Terenowy kamper? Niestety, nie do kupienia...
W niedziele, w Dusseldorfie, zakończyły się największe międzynarodowe targi zrzeszające sympatyków caravaningu. Jedną z gwiazd niemieckiej imprezy był Fiat Ducato 4x4 Expedition.
Bazę do stworzenia pokazowego auta stanowił Ducato w wersji z wydłużonym rozstawem osi i podniesionym dachem. Model powstał przy współpracy z firmami: Tecnoform (zajmującą się wyposażeniem wnętrza), Olmedo (zabudowy nadwozi) i Dangel (napędy 4x4).
Projekt wnętrza charakteryzuje się prostymi liniami i zastosowaniem najnowocześniejszych technologicznie materiałów. Tecnoform opracował system oświetleniowy wbudowany w elementy umeblowania. Rozrywkę zapewnia najnowszej generacji system audio z rozbudowanym nagłośnieniem i dwa wysuwane telewizory z płaskim ekranem.
Ducato 4x4 Expedition napędzany jest wysokoprężnym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,3 l. Jednostka rozwija moc 150 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. Firma Dangel, specjalizująca się od ponad 35 lat w napędach 4x4, zaprojektowała układ napędowy na cztery koła (stały, z centralnym sprzęgłem wiskotycznym i samoblokującym się tylnym dyferencjałem). Oprócz tego zastosowano specjalne, podniesione zawieszenie i poszerzane, uterenowione opony.
Dopełnieniem wyposażenia jest zamontowana z przodu wciągarka oraz dach z "osprzętem" potrzebnym w czasie wakacji z dala od utartych ścieżek. Po dachu, częściowo, można chodzić, co pozwala sięgnąć na wysokość 2,5 m.
Chociaż pokazowy Ducato spotkał się z dużym zainteresowaniem, Fiat nie planuje wprowadzenia go do oferty. Tworząc pojazd Włosi chcieli jedynie zaprezentować uniwersalność podwozi Ducato, które od lat stanowią bazę dla wielu producentów wyspecjalizowanych w zabudowach aut kempingowych. Szacuje się, że uterenowione pojazdy z napędem 4x4 stanowią obecnie około 1/4 europejskiego rynku kamperów.