Kia EV9 już w Polsce. To ma być jakość premium w przystępnej cenie

Kia oficjalnie zaprezentowała w naszym kraju swój nowy flagowy model – EV9. Koreańczycy chcą, by samochód walczył o klientów z segmentu premium. Jednak niebatatelnym argumentem w tej walce ma być... cena.

Kia EV9 oficjalnie zaprezentowana w Polsce.
Kia EV9 oficjalnie zaprezentowana w Polsce.INTERIA.PL

Kia EV9 już w Polsce

Oficjalnie zaprezentowana już w naszym kraju Kia EV9 jest elektrycznym, dużym SUV-em zbudowanym na modułowej platformie E-GMP. Samochód ma 5 010 mm długości, 1 980 mm szerokości i 1 755 mm wysokości (wersja GT Line ma 1 780 mm). Rozstaw osi to 3 100 mm.

Auto oferuje domyślnie siedem miejsc, jednak opcjonalnie możemy zmniejszyć tę liczbę do sześciu. Trzeba przyznać, że fotele są niezwykle wygodne. Ponadto te z drugiego rzędu można obrócić i w efekcie tylną część auta zamienić w mały salon.

Przy rozłożonych fotelach trzeciego rzędu bagażnik oferuje 333 litrów pojemności.INTERIA.PL

W konfiguracji siedmiomiejscowej samochód oferuje 333 litry przestrzeni bagażowej. Po złożeniu foteli trzeciego rzędu pojemność rośnie do 828 litrów. Dodatkowo do dyspozycji mamy również mały schowek pod maską. W wersji z napędem na tył oferuje on 90 litrów, a w odmianie napędem na cztery koła - 52 litry. Więcej o naszych wrażeniach na temat tego modelu możecie przeczytać tutaj.

Kia EV9 - jaki napęd?

Samochód dostępny jest w dwóch wariantach. Wersja z napędem na tył (dostępna tylko w standardowej wersji wyposażeniowej - Earth) oferuje 203 KM i 350 Nm. Do "setki" samochód ma rozpędzać się 9,4 sekundy. Odmiana z napędem na cztery koła (dostępna w obu wersjach wyposażeniowych) oferuje 384 KM. Moment obrotowy to, w zależności od wersji wyposażenia, 600 Nm (odmiana Earth) lub 700 Nm (GT-Line). W wersji bazowej samochód rozpędza się do 100 km/ w 6 sekund, a w odmianie topowej - w 5,3 sekundy.

W obu przypadkach za magazynowanie energii odpowiada litowo-jonowy akumulator o pojemności 99,8 kWh. Dzięki architekturze 800V jest on przystosowany do ładowania prądem o mocy do 240 kW.

 
RWD
AWD
Moc
203 KM
384 KM
Pojemność akumulatora
99,8 kWh
99,8 kWh
Maksymalny moment obrotowy
350 Nm
600 Nm (wersja Earth) 700 Nm (odmiana GT-Line)
Czas od 0 do 100 km/h
9,4 sekundy
6 sekund (Earth) 5,3 sekundy (GT-Line)
Prędkość maksymalna
185 km/h
200 km/h
W opcjonalnym wyposażeniu Kia EV9 oferuje m.in. cyfrowe lusterka.INTERIA.PL

Wersje wyposażenia w Kii EV9

Chętni na zakup Kii EV9 mają do wyboru dwie wersje wyposażeniowe - Earth i GT-Line. W odmianie bazowej znajdziemy m.in.:

  • system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i pojazdów, hamowania na skrzyżowaniach i aktywnego wspomagania ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji
  • światła dzienne, mijania i drogowe wykonane w technologii LED
  • asytent utrzymania auta na środku pasa ruchu z funkcją wykrywania rąk na kierownicy
  • system monitorowania ruchu pojazdów w czasie cofania z funkcją automatycznego zatrzymania
  • wewnętrzną kamerę monitorująca poziom koncentracji kierowcy
  • aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, który, zdaniem producenta, ma uczyć się stylu jazdy kierowcy
  • przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania
  • trójstrefową klimatyzację automatyczną z nawiewami dla drugiego i trzeciego rzędu
  • fotele kierowcy i pasażera regulowane elektrycznie na ośmiu płaszczyznach
  • podgrzewane fotele przednie i skrajne siedzenia drugiego rzędu (trzystopniowa regulacja)
  • 12,3-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników kierowcy zintegrowany z 12,3 calowym centralnym ekranem multimediów i 5,3-calowym panelem do sterowania klimatyzacją
  • indukcyjną ładowarkę do telefonu z funkcją chłodzenia
  • 18-calowe felgi

Odmiana GT Line natomiast oferuje ponadto:

  • przednie, tylne oraz boczne czujniki parkowania z systemem monitorującym przestrzeń wokół pojazdu w czasie manewrowania i mogącym aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą
  • adaptacyjne światła mijania i drogowe
  • fotel kierowcy i pasażera z elektrycznie wysuwanym podnóżkiem
  • system kamer 360 stopni
  • kolorowy wyświetlacz HUD o przekątnej 12 cali
  • 21-calowe felgi

Kia EV9

Kia EV9INTERIA.PL
Kia EV9INTERIA.PL
Kia EV9INTERIA.PL
Kia EV9INTERIA.PL
Kia EV9INTERIA.PL
Kia EV9INTERIA.PL
Kia EV9INTERIA.PL
Kia EV9INTERIA.PL
Kia EV9INTERIA.PL
Kia EV9INTERIA.PL
Kia EV9INTERIA.PL
Kia EV9INTERIA.PL

Kia EV9. Polskie ceny

Ceny za Kię EV9 startują od 323 900 złotych. Tyle właśnie trzeba zapłacić za odmianę Earth ze słabszym silnikiem. Ta sama wersja wyposażeniowa w połączeniu z mocniejszym napędem kosztuje już od 343 900 złotych. Natomiast za topową odmianę GT Line zapłacimy 368 900 złotych.

 
Earth
GT-Line
RWD (203 KM)
323 900 złotych
brak
AWD (384 KM)
343 900 złotych
368 900 złotych

Celem Koreańczyków jest walka o klientów z segmentu premium, dlatego konkurencję dla EV9 stanowić mają m.in. Volvo EX90, BMW iX, Audi Q8 e-tron czy Mercedes EQE SUV. Jak koreański SUV wypada na tle tej konkurencji? Cenowo całkiem nieźle.

Za Volvo EX90 przyjdzie nam zapłacić co najmniej 399 900 złotych. W przypadku SUV-a BMW ceny zaczynają się od 378 300 złotych. Cena bazowa Audi Q8 e-tron to  353 tys. złotych, a Mercedes EQE SUV to wydatek co najmniej 411 800 złotych.

O tym, czy klienci uznają, że Kia może należeć do segmentu premium przekonany się już wkrótce.

"Wydarzenia": Punkty karne będą się kasować kierowcom po rokuPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas