Mitsubishi ASX po liftingu z polskimi cenami. Lepszy wybór od Captura?

Mitsubishi ASX jakiś czas temu przeszło modernizację, w ramach której m.in. zmieniono przód oraz wprowadzono usługi Google do systemu multimediów. Teraz poznaliśmy ceny auta. Czy Mitsubishi ASX jest lepszym wyborem niż jego francuski bliźniak, Renault Captur?

Ile kosztuje Mitsubishi ASX?
Ile kosztuje Mitsubishi ASX?Maciej OlesiukINTERIA.PL

Mitsubishi ASX po liftingu. Co się zmieniło?

Mitsubishi ASX, podobnie jak Renault Captur, przeszło modernizację. W ramach liftingu pojawił się nowy pas przedni, którym auto różni się teraz od swojego francuskiego bliźniaka. Ponadto model został wyposażony w większy ekran systemu multimediów - 10,4 cala. Niestety zniknął panel z fizycznymi pokrętłami klimatyzacji. Temperaturą i nawiewem można sterować jednak za pomocą fizycznych dźwigienek znajdujących się pod ekranem. System multimediów ASX-a rozbudowany został z kolei o usługi Google (to pierwsze Mitsubishi wyposażone w takie funkcje).

Jakie silniki w Mitsubishi ASX?

Obecnie Mitsubishi ASX w naszym kraju dostępny jest w czterech wersjach napędowych. Klienci mogą zdecydować się na wersję benzynową z litrowym silnikiem benzynowym generującym 91 KM i 160 Nm momentu obrotowego. Auto rozpędza się do 100 km/h w 14 sekund i może jechać z maksymalną prędkością wynoszącą 168 km/h. ASX może być również wyposażony w instalację LPG współpracującą z litrowym silnikiem benzynowym. Wówczas auto oferuje 100 KM i 170 Nm. ASX w tej odmianie osiąga setkę w 13 sekund i rozpędzić się może do 173 km/h. W obu wariantach kierowca ma do dyspozycji sześciobiegową skrzynię manualną.

W ofercie Mitsubishi znajdują się również dwie miękkie hybrydy. Benzynowy silnik o pojemności 1,3 wspierany przez instalację elektryczną dostępny jest w dwóch wersjach. Pierwsza generuje 140 KM i 260 Nm. Rozpędza się do 100 km/h w 10,4 sekundy. Prędkość maksymalna natomiast wynosi 180. Układ współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną. W mocniejszym wariancie kierowcy mogą liczyć na 158 KM i 270 Nm. Setkę osiąga po 8,5 sekundy i może jechać z prędkością maksymalną wynoszącą 180 km/h. Astara, importer samochodów Mitsubishi na polski rynek, zapowiedziała, że wkrótce do oferty dołączy hybryda, której bazą jest silnik o pojemności 1,6. Moc systemowa to 143 KM i 205 Nm. Tutaj za obsługę przełożeń odpowiada siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa.

Wersje wyposażenia Mtsubishi ASX po liftingu

Mitsubishi ASX dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia. W standardowej, Inform, klienci znajdą m.in.:

  • światła z przodu i z tyłu w technologii LED
  • 10,4-calowy ekran multimediów
  • 7-calowy wyświetlacz wskaźników
  • bezprzewodową łączność z telefonem za pomocą Android Auto i Apple CarPlay
  • manualną klimatyzację
  • system monitorowania uwagi kierowcy
  • kamerę cofania
  • czujniki parkowania z tyłu
  • system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
  • układ ostrzegający o przekroczeniu dozwolonej prędkości
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • 17-calowe felgi stalowe

W odmianie Invite znajdziemy dodatkowo:

  • automatyczną klimatyzację
  • układ oczyszczania powietrza Air Purifier
  • bezkluczykowy dostęp

Kolejną wersją jest Intense, która wzbogacona została o pakiety Style i Cold. Znaleźć tam można m.in.:

  • podgrzewanie przednich foteli
  • podgrzewanie kierownicy
  • indukcyjną ładowarkę
  • relingi dachowe
  • przyciemniane tylne szyby
  • czujniki parkowania z przodu
  • system monitorowania martwego pola
  • adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go
  • 18-calowe felgi aluminiowe

W topowej wersji wyposażenia, Instyle, klienci znajdą dodatkowo:

  • system multimediów z wbudowanymi usługami Google
  • 10-calowy wyświetlacz wskaźników
  • kamery 360 stopni
  • elektrycznie sterowany szyberdach
  • fotel kierowcy regulowany elektrycznie w sześciu płaszczyznach
  • podgrzewanie przedniej szyby
Mitsubishi ASX dostępne jest w czterech wersjach wyposażeniowych.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Ceny Mitsubishi ASX po liftingu

Za Mitsubishi ASX po liftingu trzeba zapłacić minimum 95 990 zł. W zamian otrzymujemy standardową wersję wyposażenia z litrowym benzyniakiem. Na szczycie obecnej oferty znajduje się 158-konna miękka hybryda w odmianie Instyle. Taka specyfikacja to koszt 139 990 zł. A jak ASX prezentuje się na tle swojego bliźniaka - Renault Captura? W odmianie ze standardowym napędem i wyposażeniem francuski model kosztuje co najmniej 86 800 zł. Oferta podstawowej wersji różni się delikatnie od tego, co możemy znaleźć w Mitsubishi. W odróżnieniu od ASX-a już w podstawie znajdziemy tutaj system multimedialny z wbudowanymi usługami Google.

Wersja
Inform
Invite
Intense + Style + Cold
Instyle
1,0 91KM
95 990 zł
-
-
-
1,0 LPG 100 KM
99 990 zł
-
-
-
1.3 M Hybrid 140 KM
-
106 990 zł
-
-
1.3 M Hybrid 158 KM
-
116 990 zł
125 990 zł
139 990 zł

Po stronie Mitsubishi są jednak interesujące zobowiązania serwisowe. Klienci mogą liczyć na gwarancję wynoszącą 5 lat lub 100 tys. km. Pięcioletnią gwarancją objęta jest również instalacja LPG. W Renault gwarancja, w zależności od modelu, jest na dwa lub trzy lata.

Mitsubishi ASX po liftinguinteriaINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas