Peugeot Boxer 4x4. Kamper z kajakiem i rowerem

Producenci pojazdów wynajdują dla siebie nowe nisze. W ostatnim czasie jesteśmy świadkami rozkwitu nowej mody na pojazdy rekreacyjne.

Peugeot Boxer 4x4 Concept
Peugeot Boxer 4x4 ConceptInformacja prasowa (moto)

Rynek aut kempingowych od lat zdominowany jest przez Fiata. Większość oferowanych przez wyspecjalizowane firmy zabudów powstaje w oparciu o ramowe dostawczaki. Prym w tym segmencie rynku od lat wiedzie Fiat Ducato.

Wśród mniej ekstremalnych "domów na kołach", przeznaczonych raczej do czynnej turystyki niż stacjonarnego wypoczynku na polach kempingowych, mamy np. takie propozycje jak: Volkswagen California, Mercedes Marco Polo czy - od niedawna - Ford Transit Custom Nugget.

Wygląda na to, że swój kawałek kempingowego tortu postanowili też uszczknąć Francuzi. Na rozpoczynającej się w ten weekend w podparyskim Le Bourget wystawie pojazdów rekreacyjnych zadebiutować ma koncepcyjny Peugeot Boxer 4x4 - propozycja dla osób preferujących aktywny wypoczynek na łonie przyrody.

Z zewnątrz auto wyróżnia się unikatowym lakierowaniem "WANDERLUST GREEN" z kalkomaniami "DARK CHROME". W terenowych eskapadach pomagać ma - wkomponowane w obudowę dachu - osiem modułów oświetlenia LED. Wyprawowy charakter podkreślają m.in. duży bagażnik dachowy (częściowo można po nim chodzić) i zamontowany do niego kajak oraz elektryczny rower PEUGEOT eM 02 FS Powertube ATV zamocowany na tylnych drzwiach.

Peugeot Boxer 4x4 ConceptInformacja prasowa (moto)

Samochód bazuje na podniesionym (wysoki dach) Boxerze o długości 6 m. Wnętrze oferuje przestrzeń mieszkalną o powierzchni 10 m2, dzięki czemu auto pełnić może funkcję mobilnego domu dla trójki dorosłych osób. Sama kabina podzielona została na cztery strefy: stanowisko kierowcy, kuchnię z jadalnią, część sypialną i łazienkę. Blaty czy zlew wykonane zostały z materiału o nazwie ARAGONITE imitującego naturalny, jasny, kamień. Podłoga w całości stworzona została z materiałów z recyklingu.

Peugeot Boxer 4x4 ConceptInformacja prasowa (moto)

Auto wyposażono w napęd 4x4 firmy Dangel, która od blisko czterdziestu lat specjalizuje się w tego typu konstrukcjach. Za dołączanie tylnej osi odpowiada sprzęgło wiskotyczne. Kierowca ma do wyboru (za pomocą pokrętła) trzy tryby jazdy: 2WD (napęd na przód), 4WD auto (rozdziałem napędu steruje komputer) i 4WD LOCK (ze spięty na stałe napędem tylnej osi). W połączeniu z terenowymi oponami BF Goodrich zapewniać ma to autu wysoką mobilność poza asfaltem. Sam prześwit jest o 30 mm z przodu i 50 mm z tyłu wyższy niż w standardowych egzemplarzach Peugeota Boxera. Źródłem mocy jest wysokoprężny silnik BlueHDi o mocy 165 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm.

Peugeot Boxer 4x4 ConceptInformacja prasowa (moto)

Ciekawostką jest zaprojektowany specjalnie dla kamperów system nawigacji, który obliczając trasy bierze pod uwagę takie parametry, jak np.: wysokość mostów, szerokość dróg czy obowiązujące w wielu europejskich miastach zakazy wjazdu.

Peugeot Boxer 4x4 Concept 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas