Najmocniejsze Renault Rafale z polskimi cenami. Ile kosztuje 300 KM?

Po kilku miesiącach oczekiwania francuski producent opublikował ceny najmocniejszego wariantu Renault Rafale. Za flagowego SUV-a z napędem hybrydowym plug-in polscy klienci będą musieli zapłacić przynajmniej 226 900 zł. Co otrzymają w zamian?

Najmocniejsze Renault Rafale z polskimi cenami. Ile zapłacimy za 300 KM?
Najmocniejsze Renault Rafale z polskimi cenami. Ile zapłacimy za 300 KM? Maciej OlesiukINTERIA.PL

Po wprowadzeniu modelu Rafale E-Tech full hybrid 200 w lutym 2024 roku, marka Renault oficjalnie rozpoczęła przyjmowanie zamówień na wersję Rafale E-Tech 4x4 300 KM. Usportowiona i jednocześnie najmocniejsza wersja francuskiego SUV-a jest pierwszym modelem producenta wyposażonym w hybrydowy napęd typu plug-in. Jak zaznaczają przedstawiciele Renault - jednostka ta łączy najlepsze cechy silnika spalinowego i elektrycznego, umożliwiając codzienną jazdę w trybie całkowicie bezemisyjnym.

Najmocniejsze Renault Rafale ma 300 KM i skrętną tylną oś

Pod względem technicznym napęd Rafale E-Tech 4x4 300 KM jest konstrukcją na bazie zespołu napędowego E-Tech full hybrid 200 KM. Pod maską zobaczymy 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 l z nową turbosprężarką, która zwiększa jego moc i moment obrotowy. Wielotrybowa skrzynia biegów ze sprzęgłem kłowym została odpowiednio zoptymalizowana, aby dostosować ją do powyższych zmian. Silnik spalinowy współpracujący z trzema silnikami elektrycznymi (dwoma głównymi i jednym dodatkowym) tworzy zespół o łącznej mocy 300 KM. Dodanie drugiego głównego silnika elektrycznego zapewniającego stały napęd na tylną oś umożliwiło uzyskanie dodatkowych 136 KM mocy i 195 Nm momentu obrotowego. Układ jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 22 kWh i napięciu 400 V, zapewniającym nawet ponad 100 km zasięgu w trybie elektrycznym i do 1000 km na pełnym baku benzyny dzięki 55-litrowemu zbiornikowi paliwa.

Najmocniejsze Renault Rafale ma 300 KM i skrętną tylną oś.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Najmocniejsze Rafale wyposażone jest także w skrętną tylną oś, co z kolei ma przekładać się na poprawę prowadzenia przy małej prędkości oraz winność i dynamikę przy średniej i dużej prędkości. Rozwiązanie znane jest również z innych modeli producenta, w tym Renault Austral, gdzie faktycznie potrafiło spisywać się wzorowo. 

Rafale E-Tech 4x4 300 KM. Polskie ceny i wyjątkowa wersja wyposażenia

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM jest dostępne w cenie od 226 900 zł w wersji esprit Alpine. Obejmuje ona m.in. światła przednie full LED Adaptive vision, automatyczną klimatyzację 2-strefową, rozbudowany system openR link z usługami Google, zespół zegarów i wskaźników z 12,3-calowym ekranem, czujniki parkowania z kamerą cofania, 20-calowe felgi Sonic oraz system 4Control advanced.

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM trafił już do polskiego konfiguratora.  

Nowością dostępną wyłącznie w najmocniejszym Rafale jest unikalna wersja "atelier Alpine", którą stylistycznie wyróżnia m.in. nadwozie w kolorze niebieskim sommet satin, 21-calowe obręcze kół oraz niebieska wykładzina podłogowa. Jednocześnie układ jezdny otrzymał zmienione nastawy układu jezdnego, obejmujące inne ustawienia amortyzatorów, sprężyn, ogranicznika skoku zawieszenia oraz stabilizatorów poprzecznych, a właściwości jezdne można ustawić w trzech trybach (Comfort/Dynamic/Sport). Ponadto Rafale E-Tech 4x4 300 KM atelier Alpine został wyposażony w zawieszenie predykcyjne, zapewniające większy komfort podróżowania.

Ceny Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM w wersji wyposażenia "atelier Alpine" startują od 248 900 zł. Pierwsze samochody powinny trafić do klientów na początku 2025 r.

Policja zatrzymuje 100 tys. pijanych kierowców rocznieINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas