Amerykańska legenda odchodzi na emeryturę. W produkcji przez ponad 60 lat
Kenworth W900 to kultowa amerykańska ciężarówka, która przez dekady wpisywała się w krajobraz drogowy Stanów Zjednoczonych. Po ponad 60 latach historia modelu dobiega jednak końca. Producent zamierza pożegnać się z modelem specjalną limitowaną odmianą.

- Kenworth W900 kończy swoją ponad 60-letnią historię. Producent zapowiedział zakończenie produkcji do 2026 roku.
- Na zakończenie sprzedaży do oferty wprowadzono edycję Legacy Edition z limitowaną liczbą 1 tys. egzemplarzy.
- Kenworth zapisał się w historii m.in. dzięki udziałowi w filmach.
- Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii
Dlaczego Kenworth 900 znika z rynku?
Kenworth W900 to ciężarówka, która jest nieodłącznym elementem amerykańskiego krajobrazu drogowego. Po ponad 60 lat produkcji tego modelu producent zdecydował się jednak na wycofanie go z oferty. Jakiś czas temu producent ogłosił, że produkcja zakończy się w 2026 roku. Zadeklarowano, że decyzja ta jest podyktowana m.in. zmieniające się przepisy dotyczące emisji. Kenworth chce jednak uhonorować historię tego samochodu i dlatego jego obecność na rynku zakończy edycja specjalna - Legacy Edition.

W tym wariancie wyprodukowanych zostanie tylko 1 tys. egzemplarzy. Każdy wyprodukowany samochód w wersji specjalnej wyróżnia się plakietką z numerem stworzonego pojazdu - od 0001/1000 do 1000/1000. Nie zabraknie również emblematu Legacy Edition.
Czym wyróżnia się Kenworth W900?
Specjalna odmiana będzie wyróżniać się także wieloma innymi elementami. Samochód będzie wyróżniał się klasycznym logotypem marki, dzieloną przednią szybą i skróconym przednim zderzakiem. Oprócz tego możemy liczyć na czarny wystrój wnętrza. Co więcej, samochód będzie wyposażony w skrzynię manualną. A skoro już przy kwestiach związanych z jazdą jesteśmy, wariant Legacy Edition będzie wyposażony w 15-litrowy silnik Cummins X15, pomalowany w charakterystyczny beżowy kolor.

Pociągnijmy temat kolorystyczny i zajmijmy się kwestią wersji malowania ciężarówki, bo to również jest hołd dla modelu. Wszystkie 11 wariantów jest zakorzenionych w historii W900. Przykładowo w ofercie znajdzie się wersja VIT 200. Nawiązuje ona do odmiany o tej samej nazwie, wprowadzonej na rynek w 1976 roku, w związku z obchodami dwusetnej rocznicy niepodległości Stanów Zjednoczonych.
Historia Kenworth W900
Kenworth W900 zadebiutował w 1963 roku. Względem poprzednich modeli wyróżniała się ona m.in. większą kabiną. Od 1965 roku producent wprowadził na rynek kolejną generację - model W900A, który charakteryzował się większą komorą silnika.
W 1982 roku wprowadzono do oferty kolejną generację - W900B. Wyróżniała się ona podniesionym nadwoziem i większą chłodnicą. Ciężarówka charakteryzowała się teraz podwójnymi kwadratowymi reflektorami zamiast dotychczas stosowanych okrągłych (choć warianty z okrągłymi ciągle były dostępne). Wariant ten do dziś, po licznych modernizacjach, pozostawał w produkcji.
Kenworth W900 zapisał się w historii motoryzacji także za sprawą udziału w filmach. Chyba najbardziej znanym obrazem, w którym pojawiła się ta ciężarówka, jest "Mistrz kierownicy ucieka" - kultowa komedia z 1977 roku z Burtem Reynoldsem. W filmie ciężarówkę prowadził współpracownik głównego bohatera - Cledus.