Mitsubishi ASX po liftingu z polskimi cenami. Lepszy wybór od Captura?
Mitsubishi ASX jakiś czas temu przeszło modernizację, w ramach której m.in. zmieniono przód oraz wprowadzono usługi Google do systemu multimediów. Teraz poznaliśmy ceny auta. Czy Mitsubishi ASX jest lepszym wyborem niż jego francuski bliźniak, Renault Captur?
Spis treści:
Mitsubishi ASX po liftingu. Co się zmieniło?
Mitsubishi ASX, podobnie jak Renault Captur, przeszło modernizację. W ramach liftingu pojawił się nowy pas przedni, którym auto różni się teraz od swojego francuskiego bliźniaka. Ponadto model został wyposażony w większy ekran systemu multimediów - 10,4 cala. Niestety zniknął panel z fizycznymi pokrętłami klimatyzacji. Temperaturą i nawiewem można sterować jednak za pomocą fizycznych dźwigienek znajdujących się pod ekranem. System multimediów ASX-a rozbudowany został z kolei o usługi Google (to pierwsze Mitsubishi wyposażone w takie funkcje).
Jakie silniki w Mitsubishi ASX?
Obecnie Mitsubishi ASX w naszym kraju dostępny jest w czterech wersjach napędowych. Klienci mogą zdecydować się na wersję benzynową z litrowym silnikiem benzynowym generującym 91 KM i 160 Nm momentu obrotowego. Auto rozpędza się do 100 km/h w 14 sekund i może jechać z maksymalną prędkością wynoszącą 168 km/h. ASX może być również wyposażony w instalację LPG współpracującą z litrowym silnikiem benzynowym. Wówczas auto oferuje 100 KM i 170 Nm. ASX w tej odmianie osiąga setkę w 13 sekund i rozpędzić się może do 173 km/h. W obu wariantach kierowca ma do dyspozycji sześciobiegową skrzynię manualną.
W ofercie Mitsubishi znajdują się również dwie miękkie hybrydy. Benzynowy silnik o pojemności 1,3 wspierany przez instalację elektryczną dostępny jest w dwóch wersjach. Pierwsza generuje 140 KM i 260 Nm. Rozpędza się do 100 km/h w 10,4 sekundy. Prędkość maksymalna natomiast wynosi 180. Układ współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną. W mocniejszym wariancie kierowcy mogą liczyć na 158 KM i 270 Nm. Setkę osiąga po 8,5 sekundy i może jechać z prędkością maksymalną wynoszącą 180 km/h. Astara, importer samochodów Mitsubishi na polski rynek, zapowiedziała, że wkrótce do oferty dołączy hybryda, której bazą jest silnik o pojemności 1,6. Moc systemowa to 143 KM i 205 Nm. Tutaj za obsługę przełożeń odpowiada siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa.
Wersje wyposażenia Mtsubishi ASX po liftingu
Mitsubishi ASX dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia. W standardowej, Inform, klienci znajdą m.in.:
- światła z przodu i z tyłu w technologii LED
- 10,4-calowy ekran multimediów
- 7-calowy wyświetlacz wskaźników
- bezprzewodową łączność z telefonem za pomocą Android Auto i Apple CarPlay
- manualną klimatyzację
- system monitorowania uwagi kierowcy
- kamerę cofania
- czujniki parkowania z tyłu
- system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
- układ ostrzegający o przekroczeniu dozwolonej prędkości
- tempomat z ogranicznikiem prędkości
- 17-calowe felgi stalowe
W odmianie Invite znajdziemy dodatkowo:
- automatyczną klimatyzację
- układ oczyszczania powietrza Air Purifier
- bezkluczykowy dostęp
Kolejną wersją jest Intense, która wzbogacona została o pakiety Style i Cold. Znaleźć tam można m.in.:
- podgrzewanie przednich foteli
- podgrzewanie kierownicy
- indukcyjną ładowarkę
- relingi dachowe
- przyciemniane tylne szyby
- czujniki parkowania z przodu
- system monitorowania martwego pola
- adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go
- 18-calowe felgi aluminiowe
W topowej wersji wyposażenia, Instyle, klienci znajdą dodatkowo:
- system multimediów z wbudowanymi usługami Google
- 10-calowy wyświetlacz wskaźników
- kamery 360 stopni
- elektrycznie sterowany szyberdach
- fotel kierowcy regulowany elektrycznie w sześciu płaszczyznach
- podgrzewanie przedniej szyby
Ceny Mitsubishi ASX po liftingu
Za Mitsubishi ASX po liftingu trzeba zapłacić minimum 95 990 zł. W zamian otrzymujemy standardową wersję wyposażenia z litrowym benzyniakiem. Na szczycie obecnej oferty znajduje się 158-konna miękka hybryda w odmianie Instyle. Taka specyfikacja to koszt 139 990 zł. A jak ASX prezentuje się na tle swojego bliźniaka - Renault Captura? W odmianie ze standardowym napędem i wyposażeniem francuski model kosztuje co najmniej 86 800 zł. Oferta podstawowej wersji różni się delikatnie od tego, co możemy znaleźć w Mitsubishi. W odróżnieniu od ASX-a już w podstawie znajdziemy tutaj system multimedialny z wbudowanymi usługami Google.
Wersja | Inform | Invite | Intense + Style + Cold | Instyle |
---|---|---|---|---|
1,0 91KM | 95 990 zł | - | - | - |
1,0 LPG 100 KM | 99 990 zł | - | - | - |
1.3 M Hybrid 140 KM | - | 106 990 zł | - | - |
1.3 M Hybrid 158 KM | - | 116 990 zł | 125 990 zł | 139 990 zł |
Po stronie Mitsubishi są jednak interesujące zobowiązania serwisowe. Klienci mogą liczyć na gwarancję wynoszącą 5 lat lub 100 tys. km. Pięcioletnią gwarancją objęta jest również instalacja LPG. W Renault gwarancja, w zależności od modelu, jest na dwa lub trzy lata.