MG zaprezentowało nowy model. MG4 ma 161 KM i napęd na tył

MG, które urasta właśnie do miana ulubionej marki polskich nabywców indywidualnych i prawdziwego hegemona wśród dostawców sprzedawanych nad Wisłą aut ”made in China”, zaprezentowało nową generację MG4. Chociaż od rynkowego debiutu pierwszej minęły zaledwie 3 lata, firma nie zdecydowała się na zwyczajny lifting. Takiego tempa zmian nie jest w stanie wytrzymać żadna europejska konkurencja.

MG zaprezentowało właśnie nową generację MG4. Obecna produkowana jest od niespełna 3 lat
MG zaprezentowało właśnie nową generację MG4. Obecna produkowana jest od niespełna 3 latAnita Piotrow Fotografiamateriały prasowe

Historia MG4 doskonale obrazuje, w jakim tempie rozwija się dziś elektryczna motoryzacja w Chinach. Elektryczny model nowej generacji - jak początkowo określano w koncernie SAIC dzisiejsze MG4 - trafił na rynek w połowie 2022 roku. Zaledwie rok później - w czerwcu 2023 roku - w salonach pojawiła się usportowiona odmiana z napędem na obie osie XPower - generująca blisko 430 KM i 600 Nm. Samochód w tej konfiguracji osiąga setkę w imponujące 3,8 s od startu.

Nowy model 3 lata. Europa nie ma szans z Chinami

Rosnąca konkurencja ze strony chińskich producentów elektryków bardzo szybko znalazła jednak odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. Wkrótce po debiucie MG4 chińskim nabywcom dostarczano nawet 5 tys. egzemplarzy tego modelu miesięcznie. Lokalne media donoszą, że aktualnie - w lutym 2025 roku - sprzedaż spadła do... 13 sztuk.

Patrząc przez taki pryzmat nie dziwi więc, że MG nie zdecydowało się jedynie na głęboki lifting obecnego modelu, ale kompletnie zmieniło stylizację pojazdu. Ostre linie zastąpione zostały obłymi kształtami, w przodzie odnaleźć można inspiracje m.in. Teslą model 3. Jakby tego było mało, poczyniono też daleko idące modyfikacje w konstrukcji. O tych ostatnich świadczy m.in. wydłużony aż o 45 mm względem poprzednika rozstaw osi.

MG4 urosło o 10 cm. Nowe nadwozie i rozstaw osi

Nowa generacja MG4mierzy 4395 mm długości, 1842 mm szerokości i 1551 mm wysokości. Rozstaw osi to teraz 2750 mm. Oznacza to, że auto urosło aż o 108 mm, jest też o 6 mm szersze i o 35 mm wyższe od poprzednika.

Druga generacja MG4 urosła o ponad 10 cm. O 45 mm zwiększył się rozstaw osimateriały prasowe

Oczywiście można zakładać, że zmiana rozstawu osi to efekt wykorzystania skalowanej platformy pojazdu, co jednak nie zmienia faktu, że wydłużenie nadwozia o ponad 10 cm wymagało m.in. zmiany wszystkich tłoczników do wytwarzania poszycia karoserii.

Dla porównania, przeciętny cykl rynkowego życia samochodu wynosi obecnie około 6-7 lat, a w połowie cyklu model poddawany jest z reguły kuracji odmładzającej (facelifting). Mówiąc wprost - żaden producent z krajów ”gospodarki rynkowej” nie jest w stanie wytrzymać takiego tempa zmian.

MG4 już po zmianach. Mniejsza moc i masa

Nie wiadomo, czy nowa wersja trafi również na rynki Starego Kontynentu. Na ten moment MG zaprezentowało zaledwie kilka zdjęć nowego MG4 w specyfikacji przygotowanej na rynek chiński. Można z nich wywnioskować, że w bazowej odmianie samochód oferowany będzie na 16-calowych obręczach kół.

Obecna generacja MG4 trafiła na rynek w połowie 2022 rokuINTERIA.PL

Chińskie media mówią też o zupełnie nowych boczkach drzwi czy zmodernizowanym układzie napędowym. Co ciekawe, elektryczny silnik trakcyjny będzie słabszy niż do tej pory. Aktualna generacja napędzana jest motorem generującym 168 KM, nowa - silnikiem o mocy 161 KM (w obu przypadkach napęd trafia na tylną oś).

Paradoksalnie można się jednak spodziewać lepszych osiągów, bo nowy model w porównaniu z poprzednikiem odchudzony został o imponujące 156 kg (1485 kg względem 1641 w obecnie).

197 KM i 7 lat gwarancji za 98 tys. zł. Sprawdzany nowe MG ZS hybryd+INTERIA.PL