Elektryki na autostradzie. Druzgocący test zasięgu. O ile oszukują producenci?

Różnice w deklarowanym i rzeczywistym zasięgu samochodów elektrycznych sięgają nawet 40 procent!
Różnice w deklarowanym i rzeczywistym zasięgu samochodów elektrycznych sięgają nawet 40 procent!INTERIA.PL

Eksperyment, który nie pomoże w promocji elektryków

  • Skoda Enyaq iV 80 RWD 77 kWh,
  • Volkswagen ID.4 Pro RWD 77 kWh,
  • Hyundai Ioniq 5 RWD 72,6 kWh.

Jak testowano zasięg autostradowy?

Klimatyzacja i ogrzewanie pochłania nawet ponad 1/3 energii zgromadzonej w bateriach!
Klimatyzacja i ogrzewanie pochłania nawet ponad 1/3 energii zgromadzonej w bateriach! INTERIA.PL

Elektryczna matematyka. 600 km znaczy 400 km. 500 km to 350 km

Skoda Enyaq iV 80
Skoda Enyaq iV 80INTERIA.PL

Trasa elektrykiem? Planując podróż możesz się zdziwić

Jaki zasięg mają elektryki na autostradzie? Wyniki testu

  • BMW iX xDrive50 AWD 105,2 kWh - 416 kilometrów,
  • Mercedes EQS 580 4Matic AWD 107,2 kWh - 394 kilometry,
  • Tesla Model Y Long Range AWD 70 kWh - 382 kilometry,
  • Ford Mustang Mach-E XR AWD 88 kWh - 380 kilometrów,
  • Skoda Enyaq iV 80 RWD 77 kWh - 348 kilometrów,
  • Audi Q4 e-tron 40 Sportback RWD 76,6 kWh - 342 kilometry,
  • Kia EV6 AWD 77,4 kWh - 331 kilometrów,
  • Volkswagen ID.4 Pro RWD 77 kWh - 330 kilometrów,
  • Hyundai Ioniq 5 RWD 72,6 kWh - 325 kilometrów,
  • Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S AWD 83,7 kWh - 317 kilometrów,
  • Jaguar I-Pace EV400 AWD 84,7 kWh - 311 kilometrów,
  • Volvo XC40 P8 TwinCharge AWD 74 kWh - 285 kilometrów.