Dobre i złe wersje

Wersja silnika i skrzyni biegów mają decydujący wpły w na awaryjność!
Wersja silnika i skrzyni biegów mają decydujący wpły w na awaryjność!Motor

Zobacz również:

    Audi A4 B6 (2000-2004)

    Audi A4 B6 (2000-2004)
    Audi A4 B6 (2000-2004)Motor

    BMW serii 3 E46 (1998-2005)

    BMW serii 3 E46 (1998-2005)
    BMW serii 3 E46 (1998-2005)Motor

    Zobacz również:

      Fiat Grande Punto (od 2005 r.)

      Fiat Grande Punto (od 2005 r.)
      Fiat Grande Punto (od 2005 r.)Motor

      Ford Focus I (1998-2005)

      Szymon: „Jeżdżę Focusem od kilku lat. Niewielkie problemy z korozją nie są w stanie przysłonić zalet tego samochodu”.
      Szymon: „Jeżdżę Focusem od kilku lat. Niewielkie problemy z korozją nie są w stanie przysłonić zalet tego samochodu”.Motor

      Ford Mondeo II (2000-2007)

      Ford Mondeo II (2000-2007)
      Ford Mondeo II (2000-2007)Motor

      Honda Civic VII (2000-2006)

      Honda Civic VII (2000-2006)
      Honda Civic VII (2000-2006)Motor

      Mazda 6 I (2002-2007)

      Mazda 6 I (2002-2007)
      Mazda 6 I (2002-2007)Motor

      Zobacz również:

        Mini (od 2001 r.)

        Filip: „Jeżdżę wolnossącą wersją 1.6 po liftingu i drugi raz bym się na nią nie zdecydował. Ma słabe osiągi, a jej trwałość rozczarowuje”.
        Filip: „Jeżdżę wolnossącą wersją 1.6 po liftingu i drugi raz bym się na nią nie zdecydował. Ma słabe osiągi, a jej trwałość rozczarowuje”.Motor

        Opel Astra II (1998-2009)

        Opel Astra II (1998-2009)
        Opel Astra II (1998-2009)Motor

        Opel Vectra C (2002-2008)

        Opel Vectra C (2002-2008)
        Opel Vectra C (2002-2008)Motor

        Renault Laguna II (2001-2007)

        Renault Laguna II (2001-2007)
        Renault Laguna II (2001-2007)Motor

        Renault Scenic II (2003-2009)

        Renault Scenic II (2003-2009)
        Renault Scenic II (2003-2009)Motor

        Seat Leon II (2005-2013)

        Seat Leon II (2005-2013)
        Seat Leon II (2005-2013)Motor

        Zobacz również:

          Toyota Avensis II (2002-2008)

          Toyota Avensis II (2002-2008)
          Toyota Avensis II (2002-2008)Motor

          Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

          Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
          Volkswagen Passat B6 (2005-2011)Motor

          Zobacz również:

            Co warto kupić, a czego nie?

            Lp.*
            Marka, model
            Wersje polecane
            Wersje niepolecane
            1
            Alfa Romeo 156
            Najlepsze są diesle
            z ręczną skrzynią
            biegów, na szczególne
            wyróżnienie zasługuje
            odmiana 1.9 JTD.
            Wszystkie z silnikami
            Twin Spark, 2.0 JTS
            (z bezpośrednim wtryskiem),
            wersje ze skrzynią
            Selespeed.
            2
            Audi A3 I
            Benzynowa 1.6 8V (trwała,
            idealna do LPG), wysokoprężne
            1.9 TDI (wszystkie).
            Benzynowe 1.8 T, ale tylko
            te, które były długo eksploatowane
            na LPG.
            3
            Audi A4 B6
            Benzynowe: 1.6 8V, 2.4 V6,
            wysokoprężne: 1.9 TDI
            (wszystkie wersje).
            Turbodiesle: 2.0 TDI
            (awaryjny), 2.5 TDI (awaryjny
            i nieekonomiczny),
            a także wszystkie wersje
            ze skrzynią Multitronic.
            4
            Audi A6 C5
            Największym zainteresowaniem
            cieszy się silnik
            1.9 TDI – jest trochę za
            słaby, ale trwały i bardzo
            oszczędny.
            Nie polecamy wersji 2.5 TDI
            (jest awaryjna
            i nieekonomiczna), a także
            wszystkich odmian ze
            skrzynią Multitronic.
            5
            BMW 3 E46
            Polecamy modele 323i
            (mocny, oszczędny i trwały)
            oraz 330d (ma sprawdzony,
            bardzo mocny silnik
            wysokoprężny).
            Odradzamy zakup wersji
            z automatyczną skrzynią
            biegów. W używanych
            egzemplarzach generuje
            ona niepotrzebne koszty.
            6
            BMW 5 E60
            Benzynowe 520i jest trwałe
            i bardzo oszczędne, diesel
            530d – to wybór optymalny.
            535i – dwie turbosprężarki
            w używanym aucie to ryzyko
            dużych problemów.
            7
            Daewoo Lanos
            1.5 8V; jest bardzo tani
            w naprawach i idealnie
            spisuje się na LPG
            Brak jednoznacznie
            złej wersji.
            8
            Daewoo Matiz
            Trzycylindrowy silnik 0.8
            jest dość trwały i bardzo
            łatwo dokupić do niego
            tanie części.
            Czterocylindrowy 1.0
            to zły wybór ze względu
            na ograniczoną
            popularność w Polsce.
            9
            Daewoo Tico
            Najbardziej popularna
            wersja 0.8.
            Unikajmy wersji z trzystopniowym
            automatem.
            10
            Fiat Punto Grande/Evo
            Wersje z silnikami 1.2 8V,
            1.4 8V, 1.4 16V, a także
            diesle 1.6 M-Jet, 1.9 M-Jet.
            Odradzamy zakup wersji
            1.4 MultiAir oraz aut ze
            skrzynią Dualogic.
            11
            Fiat Seicento
            1.1 z jednopunktowym
            lub z wielopunktowym
            wtryskiem paliwa.
            Odradzamy wybór silnika
            0.9 – to stara jednostka,
            ma kiepskie osiągi.
            12
            Fiat Uno
            1.0 FIRE, 1.1 FIRE, 1.4 i.e.
            Wszystkie wymienione
            silniki są trwałe i tanio
            się je naprawia.
            Stanowczo odradzamy
            odmianę CLIP. Bardzo
            trudno dobrać do niej części
            zamienne!
            13
            Ford Escort
            Optymalny wybór
            to popularny silnik 1.6 16V.
            Nie sprawia problemów jeśli
            nie przerobiono go na LPG.
            Wersja z silnikiem 1.8 TD
            jest awaryjna,
            a z silnikiem 1.3 8V
            – wyjątkowo przestarzała.
            14
            Ford Fiesta VI
            Bardzo dobrze spisują się
            benzynowa jednostka
            1.25 16V oraz wysokoprężna
            1.4 TDCi.
            Nie polecamy przestarzałego
            silnika 1.3 8V. Zużywa
            dużo paliwa, ma kiepskie
            osiągi
            15
            Ford Focus I
            Najbardziej niezawodny jest
            benzynowy silnik 1.6 16V.
            Ostrzegamy przed wersjami
            ZX sprowadzonymi z USA
            oraz autami z LPG.
            16
            Ford Focus II
            Jak wyżej – najtrwalszy jest
            1.6 16V. Ale polecamy także
            bardzo oszczędnego
            1.6 TDCi w słabszej 90-konnej
            wersji, bez filtra cząstek
            stałych.
            Jak ognia trzeba unikać
            okazyjnie tanich egzemplarzy
            z instalacją LPG. Ten
            model wyjątkowo źle znosi
            alternatywne paliwo.
            17
            Ford Mondeo II
            Najlepiej spisują się benzynowe
            silniki 1.8 16V oraz
            2.0 16V (bez LPG). Diesle?
            Tak, ale po 2005 roku.
            Silnik 1.8 SCi to gwarancja
            kłopotów. Ma bezpośredni
            wtrysk benzyny. Odradzamy
            także auta sprzed 2005
            roku – bardzo korodują.
            18
            Honda Civic VII
            Bezwypadkowy, benzynowy
            Civic 1.4 lub 1.6 to gwarancja
            wieloletniej eksploatacji
            bez żadnych problemów.
            Odradzamy zakup wersji
            1.7 CTDi. Pochodzą wyłącznie
            z prywatnego importu,
            są kłopotliwe w obsłudze.
            19
            Mazda 6 I
            Wersje z benzynowymi
            silnikami 1.8 oraz 2.0
            to gwarancja bezproblemowej
            eksploatacji.
            Diesle sprawiają sporo
            problemów, a te po 2005
            roku z filtrem cząstek
            stałych – jeszcze więcej.
            20
            Mercedes A W 168
            Odmiany wysokoprężne
            160 CDI i 170 CDI są trwałe
            i oszczędne, choć trochę
            głośne. Trzeba się pogodzić
            z podwyższonymi kosztami
            napraw. Na szczęście psują
            się rzadko.
            Nie wolno kupować
            klasy A z pierwszego roku
            produkcji (trafiają się
            wywrotne egzemplarze
            sprzed fabrycznej akcji
            naprawczej). Wersje
            do 2001 roku są gorzej
            wykonane niż te po liftingu.
            21
            Mercedes C W 203
            Optymalny wybór to benzynowy
            model 180, lub diesle
            220 CDI oraz 270 CDI.
            Nie polecamy wersji 200
            Kompressor (z doładowaniem
            mechanicznym).
            22
            Mercedes E W 210
            Optymalny wybór to
            270 CDI. Niezły jest także
            starszy 290 Turbodiesel.
            Jak wyżej – nie polecamy
            starych wersji ze sprężarką
            mechaniczną.
            23
            Mini
            Polecamy przedliftingowego
            diesla 1.4 zapożyczonego
            z Toyoty (Mini One D).
            Poliftingowy Cooper S
            z bezpośrednim wtryskiem
            benzyny.
            24
            Nissan Micra K12
            Wszystkie wersje benzynowe
            – są trwałe i oszczędne.
            Można także wziąć pod
            uwagę automaty CVT.
            Nie polecamy oszczędnych,
            ale awaryjnych
            diesli 1.5 dCi.
            25
            Opel Corsa C
            Optymalny wybór to silniki
            1.2 16V, lub 1.4 16V z ręczną
            skrzynią biegów.
            Bazowy silnik 1.0 12V ma
            fatalną kulturę pracy i jest
            awaryjny. Uwaga na wersje
            ze skrzynią Easytronic.
            26
            Opel Corsa D
            Polecamy silniki 1.2 16V,
            1.4 16V, 1.3 CDTI
            oraz 1.7 CDTI.
            Jak wyżej – odradzamy wersje
            1.0 12V oraz wszystkie
            ze skrzynią Easytronic.
            27
            Opel Astra II
            Rewelacyjny silnik 1.6 8V.
            Fatalny diesel 1.7 TD!
            28
            Opel Astra III
            Polecamy: wersję 1.4 16V
            lub diesle 1.7 oraz 1.9 CDTI.
            Żadna wersja nie zasługuje
            na naganę.
            29
            Opel Zafira II
            1.6 16V lub 1.8 16V.
            Kapryśne diesle DI oraz DTI.
            30
            Opel Zafira III
            1.9 CDTi to idealny wybór.
            Żadna wersja nie zasługuje
            na naganę.
            31
            Opel Vectra C
            1.9 CDTI
            2.0 DTI, 2.2 DTI, 3.0 CDTI
            32
            Peugeot 206
            Polecamy benzynowy silnik
            1.6 z paskiem rozrządu oraz
            diesle 1.4 HDi i 1.6 HDi.
            Żaden silnik nie zasługuje
            na naganę.
            33
            Peugeot 307
            Benzynowy 1.4 16V oraz
            wysokoprężny 1.6 HDi, ale
            bez filtra cząstek stałych.
            Sporo problemów sprawiają
            egzemplarze z filtrem
            cząstek stałych.
            34
            Renault Clio II
            1.2 16V lub 1.4 16V
            to oszczędne, dość trwałe
            i wystarczająco dynamiczne
            silniki.
            1.2 16V lub 1.4 16V
            to oszczędne, dość trwałe
            i wystarczająco dynamiczne
            silniki.
            35
            Renault Megane II
            Polecamy silniki 1.4 16V
            oraz 1.6 16V.
            Jak wyżej – odradzamy
            1.5 dCi.
            36
            Renault Laguna II
            Doskonale spisują się
            benzynowe silniki 1.8 16V
            oraz 2.0T. Można polecić
            także 2.0 dCi.
            2.0 IDE – jest fatalny, ma
            bezpośredni wtrysk benzyny,
            1.9 dCi – cierpi na awarie
            turbosprężarek.
            37
            Renault
            Scenic II
            Albo starsza, tania wersja
            benzynowa, albo droższa
            2.0 dCi z końca produkcji.
            Diesle 1.5 dCi to duże
            ryzyko awarii układu
            wtryskowego.
            38
            Seat Ibiza
            Oszczędny i tani w serwisowaniu,
            trzycylindrowy
            diesel 1.4 TDI.
            Nie warto brać pod uwagę
            trzycylindrowej jednostki
            1.2 12V.
            39
            Seat Leon II
            Polecamy benzynowy silnik
            1.6 8V, starsze diesle
            1.9 TDI oraz nowsze 1.6
            i 2.0 TDI ale tylko
            z zasilaniem CR.
            Odradzamy zakup diesla
            2.0 TDI PD. Jeśli ktoś myśli
            o LPG, nie powinien kupować
            silników FSI i TFSI.
            40
            Skoda Fabia I
            Wszyscy to wiedzą: najlepszy
            jest 1.9 TDI, a po nim
            1.9 SDI oraz 1.4 TDI.
            Optymalny silnik
            benzynowy to 1.4 16V.
            Odradzamy zakup wersji
            ze starym, skodowskim silnikiem
            1.4 o mocy 68 KM.
            41
            Skoda Fabia II
            Polecamy oszczędną,
            benzynową wersję 1.2 oraz
            diesle 1.4, 1.6 i 1.9 TDI.
            Silnik 1.2 TSI jest elastyczny
            i oszczędny, ale okazuje się
            dość awaryjny.
            42
            Skoda Octavia I
            1.6 8V, 1.9 TDI. Można
            zaryzykować 1.8 T jeśli jest
            w idealnym stanie.
            1.4 – to za słaba jednostka.
            Znikome szanse na ponowną
            korzystną odsprzedaż.
            43
            Skoda Octavia II
            Na 1.6 8V oraz 1.9 TDI
            można oczywiście polegać.
            Dobre są także diesle CR.
            Nie polecamy silników
            2.0 TDI PD, choć są lepsze
            niż 2.0 TDI PD z Passata.
            44
            Toyota Avensis II
            Polecamy niezawodny
            silnik 1.8 VVT-i – prawdziwa
            jakość Toyoty.
            Odradzamy 2.0 D-4
            oraz 2.4 D-4 (mają bezpośredni
            wtrysk benzyny).
            45
            Toyota Yaris II
            Doskonałe:
            1.3 VVT-i oraz 1.4 D-4D
            Brak złych wersji.
            46
            VW Polo 9N
            1.4 TDI albo 1.4 16V.
            1.4 FSI. Nikt nie chce
            komplikacji w aucie
            za kilkanaście tys. zł.
            47
            VW Golf IV
            Polecamy silniki
            1.9 TDI, 1.6 8V.
            1.6 FSI. Zbyt nowoczesny
            silnik w tak starym aucie.
            48
            VW Golf V
            Na 1.9 TDI można oczywiście
            polegać. Dobry jest
            także 1.6 8V. Polecamy
            nowsze diesle TDI CR.
            Najmocniejsza wersja
            silnika 1.4 TSI to prawdziwa
            loteria. Uwaga na zużyte
            skrzynie DSG!
            49
            VW Passat B5
            1.9 TDI we wszystkich
            wersjach mocy.
            Trafiają się awaryjne diesle
            z filtrem cząstek stałych!
            50
            VW Passat B6
            Niezniszczalne silniki
            1.6 8V oraz 1.9 TDI są mało
            popularne. Można wziąć
            pod uwagę także 2.0 FSI.
            Fatalny silnik 2.0 TDI PD
            – do poważnych awarii
            dochodzi nawet po 100
            tys. km. Uwaga na zużyte
            skrzynie DSG!
            *kolejność alfabetyczna. Wyróżnione modele zostały opisane w artykule

            Dobre i złe wersje - podsumowanie