Kolejny motoryzacyjny gigant zamyka fabryki. Pracę straci ok. 600 osób
Niemiecka firma Continental, specjalizująca się w produkcji części samochodowych, zapowiedziała zamknięcie czterech swoich europejskich zakładów należących do oddziału ContiTech oraz redukcję etatów w dwóch kolejnych. Decyzja ta została podjęta w związku z kryzysem w branży motoryzacyjnej i obejmie około 600 pracowników.
W zeszłym tygodniu agencja Reutera poinformowała, że firma Continental planuje przeprowadzenie obszernej restrukturyzacji w swoich europejskich fabrykach. Niemiecki koncern, który od pewnego czasu boryka się z problemami finansowymi, zapowiedział wdrożenie nowej strategii, mającej na celu poprawę efektywności produkcji i redukcję kosztów.
Continental zamyka fabryki. Które zakłady zagrożone zwolnieniem?
Dziś wiadomo już, że pierwsze zmiany dotkną cztery niemieckie zakłady oddziału ContiTech, odpowiedzialnego za dostarczanie części samochodowych. Najtrudniejsza sytuacja czeka fabryki w Bad Blankenburg, Stolzenau, Moers, a także dwie lokalizacje w Frohburgu i Geithain.
Zakład w Bad Blankenburg, specjalizujący się w produkcji taśm przenośnikowych zostanie zamknięty, co skutkować będzie utratą 185 miejsc pracy. Z kolei zakład w Stolzenau, który zatrudnia 110 osób, zakończy działalność z powodu braku ożywienia na rynku oraz zależności od niewielkiej liczby klientów. Zamknięcie zakładu w Moers doprowadzi do utraty wszystkich 47 miejsc pracy, co jest wynikiem zmniejszonej aktywności w branży specjalistycznych taśmociągów. Zakłady w Geithain i Frohburgu również zostaną zamknięte z powodu ciągłego spadku popytu na narzędzia do formowania rozdmuchowego, co wpłynie na utratę 58 miejsc pracy.
Kłopoty niemieckiego giganta. Niemal 600 osób straci pracę
Spółka oficjalnie potwierdziła, że zwolnienia obejmą łącznie 580 pracowników, z którymi już przeprowadzono wstępne rozmowy na temat sytuacji. Firma Continental dodała również, że wkrótce rozpocznie negocjacje z przedstawicielami związkowymi w celu ustalenia jak najlepszych warunków odpraw.
Firma ogłosiła również, że planuje zredukować działalność w zakładzie w Hamburgu oraz przenieść linię produkcyjną z Hanoweru-Vahrenwald do zakładu motoryzacyjnego. Produkcja w zakładzie w Hanowerze-Vahrenwald ma zakończyć się w pierwszej połowie 2026 roku i zostać przeniesiona do Czech, natomiast działalność w zakładzie w Hamburgu zostanie ograniczona.
Firmy szukają oszczędności. Branża zmaga się z trudnościami
Pod koniec 2022 roku firma Continental zatrudniała około 200 tys. pracowników w 57 krajach, w tym także w Polsce. Podczas ubiegłorocznego spotkania z akcjonariuszami firma zaznaczyła, że nowa strategia pozwoli zaoszczędzić nawet 400 mln euro rocznie. Rzecznik Continental, Marc Siedler, dodał, że uproszczenie struktur firmy i ograniczenie jej funkcji jest kluczowe dla jej pomyślnej przyszłości.
Niedawno eksperci branżowi ostrzegali, że europejski sektor motoryzacyjny zmaga się z rosnącymi trudnościami, które dotykają zarówno producentów samochodów, jak i dostawców części. Obecnie aż 60 proc. dostawców przewiduje spadek przychodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy, co może prowadzić do konieczności redukcji kosztów oraz masowych zwolnień.