Kolejny motoryzacyjny gigant zamyka fabryki. Pracę straci ok. 600 osób

Niemiecka firma Continental, specjalizująca się w produkcji części samochodowych, zapowiedziała zamknięcie czterech swoich europejskich zakładów należących do oddziału ContiTech oraz redukcję etatów w dwóch kolejnych. Decyzja ta została podjęta w związku z kryzysem w branży motoryzacyjnej i obejmie około 600 pracowników.

Niemiecki gigant zamyka fabryki. Blisko 600 osób straci pracę
Niemiecki gigant zamyka fabryki. Blisko 600 osób straci pracę materiały prasowe

W zeszłym tygodniu agencja Reutera poinformowała, że firma Continental planuje przeprowadzenie obszernej restrukturyzacji w swoich europejskich fabrykach. Niemiecki koncern, który od pewnego czasu boryka się z problemami finansowymi, zapowiedział wdrożenie nowej strategii, mającej na celu poprawę efektywności produkcji i redukcję kosztów.

Continental zamyka fabryki. Które zakłady zagrożone zwolnieniem?

Dziś wiadomo już, że pierwsze zmiany dotkną cztery niemieckie zakłady oddziału ContiTech, odpowiedzialnego za dostarczanie części samochodowych. Najtrudniejsza sytuacja czeka fabryki w Bad Blankenburg, Stolzenau, Moers, a także dwie lokalizacje w Frohburgu i Geithain.

Zakład w Bad Blankenburg, specjalizujący się w produkcji taśm przenośnikowych zostanie zamknięty, co skutkować będzie utratą 185 miejsc pracy. Z kolei zakład w Stolzenau, który zatrudnia 110 osób, zakończy działalność z powodu braku ożywienia na rynku oraz zależności od niewielkiej liczby klientów. Zamknięcie zakładu w Moers doprowadzi do utraty wszystkich 47 miejsc pracy, co jest wynikiem zmniejszonej aktywności w branży specjalistycznych taśmociągów. Zakłady w Geithain i Frohburgu również zostaną zamknięte z powodu ciągłego spadku popytu na narzędzia do formowania rozdmuchowego, co wpłynie na utratę 58 miejsc pracy.

Zakład w Bad Blankenburg, specjalizujący się w produkcji taśm przenośnikowych zostanie zamkniętymateriały prasowe

Kłopoty niemieckiego giganta. Niemal 600 osób straci pracę

Spółka oficjalnie potwierdziła, że zwolnienia obejmą łącznie 580 pracowników, z którymi już przeprowadzono wstępne rozmowy na temat sytuacji. Firma Continental dodała również, że wkrótce rozpocznie negocjacje z przedstawicielami związkowymi w celu ustalenia jak najlepszych warunków odpraw.

Firma ogłosiła również, że planuje zredukować działalność w zakładzie w Hamburgu oraz przenieść linię produkcyjną z Hanoweru-Vahrenwald do zakładu motoryzacyjnego. Produkcja w zakładzie w Hanowerze-Vahrenwald ma zakończyć się w pierwszej połowie 2026 roku i zostać przeniesiona do Czech, natomiast działalność w zakładzie w Hamburgu zostanie ograniczona.

Firmy szukają oszczędności. Branża zmaga się z trudnościami

Pod koniec 2022 roku firma Continental zatrudniała około 200 tys. pracowników w 57 krajach, w tym także w Polsce. Podczas ubiegłorocznego spotkania z akcjonariuszami firma zaznaczyła, że nowa strategia pozwoli zaoszczędzić nawet 400 mln euro rocznie. Rzecznik Continental, Marc Siedler, dodał, że uproszczenie struktur firmy i ograniczenie jej funkcji jest kluczowe dla jej pomyślnej przyszłości.

Niedawno eksperci branżowi ostrzegali, że europejski sektor motoryzacyjny zmaga się z rosnącymi trudnościami, które dotykają zarówno producentów samochodów, jak i dostawców części. Obecnie aż 60 proc. dostawców przewiduje spadek przychodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy, co może prowadzić do konieczności redukcji kosztów oraz masowych zwolnień.

PolicjaPolicja