Wkrótce rozbudowa ważnego odcinka DK45. Zgłosiło się 7 firm

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że wpłynęły oferty na długo wyczekiwaną rozbudowę drogi krajowej nr 45. Przebudowie zostanie poddany niemal 9-kilometrowy odcinek trasy, a jego konstrukcja zostanie wzmocniona, zwiększając nośność do 11,5 t/oś. Modernizacja obejmie również eliminację niebezpiecznych miejsc, które były dotąd częstym punktem wypadków drogowych.

Wkrótce rozbudowa ważnego odcinka DK45. Zgłosiło się 7 firm /Fot. GDDKiA Opole
Wkrótce rozbudowa ważnego odcinka DK45. Zgłosiło się 7 firm /Fot. GDDKiA OpoleGDDKiA

Przebudowywany odcinek DK45 rozpoczyna się za rondem w Zawadzie i kończy na modernizowanym fragmencie trasy Jełowa - Bierdzany. Istniejąca droga zostanie rozbudowana oraz wzmocniona, a jej nośność zwiększona. W ramach inwestycji zlikwidowane zostaną niebezpieczne miejsca poprzez przebudowę trzech skrzyżowań, których geometria wlotów zostanie skorygowana w celu poprawy bezpieczeństwa.

Rozbudowa DK45 ułatwi przejazd oraz usprawni bezpieczeństwo

W ramach planowanej rozbudowy skrzyżowań powstanie rondo na przecięciu DK45 z drogą powiatową Kolanowice - Węgry. Kluczowym elementem inwestycji będzie również budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową Opole - Kluczbork, co umożliwi bezkolizyjny przejazd nad torami. Drogowcy podkreślają, że realizacja tych prac znacząco poprawi bezpieczeństwo ruchu na tym odcinku trasy. Dodatkowo przebudowie zostaną poddane trzy mosty nad rzekami Mała Panew, Kanał Fabryczny i Brynica, a także przepusty drogowe.

To jednak nie koniec planowanych zmian. Rozbudowa DK45 obejmie również infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów - istniejące chodniki zostaną przebudowane, a dodatkowe jezdnie powstaną w celu lepszego skomunikowania przyległych terenów. Wybrany wykonawca będzie również odpowiedzialny za zaprojektowanie i budowę oświetlenia, systemu odwodnienia, urządzeń poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz infrastruktury technicznej, w tym kanału technologicznego.

Rozbudowa DK45. Oferty złożyło siedmiu wykonawców

Jak dotąd swoje oferty przedstawiło siedem firm. Najniższą propozycję, wynoszącą 98 348 229,00 zł, złożyła firma Duna Polska, natomiast najwyższą, opiewającą na 128 810 385,34 zł, zaproponowało przedsiębiorstwo STRABAG Infrastruktura Południe. Pełne zestawienie ofert prezentuje się następująco:

  • Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe) - 98 348 229,00 zł,
  • Konsorcjum firm ADAC-LEWAR oraz Himmel i Papesch Opole - 104 445 831,57 zł,
  • BUDIMEX - 108 203 321,73 zł,
  • konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe Larix, DROG-BUD oraz Nowak-Mosty - 110 554 400,79 zł,
  • Trakcja - 113 127 835,68 zł,
  • konsorcjum firm UNIBEP oraz ADAMIETZ - 123 853 100,24 zł,
  • STRABAG Infrastruktura Południe - 128 810 385,34 zł.

Realizacja prac została zaplanowana na lata 2025-2027. Ostateczny wybór wykonawcy zostanie dokonany po szczegółowej analizie ofert przez komisję przetargową.

INTERIA.PL