Najbardziej niezawodne używane samochody - nowy raport niemieckich ekspertów

20,6 proc, czyli - co piąty zarejestrowany w Niemczech samochód - nie zaliczył obowiązkowych badań technicznych. Dla porównania, w 2023 roku w Polsce wynikiem negatywnym zakończyło się - uwaga - 2,4 proc. badań technicznych. Przegląd oblewał więc jeden na 42 ze skontrolowanych samochodów. Które auta przysparzają najmniej problemów niemieckim diagnostom? Oto wyniki najnowszego raportu usterkowości TUV 2025.

Niemiecki TUV opublikował właśnie doroczny - bazujący na badaniach technicznych - raport niezawodności pojazdów TUV. Tym razem pod lupę wzięto około 10,2 mln samochodów poddanych kontroli technicznej w okresie od czerwca 2023 do lipca 2024. Średni wynik - 20,6 proc. aut, które oblały badanie jest niemal identyczny jak w ubiegłym roku (20,5 proc.). 

Bez większych zmian pozostał też - liczący już ponad 10,1 roku - średni wiek samochodu w Niemczech. Przedstawiciele ADAC zauważają, że obecnie już ponad połowa z zarejestrowanych za Odrą samochodów liczy sobie powyżej 10 lat. Dla porównania, jeszcze w 2001 roku średni wiek samochodu w Niemczech wynosił zaledwie 8,3 roku.

Reklama

Elektryki się nie psują? Tesla 3: "potrzymaj mi..."

Nowy raport TUV 2025 zadaje kłam tezie, że prostsze konstrukcyjnie samochody elektryczne psują się rzadziej od ich spalinowych odpowiedników. Tesla Model 3 uznana została za najbardziej usterkowe auto aż w dwóch kategoriach wiekowych - wśród aut w wieku od 2-3 lat i aut w wieku od 4 do 5 lat. W tej drugiej popularne auto wykazało się awaryjnością na poziomie 19,7 proc, czyli wyższą niż przeciętne 8 i 9-latki! 

Co ciekawe, za najmniej usterkowy samochód z napędem elektrycznym uznano, nieprodukowanego już, Volkswagena e-Golfa (3,4 proc. z negatywnym wynikiem badania technicznego). W pierwszej trójce najmniej usterkowych elektryków znalazły się jeszcze: 2. Hyundai Kona Elektro (4,0 proc.) i 3. Mini Cooper SE (4,4 proc.). Do pierwszej piątki załapały się ponadto: 4. Volkswagen ID.3 (5,0 proc.) i 5. Volkswagen ID.4/ID.5 (5,9 proc.).

Dla porównania średnia usterkowość najgorszej w tym zestawieniu Tesli Model 3 to 14,2 proc. Z drugiej strony trzeba jednak zaznaczyć, że średni przebieg trzyletniej Tesli Model 3 to 53 tys. km. O 11 tys. więcej niż przeciętny wynik w tej grupie wiekowej. 

Najmniej usterkowe samochody spalinowe. Honda deklasuje konkurencję

Za najmniej usterkowy samochód w całym zestawieniu uznano Hondę Jazz, która zwyciężyła w zestawieniu pojazdów w wieku od 2 do 3 lat (2,4 proc. aut z poważnymi usterkami). Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach wiekowych prezentują się następująco:

Samochody w wieku od 2 do 3 lat (średnia usterkowość 6,4 proc.) 

  • Honda Jazz (2,4 proc.) 
  • Volkswagen Golf Sportsvan (2,5 proc.) 
  • Audi Q2 (2,6 proc.)

Samochody w wieku od 4 do 5 lat (średnia usterkowość 9,1 proc.)

  • Porsche 911 Carrera (3,1 proc.)
  • Volkswagen Golf Sportsvan (3,6 proc.)
  • Volkswagen T-Roc (4,0 proc.)

Samochody w wieku od 6 do 7 lat (średnia usterkowość 13,6 proc.) 

  • Porsche 911 Carrera (3,1 proc.)
  • Volkswagen T-Roc (6,0 proc.)
  • Mazda CX-3 (6,6 proc.)

Samochody w wieku od 8 do 9 lat (średnia usterkowość 17,9 proc.) 

  • Porsche 911 Carrera (4,0 proc.)
  • Volkswagen Golf Sportsvan (10, proc) 
  • Mazda 2 (10,6 proc.) 

Samochody w wieku od 10 do 11 lat  (średnia usterkowość 23,0 proc.) 

  • Porsche 911 Carrera (5,6 proc.)
  • Mercedes klasy A (14,7 proc.)
  • Mercedes klasy B (14,8 proc.)

Samochody w wieki od 12 do 13 lat (średnia usterkowość 28,1 proc.)

  • Porsche 911 Carrera (7,9 proc.)
  • Mitsubishi ASX (19,6 proc.)
  • Volkswagen Golf Plus (20,6 proc.)

Przypominamy, że ranking TUV bazuje na badaniach technicznych pojazdów, więc obecność w nim takich aut, jak np. Porsche 911, które przez długie lata serwisowane są w autoryzowanych stacjach obsługi, nie jest żadnym zaskoczeniem. Przykładowo przypadku ostatniej kategorii wiekowej - najbliższej portfelom polskich nabywców (średni wiek samochodu w Polsce to około 15,5 roku) statystyczne Porsche 911 legitymowało się przebiegiem 71 tys. km, Mitsubishi ASX - 146 tys. km, a Volkswagen Golf Plus (115 tys. km). 

13 najlepszych używanych aut. Właściciele nie chcą ich sprzedawać

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy