Pola O.1 i O.2 w dowodzie - popatrz do nich, zanim zamontujesz hak

Kreski w polu O.1 i O.2 zdradzają brak możliwości montażu haka holowniczego
Kreski w polu O.1 i O.2 zdradzają brak możliwości montażu haka holowniczegoAdam MajcherekINTERIA.PL

Rubryki O.1 i O.2 w dowodzie rejestracyjnym a montaż haka

Zobacz również:

Holowanie przyczepy na prawo jazdy kat. B

  • Holowanie przyczepy lekkiej (bez hamulca) o DMC do 750 kg
  • Prowadzenie zestawu z przyczepą cięższą, o ile łączna DMC całego zestawu nie przekroczy 3500 kg
  • W specyficznym przypadku pojazdu o DMC 3500 kg (np. lekkiego dostawczego) z przyczepą lekką, łączna masa może sięgnąć 4250 kg
  • Dla cięższych zestawów niezbędne są dodatkowe uprawnienia w postaci kodu 96 rozszerzającego kategorię B lub prawa jazdy B+E.

Jak zalegalizować hak holowniczy?

  • Montaż certyfikowanego haka z oznaczeniem homologacji (litera "E" z numerem kraju, dla Polski to 20) oraz tabliczką znamionową określającą parametry obciążeniowe.
  • Wizyta na stacji kontroli pojazdów w celu przeprowadzenia badania technicznego potwierdzającego prawidłowy montaż (koszt to 35 zł).

Mandat za brak wpisu “hak” w dowodzie rejestracyjnym

Renault Rafale E-Tech 300 – test wideo SUV-a plug-in z napędem 4x4Interia plINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?