Używany Opel Astra - poradnik kupującego

Używany Opel Astra - poradnik kupującego
Używany Opel Astra - poradnik kupującegoMotor

Opel Astra G (II) z silnikami 1.6 8V, 1.4 16V, 1.6 16V

Opel Astra G (II) z silnikami 1.6 8V, 1.4 16V, 1.6 16V
Opel Astra G (II) z silnikami 1.6 8V, 1.4 16V, 1.6 16VMotor
Czerń robi przytłaczające wrażenie, ale jakość materiałów i precyzja montażu są całkiem niezłe. Na rynku dominują wersje ubogo wyposażone. Klimatyzacja jest luksusem.
Czerń robi przytłaczające wrażenie, ale jakość materiałów i precyzja montażu są całkiem niezłe. Na rynku dominują wersje ubogo wyposażone. Klimatyzacja jest luksusem.Motor

Zobacz również:

    Opel Astra G (II)

    Pompa wtryskowa silnika 1.7 TD to jego słaby punkt.
    Pompa wtryskowa silnika 1.7 TD to jego słaby punkt.Motor
    Silnik 1.6 8V to jedna z najtrwalszych jednostek na rynku. Idealnie współpracuje z LPG.
    Silnik 1.6 8V to jedna z najtrwalszych jednostek na rynku. Idealnie współpracuje z LPG.Motor
    Kombi jest najbardziej funkcjonalną odmianą. Pojemność bagażnika: od 480 do 1500 l.
    Kombi jest najbardziej funkcjonalną odmianą. Pojemność bagażnika: od 480 do 1500 l.Motor
    Opel Astra G (II)
    Opel Astra G (II)Motor
    Opel Astra G (II)
    Opel Astra G (II)Motor
    Bagażnik hatchbacka (na zdjęciu) ma pojemność 370/1180 l. Sedan: 460 l.
    Bagażnik hatchbacka (na zdjęciu) ma pojemność 370/1180 l. Sedan: 460 l.Motor
    Czerń robi przytłaczające wrażenie, ale jakość materiałów i precyzja montażu są całkiem niezłe. Na rynku dominują wersje ubogo wyposażone. Klimatyzacja jest luksusem.
    Czerń robi przytłaczające wrażenie, ale jakość materiałów i precyzja montażu są całkiem niezłe. Na rynku dominują wersje ubogo wyposażone. Klimatyzacja jest luksusem.Motor
    • Nadwozie: precyzja montażu jest niezła, a blachy ponoć ocynkowane, ale korozja i tak się pojawia - głównie na błotnikach.
    • Silnik: mając na uwadze wiek i przebiegi używanych egzemplarzy, polecamy tanie w naprawach silniki benzynowe 1.4, 1.6 oraz 1.8.
    • Zawieszenie: z przodu układ McPherson, z tyłu belka podatna na skręcanie. Całość bardzo trwała i wyjątkowo tania w serwisowaniu.

    Dane techniczne: Opel Astra G (II) 1.6 8V, 1.4 16V, 1.6 16V

    Wersja
    1.6 8V
    1.4 16V
    1.6 16V
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    1389 cm3
    1598 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    85 KM
    90 KM
    101 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    128 Nm
    125 Nm
    150 Nm
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    180 km/h
    180 km/h
    188 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    13,0 s
    12,0 s
    11,5 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    7,1
    6,9
    7,0
    *dane fabryczne

    Opel Astra H (III) z silnikami 1.9 CDTI, 1.6 16V za 25 tys. zł

    Opel Astra H (III) z silnikami 1.9 CDTI, 1.6 16V za 25 tys. zł
    Opel Astra H (III) z silnikami 1.9 CDTI, 1.6 16V za 25 tys. złMotor
    Dużo lepiej niż Astrze II, ale wciąż bez polotu. Ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Najbogatsze mają kolorową nawigację.
    Dużo lepiej niż Astrze II, ale wciąż bez polotu. Ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Najbogatsze mają kolorową nawigację.Motor

    Zobacz również:

      Opel Astra H (III)

      To w Astrach typowe: psuje się przełącznik pod kierownicą.
      To w Astrach typowe: psuje się przełącznik pod kierownicą.Motor
      Do hatchbacka zmieszczą się bagaże o objętości 350/1270 l.
      Do hatchbacka zmieszczą się bagaże o objętości 350/1270 l.Motor
      Silnik 1.9 CDTI to najlepsza propozycja. Jednostka zapożyczona z Fiata jest ekonomiczna, trwała i bardzo dynamiczna.
      Silnik 1.9 CDTI to najlepsza propozycja. Jednostka zapożyczona z Fiata jest ekonomiczna, trwała i bardzo dynamiczna.Motor
      Opel Astra H (III)
      Opel Astra H (III)Motor
      Opel Astra H (III)
      Opel Astra H (III)Motor
      Dużo lepiej niż Astrze II, ale wciąż bez polotu. Ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Najbogatsze mają kolorową nawigację.
      Dużo lepiej niż Astrze II, ale wciąż bez polotu. Ogólny wygląd zależy od wersji wyposażenia. Najbogatsze mają kolorową nawigację.Motor
      Na przestronność na tylnej kanapie nie można narzekać.
      Na przestronność na tylnej kanapie nie można narzekać.Motor
      Fotele: solidne, a w droższych wersjach – świetnie profilowane.
      Fotele: solidne, a w droższych wersjach – świetnie profilowane.Motor
      Praktyczny bagażnik kombi ma pojemność 500 l/1590 l.
      Praktyczny bagażnik kombi ma pojemność 500 l/1590 l.Motor
      • Zawieszenie: doskonała wiadomość: w tym dość nowoczesnym aucie zastosowano stare, tanie w naprawach zawieszenie (takie jak w Astrze II).
      • Silniki: diesle 1.9 CDTI są trwałe i przewidywalne pod względem awaryjności. W wersjach benzynowych rozrząd warto wymieniać przed terminem.
      • Nadwozie: jakość powłoki lakierniczej nie jest idealna, na szczęście rdzawe naloty dość długo daje się usuwać pastą do polerowania karoserii.
      CZY ASTRA III MA FILTR CZĄSTEK STAŁYCH?
      CZY ASTRA III MA FILTR CZĄSTEK STAŁYCH?Motor

