Nowy Jaguar zaprezentowany. Jest równie kontrowersyjny jak nowe logo

Jaguar kontynuuje swoją radykalną transformację w markę produkującą ultraluksusowe auta z napędem wyłącznie elektrycznym. W listopadzie producent zaprezentował nową identyfikację wizualną, w tym nowe logo. Teraz pokazał koncepcyjne auto, które ma być fizyczną manifestacją nowej filozofii projektowania. Bez wątpienia jest odważnie.

Jaguar Type 00. Jak wygląda?

Jaguar kontynuuje swoje radykalne zmiany. W listopadzie marka pokazała nową identyfikację wizualną, w tym nowe logo. Teraz, na Miami Art Week zaprezentowano światu model koncepcyjny, który pokazuje, jak teraz będzie wyglądać filozofia projektowania brytyjskiego producenta - Jaguara Type 00. Model w swojej nazwie ma odnosić się do przyszłości, ale jednocześnie być zakorzenionym w historii marki. Człon "Type" nawiązuje oczywiście m.in. do legendarnego modelu E-Type. Pierwsze zero w nazwie odnosi się do zerowej emisji spalin (Jaguar będzie marką oferującą wyłącznie auta na prąd), drugie - oznacza status samochodu w nowej linii marki - auto koncepcyjne, czyli zerowe.

Reklama

Brandon Glover, dyrektor zarządzający Jaguara, stwierdził m.in., że nowy wizerunek Jaguara jest odważny i wyróżniający się. I trudno nie przyznać mu racji. Co prawda, patrząc na auto z boku można się nawet dopatrzeć pewnych podobieństw do Jaguara E-Type - mamy bardzo długą maskę i garbaty tył - ale, to w zasadzie wszystkie nawiązania do historii marki. Stylistycznie auto sprawia wrażenie bardzo mocnego. Mamy tutaj bardzo dużo płaskich powierzchni.

Z przodu znajdziemy płaski, pionowy panel z nowym napisem "Jaguar" i wąskie reflektory. Ciekawy jest również tył z poziomymi liniami skrywającymi światła. Innym interesującym rozwiązaniem są prostokątne panele przy przednich kołach. Po ich odchyleniu ukazują się skierowane do tyłu kamery. Ma to zapewne pomóc w manewrowaniu tym autem. Auto stoi na 23-calowych kołach. Jak deklarują przedstawiciele Jaguara, punktem wyjścia dla stworzenia tego samochodu, zarówno pod kątem projektowania, jak i inżynierii, była czysta kartka papieru. I to zdecydowanie widać. 

Jaki jest wewnątrz Jaguar Type 00?

Po otwarciu unoszonych drzwi znajdziemy niemal prostokątną kierownicę oraz dwa spore ekrany - jeden znajdujący się przed kierowcą, a drugi przed pasażerem. Nie sposób znaleźć tutaj fizycznych przycisków, co jest oczywiście zrozumiałe z racji, że mamy do czynienia z pojazdem koncepcyjnym. Osobliwe jest natomiast stworzenie 3,2-metrowej "ścianki" dzielącej przestrzeń wewnątrz aucie.

Kiedy nowe auto Jaguara? Trzeba będzie sporo poczekać

Pierwszym nowym modelem produkcyjnym Jaguara będzie czterodrzwiowy GT, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2025 roku i będzie produkowany w Wielkiej Brytanii. Nowy model będzie bazował na nowej platformie Jaguar Electric Architecture i będzie oferował zasięg do 770 km (według norm WLTP) oraz możliwość zwiększenia zasięgu o 321 km po 15 minutach ładowania.

Jaguar wprowadza radykalne zmiany. Komentuje nawet Elon Musk

Przypomnijmy, Jaguar realizuje teraz bardzo radykalny plan - marka chce zmienić się w oferującą wyłącznie elektryczne bardzo luksusowe samochody. Jaguar należący do firmy Tata Motors z Indii, nie zamierza już rywalizować z BMW, Audi czy Mercedesem. Chce być konkurentem Bentleya, Astona Martina czy Rolls-Royce’a. W związku z tym marka chce zerwać ze swoim dotychczasowym wizerunkiem. Marka pozostawiła w ofercie tylko jeden model - F-Pace. I ten będzie jednak stopniowo znikał z oferty.

Transformacja Jaguara niesie się szerokim echem. W listopadzie producent zaprezentował nową identyfikację wizualną. W związku z tym opublikowano również specjalny film. Odniósł się do niego Elon Musk, który zapytał Jaguara: "Sprzedajecie samochody?" Jaguar odpowiedział, że owszem sprzedaje i zaprosił Muska na prezentację modelu koncepcyjnego. Musk odpowiedział, że nie może się doczekać, by zobaczyć nową gamę pojazdów. Nie wiadomo jednak, czy zjawił się w Miami. Bez wątpienia przed Jaguarem stoi trudne zadanie. Producenci dóbr luksusowych zwykle podpierają swoją pozycję dziesiątkami lat doświadczenia. Jaguar natomiast postanowił się od swojej historii odciąć.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Jaguar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy