Elektryczne Renault Scenic E-Tech wjeżdża do Polski. Zasięg robi wrażenie

Elektryczna nowość z Francji wjeżdża do salonów. Nowe Renault Scenic E-Tech, które przed wyjechaniem na drogi zdobyło tytuł Samochodu Roku 2024, właśnie debiutuje nad Wisłą. Najnowsza odsłona kompaktowego modelu nie jest już minivanem, a rodzinnym SUV-em. Podczas polskiej premiery słyszeliśmy o dużym zasięgu i przystępnych cenach.

Renault Scenic E-Tech wjeżdża do salonów. Jaki ma zasięg i ile kosztuje w Polsce?
Renault Scenic E-Tech wjeżdża do salonów. Jaki ma zasięg i ile kosztuje w Polsce?Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Rodzina elektrycznych modeli Renault stale się powiększa - po modelu Zoe i Megane E-Tech do gamy modelowej dołączył Scenic E-Tech. Samochód zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Monachium, a krótko po tym został wyróżniony przez 25 jurorów w prestiżowym konkursie COTY i zdobył tytuł Samochodu Roku 2024. Niedługo po ogłoszeniu werdyktu udaliśmy się do Malagi, gdzie po raz pierwszy usiedliśmy za kierownicą nowego modelu. Teraz nowe Renault Scenic E-Tech debiutuje nad Wisłą i wjeżdża do polskich salonów.

Nowe Renault Scenic E-Tech to rodzinny elektryk

Renault Scenic E-Tech ma 4470 mm długości, 1864 mm szerokości i 1571 mm wysokości, a rozstaw osi mierzy 2785 mm. Taki stan rzeczy przekłada się na sporą ilość miejsca w kabinie - zwłaszcza dla pasażerów tylnego rzędu. Co więcej, bagażnik oferuje od 545 do 1670 litrów pojemności, a samochód oferuje możliwość holowania przyczepy z hamulcem o masie do 1,1 tony.

 
comfort range
long range
moc
170 KM
218 KM
moment obrotowy
280 Nm
300 Nm
napęd
na przód
na przód
bateria (netto)
60 kWh
87 kWh
przyspieszenie 0-100 km/h
8,6 s
7.9 s
prędkość maksymalna
150 km/h
170 km/h
zasięg
420 km
625 km
Renault Scenic E-Tech już w Polsce. Wiemy, ile kosztuje francuska nowość.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

W nowym Renault Scenic E-Tech zasięg robi wrażenie

Francuska nowość występuje w dwóch wersjach napędowych, które poza mocą układu napędowego różnią się rozmiarem akumulatora. Obie jednak oferują wyłącznie napęd na przednią oś. Pierwsza “comfort range" dysponuje mocą 170 KM i 280 Nm momentu obrotowego oraz posiada akumulator trakcyjny o pojemności 60 kWh. W tej odmianie przyspieszymy od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy, rozpędzimy się do 150 km/h i przejedziemy 420 kilometrów w cyklu WLTP.

Renault Scenic E-Tech debiutowało na targach IAA Mobility 2023Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Drugi wariant “long range" oferuje już 220 KM i 300 Nm momentu obrotowego oraz występuje z baterią o pojemności 87 kWh. W tym wydaniu pierwsza “setka" pojawia się po 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h. W tej odmianie Renault Scenic E-Tech ma przejechać nawet do 625 kilometrów w cyklu mieszanym.

W obydwu przypadkach akumulator naładujemy prądem stałym (DC) z maksymalną mocą 130 KW. Domyślnie moc ładowania prądem zmiennym (AC) jest ograniczone do 11 kW, jednak opcjonalnie producent oferuje mocniejszą ładowarkę pokładową o mocy 22 kW.

Renault Scenic E-TechMichał DomańskiINTERIA.PL

Ile nowe Renault Scenic E-Tech kosztuje w Polsce?

Elektryczny Renault Scenic E-Tech można już zamawiać w polskich salonach. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia - standardowej “techno" i wyższej “iconic". Ceny tego modelu w Polsce zaczynają się od 202 900 zł - tyle zapłacimy za 170-konny wariant w bazowej odmianie z mniejszym akumulatorem. Co jednak ciekawe, już za dopłatą 17 tys. złotych otrzymamy mocniejszą, 218-konną odmianę z większą baterią, oferującą zasięg 625 km (wg WLTP). Wyższa wersja wyposażenia występuje tylko w mocniejszym wariancie, wobec czego topowa wersja nowego Renault Scenic E-Tech kosztuje od 233 900 zł.

Wersja
techno
iconic
170 KM comfort range
202 900 złotych
-
220 KM long range
219 900 złotych
233 900 złotych

Wyposażenie Renault Scenic E-Tech w wersji techno:

  • 12,3-calowy ekran wskaźników
  • 12-calowy ekran multimediów
  • system kontroli zmęczenia kierowcy
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • kamera cofania
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami dla pasażerów z tyłu
  • możliwość bezprzewodowego połączenia auta z telefonem za pomocą Android Auto i Apple CarPlay
  • indukcyjna ładowarka
  • elektrycznie otwieraną klapę bagażnika
  • 19-calowe felgi

Dodatkowo w wersji "iconic":

  • system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem z systemem wspomagania nagłego hamowania w czasie jazdy do tyłu
  • podgrzewaną kierownicę i przednie fotele
  • fotel kierowcy z elektryczną regulacją w sześciu kierunkach z funkcją masażu i pamięcią ustawień
  • system nagłośnienia Harman Kardon z dziewięcioma głośnikami
  • 20-calowe felgi
Pierwszeństwo na przejeździe dla rowerówPolicjaPolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas