Elektryczne Renault Scenic E-Tech wjeżdża do Polski. Zasięg robi wrażenie
Elektryczna nowość z Francji wjeżdża do salonów. Nowe Renault Scenic E-Tech, które przed wyjechaniem na drogi zdobyło tytuł Samochodu Roku 2024, właśnie debiutuje nad Wisłą. Najnowsza odsłona kompaktowego modelu nie jest już minivanem, a rodzinnym SUV-em. Podczas polskiej premiery słyszeliśmy o dużym zasięgu i przystępnych cenach.
Rodzina elektrycznych modeli Renault stale się powiększa - po modelu Zoe i Megane E-Tech do gamy modelowej dołączył Scenic E-Tech. Samochód zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Monachium, a krótko po tym został wyróżniony przez 25 jurorów w prestiżowym konkursie COTY i zdobył tytuł Samochodu Roku 2024. Niedługo po ogłoszeniu werdyktu udaliśmy się do Malagi, gdzie po raz pierwszy usiedliśmy za kierownicą nowego modelu. Teraz nowe Renault Scenic E-Tech debiutuje nad Wisłą i wjeżdża do polskich salonów.
Nowe Renault Scenic E-Tech to rodzinny elektryk
Renault Scenic E-Tech ma 4470 mm długości, 1864 mm szerokości i 1571 mm wysokości, a rozstaw osi mierzy 2785 mm. Taki stan rzeczy przekłada się na sporą ilość miejsca w kabinie - zwłaszcza dla pasażerów tylnego rzędu. Co więcej, bagażnik oferuje od 545 do 1670 litrów pojemności, a samochód oferuje możliwość holowania przyczepy z hamulcem o masie do 1,1 tony.
comfort range | long range | |
---|---|---|
moc | 170 KM | 218 KM |
moment obrotowy | 280 Nm | 300 Nm |
napęd | na przód | na przód |
bateria (netto) | 60 kWh | 87 kWh |
przyspieszenie 0-100 km/h | 8,6 s | 7.9 s |
prędkość maksymalna | 150 km/h | 170 km/h |
zasięg | 420 km | 625 km |
W nowym Renault Scenic E-Tech zasięg robi wrażenie
Francuska nowość występuje w dwóch wersjach napędowych, które poza mocą układu napędowego różnią się rozmiarem akumulatora. Obie jednak oferują wyłącznie napęd na przednią oś. Pierwsza “comfort range" dysponuje mocą 170 KM i 280 Nm momentu obrotowego oraz posiada akumulator trakcyjny o pojemności 60 kWh. W tej odmianie przyspieszymy od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy, rozpędzimy się do 150 km/h i przejedziemy 420 kilometrów w cyklu WLTP.
Drugi wariant “long range" oferuje już 220 KM i 300 Nm momentu obrotowego oraz występuje z baterią o pojemności 87 kWh. W tym wydaniu pierwsza “setka" pojawia się po 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h. W tej odmianie Renault Scenic E-Tech ma przejechać nawet do 625 kilometrów w cyklu mieszanym.
W obydwu przypadkach akumulator naładujemy prądem stałym (DC) z maksymalną mocą 130 KW. Domyślnie moc ładowania prądem zmiennym (AC) jest ograniczone do 11 kW, jednak opcjonalnie producent oferuje mocniejszą ładowarkę pokładową o mocy 22 kW.
Ile nowe Renault Scenic E-Tech kosztuje w Polsce?
Elektryczny Renault Scenic E-Tech można już zamawiać w polskich salonach. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia - standardowej “techno" i wyższej “iconic". Ceny tego modelu w Polsce zaczynają się od 202 900 zł - tyle zapłacimy za 170-konny wariant w bazowej odmianie z mniejszym akumulatorem. Co jednak ciekawe, już za dopłatą 17 tys. złotych otrzymamy mocniejszą, 218-konną odmianę z większą baterią, oferującą zasięg 625 km (wg WLTP). Wyższa wersja wyposażenia występuje tylko w mocniejszym wariancie, wobec czego topowa wersja nowego Renault Scenic E-Tech kosztuje od 233 900 zł.
Wersja
|
techno
|
iconic
|
---|---|---|
170 KM comfort range
|
202 900 złotych
|
-
|
220 KM long range
|
219 900 złotych
|
233 900 złotych
|
Wyposażenie Renault Scenic E-Tech w wersji techno:
- 12,3-calowy ekran wskaźników
- 12-calowy ekran multimediów
- system kontroli zmęczenia kierowcy
- system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
- kamera cofania
- dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami dla pasażerów z tyłu
- możliwość bezprzewodowego połączenia auta z telefonem za pomocą Android Auto i Apple CarPlay
- indukcyjna ładowarka
- elektrycznie otwieraną klapę bagażnika
- 19-calowe felgi
Dodatkowo w wersji "iconic":
- system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem z systemem wspomagania nagłego hamowania w czasie jazdy do tyłu
- podgrzewaną kierownicę i przednie fotele
- fotel kierowcy z elektryczną regulacją w sześciu kierunkach z funkcją masażu i pamięcią ustawień
- system nagłośnienia Harman Kardon z dziewięcioma głośnikami
- 20-calowe felgi