Honda ucieka przed cłami. Civic Hybrid będzie produkowany w USA
W obliczu nowych barier celnych wprowadzonych przez USA, Honda decyduje się na konkretny ruch: przenosi produkcję hybrydowego Civica do fabryki w Indianie. To odpowiedź na rosnące koszty importu i dowód na to, że globalna motoryzacja coraz mocniej dostosowuje się do geopolityki.

- Honda postanowiła przenieść produkcję hybrydowego Civica z Japonii do Indiany w odpowiedzi na nowe taryfy celne w USA.
- Decyzja ta pozwoli zmniejszyć koszty produkcji i poprawić logistykę dostaw.
- Przyczyną relokacji produkcji są amerykańskie cła na samochody
- Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii
Honda Civic Hybrid - z Japonii do Indiany
Honda oficjalnie poinformowała, że produkcja hybrydowego Civica przeznaczonego na rynek amerykański zostanie przeniesiona z Japonii do Stanów Zjednoczonych. Do tej pory samochód w tej wersji był produkowany w prefekturze Saitama, niedaleko Tokio. Produkcja w Japonii ma zakończyć się w czerwcu lub lipcu tego roku.
Nowym miejscem produkcji będzie fabryka Hondy w amerykańskim stanie Indiana, gdzie już teraz powstają wersje spalinowe Civica. Powodem przeniesienia produkcji są oczywiście cła. Od 3 kwietnia w USA obowiązuje 25-procentowe cło na importowane auta, a od 3 maja dodatkowe taryfy obejmą części samochodowe. Dla Hondy to realne straty i konkretne liczby, dlatego postanowiono działać zanim koszty rozjadą się z realiami rynku.
Zobacz również:
- Widziałem nową Hondę Prelude. Ten napęd to niespodzianka
- W USA zabrakło silników do aut. Absurdalny efekt ceł Trumpa
- Młodzi Amerykanie chcą chińskich samochodów. Jest tylko jedno “ale”
- Producenci zareagowali na cła. Wkrótce wyższe ceny i pustki w salonach
- Cło 100 proc. na samochody elektryczne z Chin. To niczego nie zmienia
Honda reaguje na zmiany w USA
Oficjalnie rzecznik Hondy mówi, że nie ma jednego powodu tej decyzji - to kwestia filozofii firmy: produkować tam, gdzie jest popyt. Ale nieoficjalnie wiadomo, że to właśnie cła i niepewność polityczna skłoniły koncern do działania.
Warto zaznaczyć, że Civic to jeden z najchętniej kupowanych modeli w USA - zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej. Przenosząc produkcję na lokalny grunt, Honda nie tylko ograniczy koszty, ale też uprości logistykę i przyspieszy dostawy.
Tym samym Honda dołącza do grupy producentów, którzy dostosowują swoje działania do nowych realiów. Mitsubishi na przykład całkowicie wstrzymało dostawy samochodów do amerykańskich dealerów - ten japoński producent nie ma w ogóle zakładów w USA. Z kolei Nissan rozważa przeniesienie części produkcji SUV-a Rogue ze swojej fabryki w prefekturze Fukuoka w Japonii do Stanów Zjednoczonych.