Toyota Urban Cruiser to nowy Yaris Cross. Ale większy i z nowym napędem
Toyota Urban Cruiser to model, który już pojawił się w ofercie japońskiego producenta, ale po raptem sześciu latach z niej zniknął. Teraz powraca w nowym wariancie. Może zainteresować osoby szukające auta takiego jak Yaris Cross, ale z innym napędem.

Spis treści:
Toyota Urban Cruiser to nazwa znana już w ofercie japońskiego producenta. SUV segmentu B zadebiutował w 2008 roku, ale zbyt długo nie utrzymał się na rynku - zniknął z niego w 2014 roku. Teraz powraca w nowym wcieleniu, choć zadanie będzie miał podobne - zainteresować klientów szukających samochodów B-SUV.
Trzeba jednak zaznaczyć, że w tym segmencie japoński producent ma już świetnie sprzedające się auto - Yaris Cross to prawdziwy bestseller w Europie. Ale model ten jest dostępny tylko w wariantach hybrydowych. Urban Cruiser z kolei jest samochodem elektrycznym.
Jak wygląda nowa Toyota Urban Cruiser?
Nowy model Toyoty został zaprojektowany zgodnie z założeniami filozofii stylistycznej o nazwie "Urban Tech". Samochód zwraca na siebie uwagę przednim pasem ze smukłymi reflektorami nawiązującymi do innych nowych modeli japońskiego producenta. Z tyłu uwagę zwraca choćby listwa świetlna łącząca światła.
Rozmiary Toyoty Urban Cruiser wyglądają następująco:
- Długość: 4 285 mm
- Szerokość: 1 800 mm
- Wysokość: 1 640 mm
- Rozstaw osi 2 700 mm
Toyota Urban Cruiser jest w związku z tym tylko nieznacznie większy od Yarisa Cross, jednakże za sprawą aż o 14 cm większego rozstawu osi oferuje znacznie więcej miejsca w środku. Toyota podkreśla, że dzięki przesuwanej tylnej kanapie pasażerowie drugiego rzędu mogą mieć tyle miejsca na nogi, co w samochodach z wyższego segmentu.

Za sprawą kompaktowych wymiarów manewrowanie Urban Cruiserem nie będzie stanowić problemu. Co więcej poruszanie się po wąskich uliczkach ułatwi promień skrętu wynosi 5,2 metra.
Wnętrze nowej Toyoty Urban Cruiser
Deska rozdzielcza w Urban Cruiserze jest osadzona dość nisko, a kierowca ma wyższą pozycję za kierownicą. Zapewniać ma to dobrą widoczność. Kokpit jest zdominowany przez ekrany. Wyświetlacz przed kierowcą ma przekątną 10,25 cala. Multimedia obsługujemy natomiast z poziomu ekranu 10,1-calowego. Toyota nie zdecydowała się na szczęście na pozbycie się wszystkich fizycznych przycisków. Wciąż można je znaleźć pod ekranem czy na konsoli środkowej.

Oczywiście do systemu inforozrywki będzie można podłączyć nasz telefon (za pomocą Android Auto i Apple CarPlay). Toyota Urban Cruiser będzie opcjonalnie wyposażona m.in. w kamerę 360 stopni, nagłośnienie JBL, elektrycznie regulowany fotel kierowcy czy dach panoramiczny.
Jakie napędy w nowej Toyocie Urban Cruiser?
Toyota Urban Cruiser będzie dostępna z dwoma wariantami akumulatora i trzech wersjach mocy. Prezentuje się ona następująco:
- 144 KM, napęd na przód, 49 kWh pojemności litowo-żelazowo-fosforanowego akumulatora, zasięg ok. 300 km w cyklu mieszanym (według norm WLTP)
- 174 KM, napęd na przód, 61 kWh pojemności akumulatora, zasięg ok. 400 km w cyklu mieszanym
- 184 KM, napęd na cztery koła, 61 kWh pojemności akumulatora, zasięg ok. 350 km w cyklu mieszanym.

W wersji z napędem na cztery koła oprócz dodatkowego tylnego silnika elektrycznego o mocy 65 KM znajdziemy także system wspomagający zjazd ze wzniesienia oraz tryb trail, który daje dodatkowe wsparcie na nawierzchniach o obniżonej przyczepności.
Kiedy nowa Toyota Urban Cruiser w Polsce?
Cen Toyoty Urban Cruiser na polskim rynku jeszcze nie znamy. Wiadomo natomiast, że samochód zadebiutuje w naszym kraju w pierwszym kwartale 2026 roku. Wzorem innych samochodów elektrycznych japońskiego producenta (bZ4X, nowa C-HR+) Urban Cruiser oferuje podstawową gwarancję na osiem lat lub do 160 tys. km na akumulator. Można ją będzie przedłużyć na 10 lat lub do 1 mln km. Warunkiem jest jednak wykonywanie corocznej kontroli baterii w autoryzowanych stacjach dilerskich.


