MG ZS Classic w Polsce. Nowy SUV za 79 tys. zł. Aż się prosi o LPG
W polskich salonach debiutuje właśnie MG ZS Classic. To nic innego, jak poprzednie wcielenie kompaktowego suva MG ZS w specjalnych wersjach wyposażeniowych. Ceny auta, które z powodzeniem konkurować może z takimi modelami, jak chociażby Dacia Duster czy Suzuki Vitara startują od 79 800 zł.
Spis treści:
MG informuje, że do polskich salonów marki wraca właśnie poprzednia generacja modelu MG ZS, która wzorem wyznaczonym niegdyś przez Opla, zyskała przydomek Classic. To propozycja dla tych, którzy szukają nowego samochodu z 7-letnią gwaracją, ale nie mogą pozwolić sobie na nową generację MG ZS oferowaną wyłącznie z napędem hybrydowym.
MG ZS Classic z wolnossącym 1.5 l. Aż się prosi o LPG
Na pierwszy rzut oka MG ZS Classic niczym nie różni się od modelu oferowanego w polskich salonach od listopada 2023 roku. Przynajmniej z zewnątrz, bo z oferty zniknął np. nie cieszący się zbyt dużym powodzeniem, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,0 l.
MG ZS Classic oferowane jest wyłącznie z ”dorosłą”, benzynową jednostką 1,5 l DOHC VTI-tech. To wolnossący, czterocylindrowy silnik z wtryskiem pośrednim, co czyni go idealną jednostką do montażu instalacji gazowej. Niestety, na ten moment MG nie oferuje takiej opcji, więc montaż LPG oznaczać będzie utratę fabrycznej 7-letniej gwarancji.
Sam motor generuje moc 106 KM przy 6000 obr./min i osiąga 141 Nm (4600 obr./min). MG ZS Classic oferowane jest wyłącznie z ręczną pięciostopniową skrzynią biegów. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 10,9 s i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h.
Ceny MG ZS Classic. Nowy SUV za mniej niż 80 tys. zł
Największą nowością są jednak, dostępne w standardzie, systemy wsparcia kierowcy ADAS, które od lipca muszą być zamontowane we wszystkich nowych samochodach oferowanych na terenie UE. W wyposażeniu otrzymujemy więc: asystenta utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, aktywny system nagłego hamowania (AEBS), kamerę cofania, rejestrator danych EDR, system monitorowania kierowcy skupienia kierowcy.
Importer brytyjsko-chińskiej marki podkreśla, że doposażenie MG ZS w systemy ADAS nie spowodowało korekty cennika. Auto dalej oferowane jest w dwóch wersjach: Excite (od 79 800) i Exclusive (86 200 zł). Ceny są więc dokładnie takie, jak przed debiutem nowej generacji MG ZS.
Przy niezmienionej cenie tego modelu Klient zyskuje teraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa, które zapewniają jeszcze większy komfort i pewność podczas codziennej jazdy
Nowy MG ZS z polskimi cenami. 98 tys. zł za 197 KM i 7 lat gwarancji
Od września w ofercie MG jest też nowa, druga, generacja MG ZS. Auto nosi w nomenklaturze chińskiego producenta nazwę MG ZS Hybrid+. Dostępna jest tylko jedna wersja napędowa - benzynowy silnik 1.5 l o mocy 102 KM (6000 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 128 Nm (4000 obr./min). Silnik benzynowy wspomagany jest motorem elektrycznym generującym maksymalnie 100 kW i 250 Nm. Napęd trafia na koła przedniej osi za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów.
Otwierająca cennik wersja Standard kosztuje 98 900 zł (plus 2250 zł jeśli zdecydujemy się na metaliczny lakier).