Używane Volvo S40 (2008)

Volvo to samochód ze sportowym zacięciem: nisko zawieszony, twardy i bardzo stabilny podczas pokonywania zakrętów.
Volvo to samochód ze sportowym zacięciem: nisko zawieszony, twardy i bardzo stabilny podczas pokonywania zakrętów.Motor

Raport z przebiegu 70 tys. km

Po plastikowych przyciskach widać już upływ czasu, natomiast kierownica, gałka biegów czy aluminiowa konsola środkowa nie noszą żadnych śladów zużycia. Jasna podłoga łatwo się brudzi.
Po plastikowych przyciskach widać już upływ czasu, natomiast kierownica, gałka biegów czy aluminiowa konsola środkowa nie noszą żadnych śladów zużycia. Jasna podłoga łatwo się brudzi.Motor
Silnik wręcz zachwyca płynnym rozwijaniem mocy od najniższych obrotów. Oszczędnością – już mniej

Volvo S40 (2008)

90 tys. km to niewielki przebieg, ale pozwala już sformułować sporo ciekawych wniosków o aucie.
90 tys. km to niewielki przebieg, ale pozwala już sformułować sporo ciekawych wniosków o aucie.Motor
Ładne wykończenie, ale praktyczność – niewielka. Pojemność: 405 l.
Ładne wykończenie, ale praktyczność – niewielka. Pojemność: 405 l.Motor
Początki korozji widać także na ramie pomocniczej, do której przymocowane są przednie wahacze.
Początki korozji widać także na ramie pomocniczej, do której przymocowane są przednie wahacze.Motor
Oryginalne nity na sworzniu wahacza – od nowości zawieszenie nie wymagało jeszcze żadnych interwencji ani wymian.
Oryginalne nity na sworzniu wahacza – od nowości zawieszenie nie wymagało jeszcze żadnych interwencji ani wymian.Motor
Dziura w tłumiku powiększa się, na razie jednak można z tym jeździć. Chyba że diagnosta na badaniu stwierdzi inaczej...
Dziura w tłumiku powiększa się, na razie jednak można z tym jeździć. Chyba że diagnosta na badaniu stwierdzi inaczej...Motor
Korozja połączeń śrubowych to od lat problem Fordów i ich bliźniaczych konstrukcji. Czy ta śruba jeszcze się odkręci?
Korozja połączeń śrubowych to od lat problem Fordów i ich bliźniaczych konstrukcji. Czy ta śruba jeszcze się odkręci?Motor
Trójwahaczowe tylne zawieszenie odpowiada za świetne prowadzenie, a jego wymiana nie jest droga.
Trójwahaczowe tylne zawieszenie odpowiada za świetne prowadzenie, a jego wymiana nie jest droga.Motor
Volvo S40 (2008)
Volvo S40 (2008)Motor
Po plastikowych przyciskach widać już upływ czasu, natomiast kierownica, gałka biegów czy aluminiowa konsola środkowa nie noszą żadnych śladów zużycia. Jasna podłoga łatwo się brudzi.
Po plastikowych przyciskach widać już upływ czasu, natomiast kierownica, gałka biegów czy aluminiowa konsola środkowa nie noszą żadnych śladów zużycia. Jasna podłoga łatwo się brudzi.Motor
To miłe, że Volvo „mówi” po polsku. W 2008 r. nie było to oczywiste.
To miłe, że Volvo „mówi” po polsku. W 2008 r. nie było to oczywiste.Motor
Do schowka za konsolą idealnie mieści się typowy smartfon. Jednak wysiadając lepiej go tu nie zostawiać.
Do schowka za konsolą idealnie mieści się typowy smartfon. Jednak wysiadając lepiej go tu nie zostawiać.Motor
Kanapa tylna ma długie siedzisko, ale i na nogi nie brakuje miejsca. Nad głową jest go mniej.
Kanapa tylna ma długie siedzisko, ale i na nogi nie brakuje miejsca. Nad głową jest go mniej.Motor
Fotele wykonano z trwałego, dość śliskiego tworzywa, które nie przykleja się do ciała.
Fotele wykonano z trwałego, dość śliskiego tworzywa, które nie przykleja się do ciała.Motor
Hamulec ręczny ma tradycyjne działanie, ale wygląda dosyć nietypowo, a przy okazji oszczędza trochę miejsca.
Hamulec ręczny ma tradycyjne działanie, ale wygląda dosyć nietypowo, a przy okazji oszczędza trochę miejsca.Motor
Volvo to samochód ze sportowym zacięciem: nisko zawieszony, twardy i bardzo stabilny podczas pokonywania zakrętów.
Volvo to samochód ze sportowym zacięciem: nisko zawieszony, twardy i bardzo stabilny podczas pokonywania zakrętów.Motor
"Do bagażnika można załadować co najwyżej sporo drobnych przedmiotów, większe paczki nie przejdą przez wąski otwór prowadzący do kabiny".
"Do bagażnika można załadować co najwyżej sporo drobnych przedmiotów, większe paczki nie przejdą przez wąski otwór prowadzący do kabiny".Motor
Właściciel był w kilku warsztatach naprawy klimatyzacji. Ponoć mikrowycieki czynnika to norma

Volvo S40 (2008) - podsumowanie

Diesel 2.0 to konstrukcja Forda i Peugeota. Ma 16 zaworów i piezoelektryczne wtryskiwacze Siemensa.
Diesel 2.0 to konstrukcja Forda i Peugeota. Ma 16 zaworów i piezoelektryczne wtryskiwacze Siemensa.Motor

Dane techniczne: Volvo S40 (2008)

Wersja
2.0 D
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
136 KM
Maksymalny moment obrotowy
320 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
5,8
*dane fabryczne
"Ten tłumik to już długo nie wytrzyma" - ocenił mechanik, z którym dokonywaliśmy oględzin Volvo po przebiegu 90 tys. km. W pokrytej rdzą puszce pojawiła się już dziura. Niepokoją także zardzewiałe łby śrub mocujących wahacze: gdy zajdzie potrzeba ich odkręcenia, prawdopodobnie się urwą. To problem znany właścicielom Fordów, a kierowcy Volvo do tej pory się z nim nie stykali. W doskonałej kondycji jest za to zawieszenie: nie wykryto luzów w żadnym kole. Wciąż dobrze trzyma się też solidna osłona pod silnikiem - w wielu innych autach po tym przebiegu zostają po niej tylko szczątki.
"Ten tłumik to już długo nie wytrzyma" - ocenił mechanik, z którym dokonywaliśmy oględzin Volvo po przebiegu 90 tys. km. W pokrytej rdzą puszce pojawiła się już dziura. Niepokoją także zardzewiałe łby śrub mocujących wahacze: gdy zajdzie potrzeba ich odkręcenia, prawdopodobnie się urwą. To problem znany właścicielom Fordów, a kierowcy Volvo do tej pory się z nim nie stykali. W doskonałej kondycji jest za to zawieszenie: nie wykryto luzów w żadnym kole. Wciąż dobrze trzyma się też solidna osłona pod silnikiem - w wielu innych autach po tym przebiegu zostają po niej tylko szczątki.Motor
  • Tapicerka wysokiej jakości.
  • Szerokie możliwości regulacji fotela i położenia kierownicy.
  • Schowek za konsolą jest zaskakująco przydatny.
  • Jasna podłoga zbytnio się brudzi.
  • Pakowanie dużych przedmiotów jest bardzo utrudnione.
  • Trochę za mały prześwit.

Volvo S40 - zestawienie kosztów

Volvo S40: zestawienie kosztów

1. Opłaty
 
Ubezpieczenie (łączna uśredniona składka roczna OC i AC) za okres 4 lat (auto kupione w 2009 r.)
10 800 zł
2. Koszty serwisu
Data
Przebieg
Opis czynności
Koszt
10.2009
20 000 km
Przegląd po zakupie (ASO), wymiana oleju
i filtra, uzupełnienie płynu hamulcowego
1280 zł
04.2010
29 100 km
Naprawa klimatyzacji, uzupełnienie czynnika,
wymiana nieszczelnego osuszacza
950 zł
09.2010
36 500 km
Przegląd okresowy w ASO, wymiana oleju z filtrem,
nowe klocki hamulcowe
1600 zł
05.2011
46 800 km
Naprawa klimatyzacji – napełnienie i odgrzybienie układu
400 zł
11.2011
59 000 km
Przegląd okresowy w ASO, wymiana oleju i filtra
980 zł
12.2011
61 000 km
Zakup i montaż opon zimowych (Nokian WR 205/55 R16)
1450 zł
05.2012
70 000 km
Zakup i montaż nowych opon letnich
(Continental Sport Contact 205/55 R16)
1600 zł
11.2012
77 400 km
Regeneracja rozrusznika
250 zł
03.2012
82 500 km
Duży przegląd okresowy w ASO, wymiana oleju z filtrem,
wymiana rozrządu, nowe tarcze i klocki hamulcowe z przodu
3350 zł
06.2012
86 900 km
Napełnienie klimatyzacji, (rzekome) uszczelnienie mikrowycieku
340 zł
Suma wydatków z punktu 2.
12 200 zł
3. Koszty paliwa
Na dystansie 70 tys. km (średnie spalanie: 7,5 l/100 km,
ilość zużytego paliwa: 5250 l, cena uśredniona: 5,20 zł za litr)
27 300 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
50 300 zł
Utrata wartości (zakup: 62 tys. zł, obecna wartość: 42 tys. zł)
20 000 zł
Łączny koszt na dystansie 70 tys. km
70 300 zł
Koszt 1 km bez utraty wartości
0,72 zł
Koszt 1 km z utratą wartości*
1,00 zł
*inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Toyota Land Cruiser – 1,02 zł,
Audi A4 – 0,97 zł

Za bazę posłużył Ford Focus II: to dobrze czy źle?

Volvo S40 bazuje na tej samej platformie co Ford Focus II.
Volvo S40 bazuje na tej samej platformie co Ford Focus II.Ford