Popełnił jeden błąd przy zakupie roweru. Na dofinasowanie nie ma co liczyć

Kupił rower wcześniej, aby natychmiast złożyć wniosek. Jego rower nie podlega dofinansowaniu.
Kupił rower wcześniej, aby natychmiast złożyć wniosek. Jego rower nie podlega dofinansowaniu.123RF/PICSEL 123RF/PICSEL

W skrócie

  • Program "Mój Rower Elektryczny" umożliwi dofinansowanie do zakupu roweru elektrycznego do 50 proc. kosztów, jednak nie więcej niż 2,5 tys. zł.
  • Aby otrzymać dotację, rower musi być wyprodukowany w Unii Europejskiej oraz spełniać szczegółowe, techniczne i formalne wymogi.
  • Dofinansowanie nie obejmie rowerów z manetką gazu ani umożliwiających zmianę limitu prędkości wspomagania powyżej 25 km/h.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Pośpieszył się z kupnem roweru elektrycznego. Na rządową dotację nie ma co liczyć

Zobacz również:

Jakie są wymogi roweru elektrycznego? Musisz o nich pamiętać, aby ubiegać się o dofinansowanie

  • rower elektryczny - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m, poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem, wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny uruchamiany naciskiem na pedały, zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V, o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h,
  • rower elektryczny transportowy (cargo) - pojazd zbudowany lub przystosowany do przewozu towarów lub osób, spełniający jednocześnie powyższą definicję roweru elektrycznego,
  • elektryczny wózek rowerowy - pojazd o szerokości powyżej 0,9 m, przeznaczony do przewozu osób lub rzeczy, spełniający jednocześnie powyższą definicję roweru elektrycznego.
Rower elektryczny z zamontowaną baterią oraz osoba trzymająca kierownicę, fragment ściany w tle.
Niebawem ruszy program "Mój Rower Elektryczny". Pojawiło się kilka istotnych zmian.Adobe Stock
  • pojazd musi być wyposażony w akumulator w technologii litowo-jonowej lub podobnej, o pojemności minimum 10 Ah, umieszczony w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym (bateria musi być zgodna z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2023/1542),
  • pojazd musi być wyprodukowany w UE, a miejsce produkcji musi zostać udokumentowane poprzez stosowną informację na fakturze zakupu/paragonie imiennym lub przez oświadczenie sprzedawcy/producenta oraz posiadać certyfikat CE,
  • uruchomienie wspomagającego napędu elektrycznego musi następować wyłącznie po rozpoczęciu pedałowania (z wyjątkiem funkcji tzw. walk assist). Po zaprzestaniu pedałowania silnik elektryczny powinien przestać wspomagać napęd i nie powinno być możliwości jazdy wyłącznie z użyciem silnika, bez pedałowania,
  • rower musi mieć możliwość ładowania baterii z domowego gniazdka elektrycznego (napięcie 230 V, częstotliwość 50 Hz, prąd przemienny),
  • w przypadku roweru elektrycznego transportowego (cargo) oraz elektrycznego wózka rowerowego minimalna ładowność (w ramach specjalnej przestrzeni transportowej, stanowiącej konstrukcyjną całość z ramą roweru) musi wynosić 60 kg (waga samego ładunku). Dofinansowaniu nie będą podlegać pojazdy z odrębną przyczepą,
  • pojazd musi być wyposażony w zestaw elementów niezbędnych do ładowania akumulatora (np. kable, adapter, ładowarkę).
Elektryczny rower górski z grubymi oponami stoi na chodniku, w tle niska kamienna ściana i zieleń.
Wiele pojazdów, które wyglądają jak rower elektryczny, wedle przepisów są motoroweramiTaras Grebinets123RF/PICSEL

Kupisz taki rower i nie dostaniesz dofinansowania. Oto lista rzeczy zabronionych

Volkswagen T-Cross – najlepszy mały SUV z NiemiecPaweł RygasINTERIA.PL