Wiemy, ile kosztuje nowy Fiat 600e. Elektryczne “Seicento” powstaje w Tychach

Nowy Fiat 600e zadebiutował właśnie w konfiguratorze. To oznacza, że auto można już zamawiać w polskich salonach. Sprawdziliśmy, ile kosztuje elektryczne “Seicento” produkowane w Tychach.

Fiat 600e wjeżdża do polskich salonów
Fiat 600e wjeżdża do polskich salonówINTERIA.PL

Nowy “polski Fiat" wjeżdża na salony

Do polskiej oferty dołączył właśnie nowy Fiat 600e - elektryczny crossover, który bazuje na tych samych rozwiązaniach, co inne “mieszczuchy" koncernu Stellantis tj. Opel Mokka Electric, DS 3 E-Tense czy Peugeot e-2008. Włoska nowość jest jednak na swój sposób wyjątkowa, bowiem podobnie jak Jeep Avenger, jest produkowana w polskich zakładach w Tychach. Z tych samych linii montażowych niebawem będzie zjeżdżać również Alfa Romeo Milano.

Fiat 600e to Włoch z krwi i kości

Nowy Fiat 600e, jak na włoską maszynę przystało, potrafi wyróżniać się w tłumie. W czerwonym, komunikacyjnym lakierze zadaje szyku, przymrużone reflektory budzą ciekawość, a liczne oznaczenia “Seicento" (wł. sześćset) i dekoracje w kolorach włoskiej flagi zdradzają jego rodowód.

W kabinie sytuacja jest bardzo podobna - jest minimalistycznie, kolorowo, stylowo i wesoło. Spójrzcie tylko na te fotele... trudno zapomnieć, że jedziecie Fiatem. Przed kierowcą znajduje się niewielki, 7-calowy wyświetlacz pełniący rolę cyfrowych wskaźników, zaś do sterowania funkcjami systemu multimedialnego służy dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,25-cala.

Fiat 600e przejedzie do 600 km na jednym ładowaniu

Fiat 600e bazuje na tych samych rozwiązaniach co reszta crossoverów koncernu Stellantis. Nie dziwi więc fakt, że został wyposażony w litowo-jonowy akumulator o pojemności 54 kWh. W cyklu mieszanym auto ma przejechać do 400 kilometrów. Baterię naładujemy z maksymalną mocą 100 kW (DC) od 20 do 80 proc. w niecałe 30 minut. Z wykorzystaniem wallboxa i  pokładowej ładowarki (11 kW) “tankowanie" od 0 do 100 proc. powinno zająć niecałe 6 godzin.

Fiat 600e

Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL
Fiat 600eINTERIA.PL

Fiat 600e jest elektryczny, ale będzie też hybryda

Przednią oś napędza silnik o mocy 156 KM, który pozwala na osiągnięcie pierwszej “setki" w równe 9 sekund. W przyszłości oferta powiększy się również o wariant spalinowy 600 Hybrid. Benzynowy silnik o pojemności 1,2-litra (100 KM) będzie wówczas wspierany przez 48-woltowy układ miękkiej hybrydy. Moment obrotowy na przednią oś będzie przenoszony przez 6-biegową, automatyczną skrzynię. Ten sam układ napędowy znajdziemy niebawem w ofercie Jeepa Avenger.

Ile Fiat 600e kosztuje w Polsce?

Elektryczna nowość z Turynu pojawiła się już w polskim konfiguratorze. Do wyboru mamy dwie wersje wyposażenia, które różnią się wyposażeniem - “RED" oraz “La Prima". Obydwie natomiast występują z tym samym akumulatorem trakcyjnym (54 kWh) oraz 156-konnym silnikiem elektrycznym, wobec czego oferują identyczne osiągi i niemal taki sam zasięg maksymalny.

Wersja
Cena
Fiat 600e (RED)
od 165 000 zł
Fiat 600e La Prima
od 190 000 zł

Fiat 600e (RED) - wyposażenie standardowe:

  • System multimedialny Uconnect 10.1: 10,25" ekran dotykowy, Bluetooth, kompatybilny bezprzewodowo z aplikacjami Android Auto / Apple Car Play
  • 7-calowy wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
  • Tunel centralny o pojemności 15 l
  • Klimatyzacja automatyczna (1-strefowa)
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Aktywny system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
  • Reflektory przednie LED
  • Przeciwmgielne lampy LED
  • 16-calowe felgi stalowe z dwukolorowym wzorem

Fiat 600e La Prima - wyposażenie standardowe (dodatkowo):

  • System multimedialny Uconnect 10.1 NAV: 10,25" ekran dotykowy, Bluetooth, kompatybilny bezprzewodowo z aplikacjami Android Auto / Apple Car Play, nawigacja
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów Autonomiczna jazda na poziomie 2 z funkcją stop & go i utrzymaniem pasa
  • Bezdotykowe otwierane klapy bagażnika ruchem stopy
  • Czujniki parkowania 360 stopni (przednie, boczne i tylne)
  • Kamera cofania 18-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem
  • Fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 6 płaszczyznach oraz funkcją masażu
  • Tapicerka jasna ze skóry ekologicznej z monogramem Fiata
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas