Audi Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron to SUV klasy wyższej produkowany do 2022 roku pod nazwą Audi e-tron. To pierwsze auto elektryczne w historii marki. Już od pierwszego etapu produkcji planowano zamontować mu napęd elektryczny.
Audi Q8 e-tron - najważniejsze informacje
Audi Q8 e-tron to elektryczny SUV coupe w gamie marki. /materiały prasowe

Audi Q8 e-tron - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2022

  • Zakończenie produkcji:

    -

Audi Q8 e-tron to SUV klasy wyższej produkowany do 2022 roku pod nazwą Audi e-tron. 

To pierwsze auto elektryczne w historii marki. Już od pierwszego etapu produkcji planowano zamontować mu napęd elektryczny.

Historia Audi Q8 e-tron

W 2009 powstał prototyp pojazdu – e-tron Concept. Pokazany w 2015 roku Audi e-tron Quattro Concept zapowiedział seryjnego e-trona, przedstawionego trzy lata później.

Rok 2022 przyniósł usprawnienia modelu oraz zmianę jego nazwy na Audi Q8 e-ton.

Audi Q8 e-tron – generacje

Pierwsza generacja z 2018 roku ma wielokątne reflektory i podłużne tylne lampy połączone paskiem diod LED biegnącym przez klapę bagażnika i wirtualne lusterka, przekazujące obraz z kamer do ekranów w krawędziach drzwi.

Audi e-tron Sportback ma inaczej stylizowany zderzak, opadającą linię dachu oraz stopniowany bagażnik.

W 2022 roku w sprzedaży pojawiło się Audi Q8 e-tron. Auto otrzymało listwę świetlną między reflektorami oraz nowy przedni zderzak. Zmieniono alufelgi i dyfuzor. Poprawiono również układ napędowy.

Audi Q8 e-tron – dane techniczne

E-tron 50 Sportback ma baterię o pojemności 71 kWh i 313 KM mocy. Pozwala na jazdę do 100 km/h w 6,8 sekundy i prędkość do 190 km/h. Maksymalny zasięg to 347 kilometrów.

E-tron 55 Sportback dostał baterię o pojemności 95 kWh. Rozwija ona moc 408 KM i 100 km/h w 6,6 sekundy. Na jednym ładowaniu przejedzie 442 kilometry.

Audi Q8 e-tron – opinie kierowców

Choć poprawa wyglądu samochodu względem poprzedniej jego wersji jest nieznaczna, kierowcy chwalą te zmiany. Przyjemność z jazdy zwiększyła się za sprawą lepszej aerodynamiki. Oprócz tego zmieniono konstrukcję tylnego silnika. To wszystko przełożyło się na większy zasięg samochodu, co kierowcy wymieniają jako najistotniejszą zaletę modelu.

Plusem jest także to, że usprawniono ładowanie. Trwa ono 6 godzin.

Audi Q8 e-tron - Wiadomości