10 tys. Volkswagenów kurzy się na przyfabrycznym parkingu. Nikt ich nie chce

Pod przeznaczonym do zamknięcia zakładem Volkswagena stoi ponad 10 tys. nowych, niesprzedanych samochodów
Pod przeznaczonym do zamknięcia zakładem Volkswagena stoi ponad 10 tys. nowych, niesprzedanych samochodówFANG DONGXUAFP

W skrócie

  • Europejscy producenci samochodów, szczególnie Volkswagen, mierzą się z problemami na chińskim rynku motoryzacyjnym, gdzie lokalne marki, jak BYD, zdobywają coraz większą popularność.
  • Sprzedaż Volkswagena w Chinach spadła z 4,2 mln w 2019 roku do 2,9 mln w zeszłym roku, co prowadzi do przymusowej likwidacji niektórych zakładów, takich jak SAIC-Volkswagen w Nankinie.
  • Pomimo trudności, Volkswagen nie zamierza się poddawać i planuje wprowadzenie nowych modeli, w tym elektrycznych, aby odzyskać pozycję lidera.
  • Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii

Sprzedaż Volkswagena w Chinach spada

Ogromny parking pełen czarnych opon samochodowych ułożonych w uporządkowanych rzędach, z fabryką i miastem w tle. Widok z lotu ptaka ukazuje skalę produkcji przemysłowej w okolicy.
10 tys. niesprzedanych Volkswagenów pod zakładem w NankinieFANG DONGXUAFP

Volkswagen ma w Chinach za dużo zakładów

Zakład nie wykorzystywał pełni mocy produkcyjnych, a i tak przyfabryczny parking jest pełen nowych samochodówFANG DONGXUAFP

10 tysięcy nowych nowych aut kurzy się na parkingu

Volkswagen nie rezygnuje z walki o chiński rynek

To najbardziej ekskluzywne Mercedesy na świecie. Powstają w PolsceINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?