Volkswagen ID.EVERY 1 rzuci wyzwanie Dacii. 83 tys. zł za nowe auto
Volkswagen od dawna zapowiada, że wprowadzi stosunkowo tanie elektryczne modele, którymi będzie popularyzował auta na prąd i jednocześnie bronił się przed rosnącą w siłę konkurencją z Chin. Teraz kolejne szczegóły na temat najmniejszego pojazdu w gamie zdradził dyrektor generalny niemieckiej marki.

Spis treści:
Volkswagen zapowiedział oficjalnie wprowadzenie nowego elektrycznego i stosunkowo taniego modelu na początku lutego 2025 r. Wówczas, w czasie spotkania dyrektora marki Volkswagen, Thomasa Schaefera, z pracownikami zakładu produkcyjnego w Wolfsburgu, ujawniono prototyp auta.
Jak zapowiadano, samochód ma kosztować ok. 20 tys. euro (ok. 83 tys. zł). Deklarowano wówczas, że światowa premiera wersji koncepcyjnej jest planowana na początek marca 2025 r., a odmiany produkcyjnej - na rok 2027.
Jak będzie wyglądał Volkswagen ID.1?
Teraz dyrektor generalny marki ujawnił kolejne informacje na temat nadchodzącego modelu. Na swoim profilu w portalu LinkedIn zaprezentował on szkic wersji koncepcyjnej.
Możemy po nim wnioskować, że nowy elektryczny model pójdzie drogą znaną z koncepcyjnego ID.2all i upodobni się wyglądem do samochodów spalinowych z gamy Volkswagena. Tym samym odejdzie od stylistyki typowej dla elektrycznych modeli z rodziny ID. Szef marki zapowiada, że auto będzie kompaktowe, ale jednocześnie przestronne. "Nie mogę się doczekać światowej premiery naszego samochodu pokazowego ID.EVERY 1 5 marca" - napisał w poście Thomas Schafer.

Kiedy premiera nowego elektrycznego Volkswagena?
Pierwotnie dywagowano, że, idąc logiką nazewnictwa elektrycznych samochodów, Volkswagen nazwie najmniejszy model ID.1. Poniekąd to się potwierdziło.
Szef niemieckiej marki zapowiedział, że elektryk będzie nazywał się ID.EVERY 1. Schafer doprecyzował ponadto moment premiery modelu – wersja koncepcyjna zostanie pokazana światu 5 marca 2025 roku. Szef marki przypomniał również, że ID.EVERY 1 będzie plasować się w cenie ok. 20 tys. euro.
Volkswagen ID.2 all już wkrótce w wersji produkcyjnej
Co ciekawe premiera nowego elektryka nastąpi niemal równo dwa lata po oficjalnej prezentacji koncepcyjnej wersji modelu ID.2all. Ten niewielki samochód będzie elektrycznym odpowiednikiem Polo (co sugeruje, że ID.EVERY 1 będzie stanowić elektryczny wariant modelu up!), a w wariancie produkcyjnym zadebiutuje w czwartym kwartale 2025 roku. Produkcja ma rozpocząć się natomiast w 2026 r. Producent od dawna deklaruje, że ID.2 all cenowo będzie znajdować się na poziomie ok. 25 tys. euro (ok. 104 tys. zł).
Oba elektryki Volkswagena będą tworzyć rodzinę małych samochodów elektrycznych opracowywanych w ramach grupy marek składających się z Volkswagena, Skody, Seata/Cupry. Kompaktowe elektryki bazować będą na platformie MEB. ID.2 opracowywany jest równolegle z modelami Skody i Cupry. Najprawdopodobniej również najmniejszy elektryk będzie oferowany również przez czeską i hiszpańską markę.
Dlaczego europejskie marki chcą sprzedawać tanie elektryki?
Producenci z Europy muszą sprzedawać samochody zeroemisyjne, by spełniać coraz bardziej restrykcyjne normy emisji. Pojazdy te nie cieszą się jednak zainteresowaniem z uwagi na wysokie ceny. Do tego dochodzą coraz popularniejsze na europejskim rynku marki z Chin, które oferują samochody w znacznie bardziej atrakcyjnych cenach od swoich konkurentów ze Starego Kontynentu.
W związku z tym firmy europejskie, by spopularyzować własne samochody na prąd oraz obronić się przed chińskimi firmami, wprowadzają lub opracowują elektryczne modele w cenach do 25 tys. i 20 tys. euro. To zaś oznacza, że wkrótce Dacia Spring, czyli dotychczas jedyny niewielki i stosunkowo tani elektryk, będzie miała sporą konkurencję.