7150 osób do zwolnienia. Niemiecki gigant mówi wprost
Niemiecki producent opon i części samochodowych, poinformował o konieczności wdrożenia nowej strategii, która usprawni efektywność produkcji i pozwoli na ograniczenie kosztów. Rozwiązanie ma być istotne z punktu widzenia trwającej elektromobilnej rewolucji. Niestety wraz z powyższymi zmianami firma zapowiedziała grupowe zwolnienia na całym świecie.
W listopadzie ubiegłego roku świat obiegła informacja o narastających problemach wśród firm, które żyły dotychczas z produkcji podzespołów do samochodów spalinowych. Jak wynikało z komunikatów wystosowanych m.in. przez takie koncerny jak Bosch, ZF czy Continental - z uwagi na stopniowe przechodzenie branży motoryzacyjnej na elektromobilność, przedsiębiorstwa te zostały zmuszone do zmian w dotychczasowej strategii zarządzania. Wspomniane zmiany już teraz w dużym stopniu odbijają się na samych pracownikach.
Przykładem niech będzie wspomniana grupa Continental, znana głównie z produkcji opon samochodowych. Jak wynika z niedawnego oświadczenia - spółka zamierza zlikwidować 7150 stanowisk w zakładach na całym świecie. Ograniczenie zatrudnienia ma być wynikiem wdrożenia nowego programu cięcia kosztów, który ma pomóc przedsiębiorstwu skoncentrować zasoby na technologiach "pojazdów definiowanych programowo". Jak można się domyślić - w tym korporacyjnym sformułowaniu chodzi konkretnie o samochody elektryczne.
Jak podkreślają przedstawiciele Continentala, firma zmaga się również z wyraźnym spowolnieniem produkcji samochodów na świecie oraz wysokimi stopami inflacji. W celu usprawnienia struktury biznesowej spółki Continental planuje m.in. rozwiązanie całego działu Smart Mobility. To właśnie w jego strukturach opracowywane jest m.in. oprogramowanie do samochodów autonomicznych oraz rozwijane są funkcje bezpieczeństwa do nowych pojazdów.
Kolejna firma zwalnia polskich pracowników. Sytuacja branży jest coraz gorsza.
Pierwsza fala zwolnień ma nastąpić jeszcze w tym kwartale. Redukcją zostanie objętych niemal 4 proc. stanowisk, głównie w działach administracji oraz sprzedaży. Tylko w samych Niemczech pracę może stracić nawet tysiąc osób w około 30 lokalizacjach firmy. W ramach usprawnienia efektywności produkcji i ograniczenia kosztów transportu, firma rozważa skumulowanie dużej części swojej produkcji w jednym zakładzie.
Pod koniec 2022 roku Continental zatrudniał około 200 000 pracowników w 57 krajach - także w Polsce. Na obecną chwilę nie wiadomo jednak, czy nasz rodzimy oddział także zostanie objęty zwolnieniami. Podczas niedawnego spotkania z akcjonariuszami, firma podkreśliła, że nowa strategia pomoże zaoszczędzić spółce nawet 400 mln euro rocznie. Marc Siedler, rzecznik Continental stwierdził ponadto, że uproszczenie struktur firmy i ograniczenie jej funkcji jest niezbędne dla jej pomyślnej przyszłości.