      Dane techniczne: Opel Astra H (III) 1.9 CDTI, 1.6 16V

      Wersja
      1.6 16V
      1.9 CTDI
      1.9 CTDI
      1.9 CTDI
      Silnik
      benzynowy
      turbodiesel
      turbodiesel
      turbodiesel
      Pojemność skokowa
      1598 cm3
      1910 cm3
      1910 cm3
      1910 cm3
      Układ cylindrów/zawory
      R4/16
      R4/8
      R4/8
      R4/16
      Moc maksymalna
      105 KM
      100 KM
      120 KM
      150 KM
      Maksymalny moment obrotowy
      150 Nm
      260 Nm
      280 Nm
      320 Nm
      Osiągi
      Prędkość maksymalna
      185 km/h
      180 km/h
      190 km/h
      208 km/h
      Przysp. 0-100 km/h
      13,3 s
      11,5 s
      10,5 s
      8,9 s
      Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
      6,6
      5,8
      5,9
      6,0
      *dane fabryczne

      Opel Astra J (IV) z silnikami 1.6 16V, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI za 35 tys. zł

      Opel Astra J (IV) z silnikami 1.6 16V, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI za 35 tys. zł
      Opel Astra J (IV) z silnikami 1.6 16V, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI za 35 tys. złMotor
      Wnętrze – prawie jak w większej Insigni. I dobrze, nareszcie wygląda atrakcyjnie. W topowych wersjach kolor podświetlenia zmienia się w zależności od wybranego trybu pracy zawieszenia.
      Wnętrze – prawie jak w większej Insigni. I dobrze, nareszcie wygląda atrakcyjnie. W topowych wersjach kolor podświetlenia zmienia się w zależności od wybranego trybu pracy zawieszenia.Motor

      Zobacz również:

        Opel Astra J (IV)

        Wnętrze – prawie jak w większej Insigni. I dobrze, nareszcie wygląda atrakcyjnie. W topowych wersjach kolor podświetlenia zmienia się w zależności od wybranego trybu pracy zawieszenia.
        Wnętrze – prawie jak w większej Insigni. I dobrze, nareszcie wygląda atrakcyjnie. W topowych wersjach kolor podświetlenia zmienia się w zależności od wybranego trybu pracy zawieszenia.Motor
        Do kombi zmieszczą się bagaże o objętości 500/1550 l.
        Do kombi zmieszczą się bagaże o objętości 500/1550 l.Motor
        Opel Astra J (IV)
        Opel Astra J (IV)Motor
        Opel Astra J (IV)
        Opel Astra J (IV)Motor
        Jak zawsze w Oplu – wygodne i trwałe fotele przednie.
        Jak zawsze w Oplu – wygodne i trwałe fotele przednie.Motor
        Każdy chce kupić 2.0 CDTI, ale ze względów finansowych kończy się zwykle na wystarczającym 1.6 16V lub niezłym 1.7 CDTI.
        Każdy chce kupić 2.0 CDTI, ale ze względów finansowych kończy się zwykle na wystarczającym 1.6 16V lub niezłym 1.7 CDTI.Motor
        Bagażnik wersji hatchback ma pojemność 370/795 l.
        Bagażnik wersji hatchback ma pojemność 370/795 l.Motor
        • Nowe tylne zawieszenie: w czwartej generacji modelu Opel zastosował z tyłu tzw. drążki Watta. Podobne mają Chrysler PT Cruiser, a także Mercedes klasy A W169.
        • Niezła jakość nadwozia: jak na razie nie rdzewieje. Użytkownicy nie zgłaszają także większych zastrzeżeń do trwałości fabrycznej powłoki lakierniczej.
        • Silniki - wybór jest duży: jedynym prawdziwym pewniakiem jest stary, sprawdzony 1.6 16V (1.4 16V jest za słaby). Polecamy także diesle, ale uwaga - wszystkie mają już filtr cząstek stałych.

        Dane techniczne: Opel Astra J (IV) 1.6 16V, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI

        Wersja
        1.6 16V
        1.7 CTDI
        1.7 CTDI
        2.0 CTDI
        Silnik
        benzynowy
        turbodiesel
        turbodiesel
        turbodiesel
        Pojemność skokowa
        1598 cm3
        1686 cm3
        1686 cm3
        1956 cm3
        Układ cylindrów/zawory
        R4/16
        R4/16
        R4/16
        R4/16
        Moc maksymalna
        115 KM
        110 KM
        125 KM
        160 KM
        Maksymalny moment obrotowy
        155 Nm
        260 Nm
        280 Nm
        350 Nm
        Osiągi
        Prędkość maksymalna
        188 km/h
        181 km/h
        195 km/h
        215 km/h
        Przysp. 0-100 km/h
        11,7 s
        12,6 s
        11,5 s
        9,0 s
        Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
        7,0
        4,5
        4,6
        4,9
        *dane fabryczne