Największe spadki sprzedaży w 2025 r. Na czele Mazda, Tesla i Porsche

Mazda odnotowała w pierwszych miesiącach 2025 r. największy spadek nowych rejestracji w Polsce.
Mazda odnotowała w pierwszych miesiącach 2025 r. największy spadek nowych rejestracji w Polsce.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

W skrócie

  • Kryzys branży motoryzacyjnej pogłębia się na świecie i w Europie, a wielu producentów notuje spadek sprzedaży w wyniku rosnącej konkurencji z Chin.
  • Największy spadek liczby rejestracji samochodów w Europie zanotowała Tesla, a w Polsce Mazda, mimo że lokalnie rynek aut osobowych wzrósł o 4 proc.
  • Coraz więcej marek odnotowuje poważne straty zarówno w Polsce, jak i w Europie, co zmusza je do zmian strategii i dopasowania do wymagań konsumentów.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

10 marek samochodów, które zaliczyły najwyższy spadek rejestracji w Europie

Front Mitsubishi ASX po liftingu wygląda dobrze i wyraźnie różni się od frontu Renault Captur
Ze sporym spadkiem sprzedaży na europejskim rynku boryka się również Mitsubishi.Mirosław DomagałaINTERIA.PL
  1. Tesla: -38,3 proc.
  2. Mitsubishi: -34,3 proc.
  3. Fiat i Seat: po -22,1 proc.
  4. Porsche: -19,6 proc.
  5. Citroen: -16,3 proc.
  6. Suzuki: -15,9 proc.
  7. Opel/Vauxhall: -15,3 proc.
  8. Honda: -12,4 proc.
  9. Volvo: -11,6 proc.
  10. Toyota: -8,3 proc.

Te marki zaliczyły największy spadek w Polsce

Toyota była największym globalnym producentem samochodów w 2024 roku. Corolla to drugi najlepiej sprzedający się samochód na świecie
Toyota była największym globalnym producentem samochodów w 2024 r. Corolla to drugi najlepiej sprzedający się samochód na świecieIreneusz RekInformacja prasowa (moto)
  1. Mazda: -55,1 proc.
  2. Tesla: -27,2 proc.
  3. Porsche: -25,9 proc.
  4. Suzuki: -19 proc.
  5. Opel: -17,5 proc.
  6. Toyota: -12,8 proc.
  7. Citroen: -9,6 proc.
  8. Seat: -6,8 proc.
  9. Skoda: -6,6 proc.
  10. Hyundai: -3,8 proc.

Zobacz również:

Producenci samochodów odnotowują bolesne upadki

Fiat Grande Panda Hybrid to strzał w dziesiątkę. Topowa wersja za mniej niż 100 tys. złMaciej OlesiukINTERIA.PL