Używane Volvo S40 (2008)

Volvo to samochód ze sportowym zacięciem: nisko zawieszony, twardy i bardzo stabilny podczas pokonywania zakrętów.
Volvo to samochód ze sportowym zacięciem: nisko zawieszony, twardy i bardzo stabilny podczas pokonywania zakrętów.Motor

Raport z przebiegu 70 tys. km

Po plastikowych przyciskach widać już upływ czasu, natomiast kierownica, gałka biegów czy aluminiowa konsola środkowa nie noszą żadnych śladów zużycia. Jasna podłoga łatwo się brudzi.
Po plastikowych przyciskach widać już upływ czasu, natomiast kierownica, gałka biegów czy aluminiowa konsola środkowa nie noszą żadnych śladów zużycia. Jasna podłoga łatwo się brudzi.Motor
Silnik wręcz zachwyca płynnym rozwijaniem mocy od najniższych obrotów. Oszczędnością – już mniej

Volvo S40 (2008)

90 tys. km to niewielki przebieg, ale pozwala już sformułować sporo ciekawych wniosków o aucie.
90 tys. km to niewielki przebieg, ale pozwala już sformułować sporo ciekawych wniosków o aucie.Motor
Ładne wykończenie, ale praktyczność – niewielka. Pojemność: 405 l.
Ładne wykończenie, ale praktyczność – niewielka. Pojemność: 405 l.Motor
Początki korozji widać także na ramie pomocniczej, do której przymocowane są przednie wahacze.
Początki korozji widać także na ramie pomocniczej, do której przymocowane są przednie wahacze.Motor
Oryginalne nity na sworzniu wahacza – od nowości zawieszenie nie wymagało jeszcze żadnych interwencji ani wymian.
Oryginalne nity na sworzniu wahacza – od nowości zawieszenie nie wymagało jeszcze żadnych interwencji ani wymian.Motor
Dziura w tłumiku powiększa się, na razie jednak można z tym jeździć. Chyba że diagnosta na badaniu stwierdzi inaczej...
Dziura w tłumiku powiększa się, na razie jednak można z tym jeździć. Chyba że diagnosta na badaniu stwierdzi inaczej...Motor
Korozja połączeń śrubowych to od lat problem Fordów i ich bliźniaczych konstrukcji. Czy ta śruba jeszcze się odkręci?
Korozja połączeń śrubowych to od lat problem Fordów i ich bliźniaczych konstrukcji. Czy ta śruba jeszcze się odkręci?Motor
Trójwahaczowe tylne zawieszenie odpowiada za świetne prowadzenie, a jego wymiana nie jest droga.
Trójwahaczowe tylne zawieszenie odpowiada za świetne prowadzenie, a jego wymiana nie jest droga.Motor
Volvo S40 (2008)
Volvo S40 (2008)Motor
Po plastikowych przyciskach widać już upływ czasu, natomiast kierownica, gałka biegów czy aluminiowa konsola środkowa nie noszą żadnych śladów zużycia. Jasna podłoga łatwo się brudzi.
Po plastikowych przyciskach widać już upływ czasu, natomiast kierownica, gałka biegów czy aluminiowa konsola środkowa nie noszą żadnych śladów zużycia. Jasna podłoga łatwo się brudzi.Motor
To miłe, że Volvo „mówi” po polsku. W 2008 r. nie było to oczywiste.
To miłe, że Volvo „mówi” po polsku. W 2008 r. nie było to oczywiste.Motor
Do schowka za konsolą idealnie mieści się typowy smartfon. Jednak wysiadając lepiej go tu nie zostawiać.
Do schowka za konsolą idealnie mieści się typowy smartfon. Jednak wysiadając lepiej go tu nie zostawiać.Motor
Kanapa tylna ma długie siedzisko, ale i na nogi nie brakuje miejsca. Nad głową jest go mniej.
Kanapa tylna ma długie siedzisko, ale i na nogi nie brakuje miejsca. Nad głową jest go mniej.Motor
Fotele wykonano z trwałego, dość śliskiego tworzywa, które nie przykleja się do ciała.
Fotele wykonano z trwałego, dość śliskiego tworzywa, które nie przykleja się do ciała.Motor
Hamulec ręczny ma tradycyjne działanie, ale wygląda dosyć nietypowo, a przy okazji oszczędza trochę miejsca.
Hamulec ręczny ma tradycyjne działanie, ale wygląda dosyć nietypowo, a przy okazji oszczędza trochę miejsca.Motor
Volvo to samochód ze sportowym zacięciem: nisko zawieszony, twardy i bardzo stabilny podczas pokonywania zakrętów.
Volvo to samochód ze sportowym zacięciem: nisko zawieszony, twardy i bardzo stabilny podczas pokonywania zakrętów.Motor
"Do bagażnika można załadować co najwyżej sporo drobnych przedmiotów, większe paczki nie przejdą przez wąski otwór prowadzący do kabiny".
"Do bagażnika można załadować co najwyżej sporo drobnych przedmiotów, większe paczki nie przejdą przez wąski otwór prowadzący do kabiny".Motor
Właściciel był w kilku warsztatach naprawy klimatyzacji. Ponoć mikrowycieki czynnika to norma

Zobacz również:

    Volvo S40 (2008) - podsumowanie

    Diesel 2.0 to konstrukcja Forda i Peugeota. Ma 16 zaworów i piezoelektryczne wtryskiwacze Siemensa.
    Diesel 2.0 to konstrukcja Forda i Peugeota. Ma 16 zaworów i piezoelektryczne wtryskiwacze Siemensa.Motor

    Dane techniczne: Volvo S40 (2008)

    Wersja
    2.0 D
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1997 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    136 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    320 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    205 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,5 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    5,8
    *dane fabryczne
    "Ten tłumik to już długo nie wytrzyma" - ocenił mechanik, z którym dokonywaliśmy oględzin Volvo po przebiegu 90 tys. km. W pokrytej rdzą puszce pojawiła się już dziura. Niepokoją także zardzewiałe łby śrub mocujących wahacze: gdy zajdzie potrzeba ich odkręcenia, prawdopodobnie się urwą. To problem znany właścicielom Fordów, a kierowcy Volvo do tej pory się z nim nie stykali. W doskonałej kondycji jest za to zawieszenie: nie wykryto luzów w żadnym kole. Wciąż dobrze trzyma się też solidna osłona pod silnikiem - w wielu innych autach po tym przebiegu zostają po niej tylko szczątki.
    "Ten tłumik to już długo nie wytrzyma" - ocenił mechanik, z którym dokonywaliśmy oględzin Volvo po przebiegu 90 tys. km. W pokrytej rdzą puszce pojawiła się już dziura. Niepokoją także zardzewiałe łby śrub mocujących wahacze: gdy zajdzie potrzeba ich odkręcenia, prawdopodobnie się urwą. To problem znany właścicielom Fordów, a kierowcy Volvo do tej pory się z nim nie stykali. W doskonałej kondycji jest za to zawieszenie: nie wykryto luzów w żadnym kole. Wciąż dobrze trzyma się też solidna osłona pod silnikiem - w wielu innych autach po tym przebiegu zostają po niej tylko szczątki.Motor
    • Tapicerka wysokiej jakości.
    • Szerokie możliwości regulacji fotela i położenia kierownicy.
    • Schowek za konsolą jest zaskakująco przydatny.
    • Jasna podłoga zbytnio się brudzi.
    • Pakowanie dużych przedmiotów jest bardzo utrudnione.
    • Trochę za mały prześwit.

    Volvo S40 - zestawienie kosztów

    Volvo S40: zestawienie kosztów

    1. Opłaty
     
    Ubezpieczenie (łączna uśredniona składka roczna OC i AC) za okres 4 lat (auto kupione w 2009 r.)
    10 800 zł
    2. Koszty serwisu
    Data
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
    10.2009
    20 000 km
    Przegląd po zakupie (ASO), wymiana oleju
    i filtra, uzupełnienie płynu hamulcowego
    1280 zł
    04.2010
    29 100 km
    Naprawa klimatyzacji, uzupełnienie czynnika,
    wymiana nieszczelnego osuszacza
    950 zł
    09.2010
    36 500 km
    Przegląd okresowy w ASO, wymiana oleju z filtrem,
    nowe klocki hamulcowe
    1600 zł
    05.2011
    46 800 km
    Naprawa klimatyzacji – napełnienie i odgrzybienie układu
    400 zł
    11.2011
    59 000 km
    Przegląd okresowy w ASO, wymiana oleju i filtra
    980 zł
    12.2011
    61 000 km
    Zakup i montaż opon zimowych (Nokian WR 205/55 R16)
    1450 zł
    05.2012
    70 000 km
    Zakup i montaż nowych opon letnich
    (Continental Sport Contact 205/55 R16)
    1600 zł
    11.2012
    77 400 km
    Regeneracja rozrusznika
    250 zł
    03.2012
    82 500 km
    Duży przegląd okresowy w ASO, wymiana oleju z filtrem,
    wymiana rozrządu, nowe tarcze i klocki hamulcowe z przodu
    3350 zł
    06.2012
    86 900 km
    Napełnienie klimatyzacji, (rzekome) uszczelnienie mikrowycieku
    340 zł
    Suma wydatków z punktu 2.
    12 200 zł
    3. Koszty paliwa
    Na dystansie 70 tys. km (średnie spalanie: 7,5 l/100 km,
    ilość zużytego paliwa: 5250 l, cena uśredniona: 5,20 zł za litr)
    27 300 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
    50 300 zł
    Utrata wartości (zakup: 62 tys. zł, obecna wartość: 42 tys. zł)
    20 000 zł
    Łączny koszt na dystansie 70 tys. km
    70 300 zł
    Koszt 1 km bez utraty wartości
    0,72 zł
    Koszt 1 km z utratą wartości*
    1,00 zł
    *inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Toyota Land Cruiser – 1,02 zł,
    Audi A4 – 0,97 zł

    Za bazę posłużył Ford Focus II: to dobrze czy źle?

    Volvo S40 bazuje na tej samej platformie co Ford Focus II.
    Volvo S40 bazuje na tej samej platformie co Ford Focus II.Ford