczęściej za awarię. Tyle że to proces skomplikowany i nie radzimy nikomu, kto nie ma doświadczenia, ingerować w układ kierowniczy pojazdu.Auto Moto

Typowe usterki silnika 2.0 TDI PD

Silnik 2.0 TDI PD
Silnik 2.0 TDI PDAuto Moto
Typowe usterki silnika 2.0 TDI PD
Typowe usterki silnika 2.0 TDI PDAuto Moto

Nagary w silnikach benzynowych FSI

W silniku z wtryskiem bezpośrednim przez zawory wlotowe leci tylko powietrze. Wskutek tego, głowica gorzej się chłodzi, niż gdyby wpadała przez nie mieszanka powietrza z paliwem. Prowadzi to do osadzania się złogów sadzy w głowicy, a silnik zaczyna dymić na czarno. Czyszczenie to mozolna czynność.
W silniku z wtryskiem bezpośrednim przez zawory wlotowe leci tylko powietrze. Wskutek tego, głowica gorzej się chłodzi, niż gdyby wpadała przez nie mieszanka powietrza z paliwem. Prowadzi to do osadzania się złogów sadzy w głowicy, a silnik zaczyna dymić na czarno. Czyszczenie to mozolna czynność.Volkswagen
  • przestronne i dobrze wykończone wnętrze
  • przeważnie bogate wyposażenie
  • proste i niezawodne wersje silnikowe 1.6 i 1.9 TDI
  • ogromny bagażnik
  • początkowe egzemplarze sprawiają poważne problemy
  • spore ryzyko kradzieży
  • niska jakość oferty rynkowej
  • skomplikowana konstrukcja podnosi koszty napraw
  • kombi z silnikiem 1.9 TDI, niekoniecznie z najbogatszym wyposażeniem
  • odmiany 2.0 TSI z manualną skrzynią biegów, jest naprawdę szybka
  • aut z dużym przebiegiem i skrzynią DSG
  • wersji 2.0 TDI z zasilaniem pompowtryskiwaczowym

Dane techniczne: Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - wersje benzynowe cz. I

Silnik
1.4 TSI
1.6
1.6 FSI
1.8 TFSI
2.0 FSI
rodzaj silnika
benz., turbo
benzynowy
benzynowy
benz., turbo
benzynowy
poj. skokowa
1390 cm3
1595 cm3
1598 cm3
1798 cm3
1984 cm3
zawory/rozrząd
16/łańcuch
8/pasek
16/pasek
16/łańcuch
16/pasek
moc maks.
122 KM
102 KM
115 KM
160 KM
150 KM
moment obr.
200 Nm
148 Nm
155 Nm
250 Nm
200 Nm
prędkość maks.
203 km/h
190 km/h
200 km/h
220 km/h
209 km/h
0‑100 km/h
10,5 s
12,4 s
11,4 s
8,6 s
9,9 s
zużycie paliwa*
6,6
7,7
7,5
7,6
8,7
*średnie w l/100 km; dane fabryczne

Dane techniczne: Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - wersje benzynowe cz. II

Silnik
2.0 TFSI
3.2 VR6
3.6 VR6
3.6 R36
rodzaj silnika
benz., turbo
benzynowy
benzynowy
benzynowy
poj. skokowa
1984 cm3
3168 cm3
3597 cm3
3597 cm3
zawory/rozrząd
16/łańcuch
24/łańcuch
24/łańcuch
24/łańcuch
moc maks.
200 KM
250 KM
280 KM
300 KM
moment obr.
280 Nm
330 Nm
360 Nm
360 Nm
prędkość maks.
235 km/h
246 km/h
209 km/h
250 km/h
0‑100 km/h
7,6 s
6,9 s
6,6 s
5,6 s
zużycie paliwa*
8,1
9,8
10,0
10,1
*średnie w l/100 km; dane fabryczne

Dane techniczne: Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - wersje wysokoprężne

Silnik
1.6 TDI
1.9 TDI
2.0 TDI
2.0 TDI
2.0 BLUE TDI
2.0 TDI
rodzaj silnika
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
poj. skokowa
1598 cm3
1896 cm3
1968 cm3
1968 cm3
1968 cm3
1968 cm3
zawory/rozrząd
16/pasek
8/pasek
16/pasek
16/pasek
16/pasek
16/pasek
moc maks.
105 KM
105 KM
110 KM
140 KM
143 KM
170 KM
moment obr.
250 Nm
250 Nm
250 Nm
320 Nm
320 Nm
350 Nm
prędkość maks.
193 km/h
188 km/h
192 km/h
209 km/h
210 km/h
223 km/h
0‑100 km/h
12,4 s
12,1 s
11,8 s
9,8 s
9,9 s
8,6 s
zużycie paliwa*
4,5
5,6
5,5
5,6
5,2
5,6
*średnie w l/100 km; dane fabryczne