Te ładowarki miażdżą konkurencję. Każda sekunda to dodatkowe 2 km zasięgu

Akcje chińskiego giganta pojazdów elektrycznych BYD osiągnęły we wtorek rekordowy poziom po zaprezentowaniu nowej technologii baterii i ładowarki. System ten ma rozwiązać największe bolączki pojazdów zeroemisyjnych, pozwalając na naładowanie akumulatora do pełna w czasie porównywalnym do tankowania samochodu spalinowego.

Nowa bateria oraz ładowarka zaprezentowana przez BYD to prawdziwa rewolucja. Moc ładowania osiąga 1000 kW
Nowa bateria oraz ładowarka zaprezentowana przez BYD to prawdziwa rewolucja. Moc ładowania osiąga 1000 kWLauren DeCiccaGetty Images

Przeciwnicy i użytkownicy aut elektrycznych zgodnie zaznaczają, że największym problemem pozostaje zbyt długi czas ładowania baterii i stosunkowo niewielki zasięg, na który wpływ mają warunki atmosferyczne oraz niedostatecznie rozwinięta sieć stacji ładowania.

To właśnie nad technologią baterii intensywnie pracują aktualnie czołowi producenci i wszystko wskazuje na to, że przełomowym rozwiązaniem w tej kwestii może pochwalić się BYD.

Firma przedstawiła baterię oraz system ładowania o nazwie „Super e-Platform”, które osiągają maksymalną moc ładowana wynoszącą 1000 kW, czyli 1 MW. To dotychczas niespotykany poziom, do którego żaden inny producent się jeszcze nie zbliżył. Dzięki takiej mocy po zaledwie pięciu minutach ładowania można przejechać aż 470 km.

„Super e-Platform” to rozwiązanie problemu niechęci do elektryków

Zaprezentowanie nowej baterii oraz systemu ładowania sprawiło, że akcje BYD wzrosły o ponad 6 proc., osiągając we wtorek rano nowy rekord. To dowód na to, jak bardzo zmieniłoby się postrzeganie pojazdów elektrycznych wśród zmotoryzowanych, gdyby producentom udało się wdrożyć tak zaawansowaną technologię, która znacząco skraca czas ładowania.

Podczas testu na żywo stacja osiągnęła poziom mocy 1 MW w ciągu 10 sekund (podczas ładowania pojazdów Han L EV i Tang L EV). Czas ładowania samochodu z 7% do 50% wyniósł zaledwie 4,5 minuty. To aż dwa kilometry na sekundę!

Nowa technologia ma na celu fundamentalne rozwiązanie problemu lęku przed ładowaniem. Chcemy skrócić czas ładowania pojazdów elektrycznych do poziomu odpowiadającego tankowaniu pojazdów spalinowych.
powiedział założyciel BYD, Wang Chuanfu.

BYD zyskuje przewagę nad Teslą

BYD to obecnie największy na świecie producent samochodów elektrycznych, który już zdystansował Teslę, nad którą w ostatnim czasie piętrzą się czarne chmury. Chiński gigant, prezentując swoją najnowszą technologię zyskał kolejną przewagę nad amerykańskim rywalem, ponieważ Superchargery Tesli oferują obecnie prędkość ładowania na poziomie "zaledwie" 500 kW.

BYD to największy producent samochodów elektrycznych na świecie, który już wyprzedził TeslęChina News ServiceGetty Images

BYD zostawia w tyle również chińskich konkurentów. Li Auto posiada ładowarki o maksymalnej mocy 520 kW, NIO - o mocy 640 kW, a Xpeng - 800 kW.

Dwa nowe modele BYD debiutują z supermocną ładowarką

Super e-Platform zadebiutował wraz z dwoma nowymi modelami, które jako pierwsze będą wyposażone w ten system: sedanem Han L oraz SUV-em Tang L. Oba samochody wyposażone są w najnowszy akumulator BYD z węglikiem krzemu (SiC) o napięciu 1500 V i napędzane są umieszczonym przy tylnej osi silnikiem elektrycznym generującym 580 kW (789 KM). Silnik może rozpędzić się 30 511 obr./min.

Jednocześnie BYD zapowiedział plan budowy sieci ultraszybkich stacji ładowania, która w całych Chinach będzie liczyła ponad 4 tysiące punktów.

Ta ambitna ekspansja przynosi spektakularne sukcesy, które przede wszystkim mają odzwierciedlenie na słupkach sprzedażowych. W lutym BYD sprzedał ponad 318 tys. pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 161 proc w stosunku do lutego zeszłego roku. W tym samym czasie Tesla odnotowała spadek sprzedaży w Chinach o 49 proc.

Chińskie samochody podbijają polski rynekWydarzenia24Wydarzenia 24
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?