Nowy odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa

Uwaga kierowcy. Punktualnie o godzinie 12. uruchomiony został system odcinkowego pomiaru na Alei Jana III Sobieskiego we Wrocławiu. Urządzenia zostały już przestawione w tryb rejestracji, więc wkrótce pierwsi pechowcy mogą się spodziewać mandatów.

We Wrocławiu na Alei Jana III Sobieskiego uruchomiono właśnie odcinkowy pomiar prędkości
We Wrocławiu na Alei Jana III Sobieskiego uruchomiono właśnie odcinkowy pomiar prędkościITD/Interia.pl

Jak informuje Generalny Inspektorat Transportu Drogowego, system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym CANARD wzbogacił się dziś o nowe urządzenia. Uruchomiono odcinkowy pomiar prędkości na liczącym ponad 2,6 km fragmencie Alei Jana III Sobieskiego we Wrocławiu.

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa

Urządzenia do rejestrowania wykroczeń włączono punktualnie o godzinie 12. Kamery monitorują ruch pojazdów na odcinku między mostem na Widawie a wiaduktem przy skrzyżowaniu z ulicą Wilanowską.

Na objętym pomiarem fragmencie obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h dla samochodów osobowych i 50 km/h dla pojazdów ciężarowych.

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu gotowy od roku. Czekał na prąd

Podobnie jak ma to miejsce w przypadku uruchamianych w ostatnim czasie przez CANARD urządzeń, nowy odcinkowy system pomiaru prędkości na Alei Jana III Sobieskiego to efekt ubiegłorocznej modernizacji i rozbudowy CANARD.

Fizycznie kamery zdolne monitorować ruch na tym odcinku zamontowano jeszcze w listopadzie ubiegłego roku i – od tego czasu – urządzenia czekały na wykonanie przez Tauron przyłącza energetycznego. Warto dodać, że stosowne umowy zawarto jeszcze w ubiegłym roku, co – formalnie – zakończyło prace po stronie GITD.

Ostatecznie, po roku od zamontowania kamer, dostawcy energii udało się wreszcie doprowadzić do nowej lokalizacji prąd i – po krótkiej fazie testów – GITD włączyło nową lokalizację od systemu CANARD, a urządzenia przełączono w tryb rejestracji wykroczeń.

Jakie mandaty z odcinkowego pomiaru prędkości?

Przypominamy, że odcinkowy pomiar prędkości mierzy średnią prędkość pojazdu na odcinku pomiarowym o konkretnej długości. Jeśli ta przekracza ograniczenie, a pojazd pokonuje dany odcinek w czasie krótszym niż przewidziany, kamery wykonują zdjęcie pojazdu, a wystawieniem mandatu zajmuje się GITD.

Kierowca, który będzie jechał szybciej niż pozwala ograniczenie prędkości, może spodziewać się dokładnie takiego mandatu, jak w przypadku przekroczenia zmierzonego w inny sposób. Zmotoryzowani, którzy dopuścili się podobnego wykroczenia po raz kolejny w okresie dwóch lat, muszą się także liczyć z ryzykiem otrzymania dwa razy wyższego mandatu. Obecnie obowiązujący taryfikator mandatów za prędkość prezentuje się następująco:

  • do 10 km/h - 50 zł, 1 pkt karny
  • od 11 km/h do 15 km/h - 100 zł, 2 pkt. karne
  • od 16 km/h do 20 km/h - 200 zł, 3 pkt. karne
  • od 21 km/h do 25 km/h - 300 zł, 5 pkt. karnych
  • od 26 km/h do 30 km/h - 400 zł, 7 pkt. karnych
  • ponad 30 km/h - 800 zł (recydywa 1600 zł), 9 pkt. karnych
  • ponad 40 km/h - 1000 zł (recydywa 2000 zł), 11 pkt. karnych
  • ponad 50 km/h - 1500 zł (recydywa 3000 zł), 13 pkt. karnych
  • ponad 60 km/h - 2000 zł (recydywa 4000 zł), 14 pkt. karnych
  • ponad 70 km/h - 2500 zł (recydywa 5000 zł), 15 pkt. karnych
przejście dla pieszychmateriały prasowePolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas