Kupujemy samochód używany

Auto Moto

JAK ROZPOZNAĆ:

  • auto po wypadku
  • cofnięty licznik
  • przerobionego "anglika"

NASI EKSPERCI

Blacharz, ASO Połaski w Warszawie
Blacharz, ASO Połaski w WarszawieAuto Moto
Mistrz diagnostyki elektronicznej, ASO BMW Auto Fus
Mistrz diagnostyki elektronicznej, ASO BMW Auto FusAuto Moto
Mechanik, wykonuje przeróbki aut z wersji angielskiej
Mechanik, wykonuje przeróbki aut z wersji angielskiejAuto Moto

JAK ROZPOZNAĆ SAMOCHÓD ODBUDOWANY PO WYPADKU?

Złamane lub sklejone po złamaniu mocowania reflektorów, atrapy chłodnicy itp. wskazują na powypadkową przeszłość lub przynajmniej „zaliczoną” stłuczkę.
Złamane lub sklejone po złamaniu mocowania reflektorów, atrapy chłodnicy itp. wskazują na powypadkową przeszłość lub przynajmniej „zaliczoną” stłuczkę.Auto Moto
Trzeba zajrzeć do wnęki na koło zapasowe i pod maty wygłuszające. W wyniku malowania oryginalne ślady zgrzewania blach mogą być nienaturalnie zaszpachlowane.
Trzeba zajrzeć do wnęki na koło zapasowe i pod maty wygłuszające. W wyniku malowania oryginalne ślady zgrzewania blach mogą być nienaturalnie zaszpachlowane.Auto Moto
Daty na szybach mogą być starsze niż data produkcji samochodu, ale nigdy młodsze. Dat można szukać także na elementach z tworzyw sztucznych. Znajdziemy je m.in. na obudowie filtra powietrza, reflektorach itp. Tu nie można podać żadnej zasady – liczy się tylko spostrzegawczość i kojarzenie faktów.
Daty na szybach mogą być starsze niż data produkcji samochodu, ale nigdy młodsze. Dat można szukać także na elementach z tworzyw sztucznych. Znajdziemy je m.in. na obudowie filtra powietrza, reflektorach itp. Tu nie można podać żadnej zasady – liczy się tylko spostrzegawczość i kojarzenie faktów.Auto Moto
Podczas napraw blacharskich często demontuje się tapicerkę. Szukaj śladów po śrubokrętach, nożach, lub innych narzędziach, którymi amatorzy podważają elementy.
Podczas napraw blacharskich często demontuje się tapicerkę. Szukaj śladów po śrubokrętach, nożach, lub innych narzędziach, którymi amatorzy podważają elementy.Auto Moto
Szukaj śladów malowania na uszczelkach i pod nimi. Czasem uszczelki lepią się do lakieru. Warto je też odchylić – pod nimi może ukrywać się stary lakier w innym kolorze.
Szukaj śladów malowania na uszczelkach i pod nimi. Czasem uszczelki lepią się do lakieru. Warto je też odchylić – pod nimi może ukrywać się stary lakier w innym kolorze.Auto Moto
W autach powypadkowych często nie działa kontrolka poduszek powietrznych (choć można to oszukać). Wyłącz stacyjkę, włącz ponownie i obserwuj, które kontrolki zapalają się oraz czy gasną po uruchomieniu silnika. Przed oględzinami zobacz, jak kontrolki zachowują się w innym egzemplarzu tego modelu.
W autach powypadkowych często nie działa kontrolka poduszek powietrznych (choć można to oszukać). Wyłącz stacyjkę, włącz ponownie i obserwuj, które kontrolki zapalają się oraz czy gasną po uruchomieniu silnika. Przed oględzinami zobacz, jak kontrolki zachowują się w innym egzemplarzu tego modelu.Auto Moto
Zaopatrz się w czujnik grubości lakieru. Porównaj odczyty z dwóch identycznych aut. Pamiętaj, że tani czujnik nie zawsze będzie działał. Niektóre auta mają poszycie z tworzyw lub aluminium.
Zaopatrz się w czujnik grubości lakieru. Porównaj odczyty z dwóch identycznych aut. Pamiętaj, że tani czujnik nie zawsze będzie działał. Niektóre auta mają poszycie z tworzyw lub aluminium.Auto Moto
Dokładnie obejrzyj całe pasy bezpieczeństwa. Szukaj śladów przetarć i naderwań. Zwróć uwagę na to, jak wyglądają dolne mocowania pasów i napinacze, które w nich się znajdują.
Dokładnie obejrzyj całe pasy bezpieczeństwa. Szukaj śladów przetarć i naderwań. Zwróć uwagę na to, jak wyglądają dolne mocowania pasów i napinacze, które w nich się znajdują.Auto Moto
W aucie na podnośniku widać ślady napraw płyty podłogowej, podłużnic i profili pod zderzakami.
W aucie na podnośniku widać ślady napraw płyty podłogowej, podłużnic i profili pod zderzakami.Auto Moto
Badanie geometrii zawieszenia (na fot.) ujawnia tylko najpoważniejsze wady. Najlepsze jest badanie geometrii nadwozia.
Badanie geometrii zawieszenia (na fot.) ujawnia tylko najpoważniejsze wady. Najlepsze jest badanie geometrii nadwozia.Bosch

JAK ROZPOZNAĆ AUTO Z COFNIĘTYM LICZNIKIEM

Zaawansowana technologia, którą dysponują obecnie najlepsi oszuści, praktycznie uniemożliwia zdemaskowanie dobrze cofniętego licznika. Mimo wszystko wciąż trafiają się samochody źle przerobione, w których pozostają widoczne ślady. W ujawnieniu prawdy o nowszych modelach pomaga nam także centralna baza danych z historią napraw
Mikołaj Fus - mistrz diagnostyki elektronicznej, ASO BMW Auto Fus

JAK ROZPOZNAĆ PRZERABIANEGO „ANGLIKA”

W najnowszych modelach samochodów wkładki z zamkami są ukryte w klamkach. Ale w starszych są widoczne z zewnątrz. W autach z Anglii wkładka z zamkiem znajduje się w prawych drzwiach. W europejskich z kontynentu – jest umieszczona w lewych.
W najnowszych modelach samochodów wkładki z zamkami są ukryte w klamkach. Ale w starszych są widoczne z zewnątrz. W autach z Anglii wkładka z zamkiem znajduje się w prawych drzwiach. W europejskich z kontynentu – jest umieszczona w lewych.Auto Moto
W zależności od rynku sprzedaży różnią się oznaczenia lamp przednich.
W zależności od rynku sprzedaży różnią się oznaczenia lamp przednich.Auto Moto
W autach z Anglii jest zamocowane po prawej stronie samochodu. W autach przystosowanych do ruchu prawostronnego powinno znajdować się z lewej strony. Czasem „angliki” mają zamontowane dodatkowe światło przeciwmgłowe.
W autach z Anglii jest zamocowane po prawej stronie samochodu. W autach przystosowanych do ruchu prawostronnego powinno znajdować się z lewej strony. Czasem „angliki” mają zamontowane dodatkowe światło przeciwmgłowe.Auto Moto
W autach z Anglii wycieraczki pracują w przeciwną stronę niż „u nas”. Przekładka pozostawia ślady.
W autach z Anglii wycieraczki pracują w przeciwną stronę niż „u nas”. Przekładka pozostawia ślady.Auto Moto
Jeśli po lewej stronie jest osłonka z lusterkiem, a po prawej jej nie ma – auto prawdopodobnie przyjechało z Anglii i nikt nie przełożył osłonek.
Jeśli po lewej stronie jest osłonka z lusterkiem, a po prawej jej nie ma – auto prawdopodobnie przyjechało z Anglii i nikt nie przełożył osłonek.Auto Moto
Niepokojący jest fakt, jeśli fotel pasażera ma większy zakres regulacji niż fotel kierowcy.
Niepokojący jest fakt, jeśli fotel pasażera ma większy zakres regulacji niż fotel kierowcy.Auto Moto
W „anglikach” dźwignia znajduje się z prawej strony. W pozostałych – jest odwrotnie.
W „anglikach” dźwignia znajduje się z prawej strony. W pozostałych – jest odwrotnie.Auto Moto
Skala w milach powinna zdecydowanie wzbudzić czujność.
Skala w milach powinna zdecydowanie wzbudzić czujność.Auto Moto
Najczęściej wymienia się przekładnię kierowniczą i elementy układu hamulcowego.
Najczęściej wymienia się przekładnię kierowniczą i elementy układu hamulcowego.Auto Moto
W niektórych autach przegrodę czołową się odkręca, w innych trzeba ją przespawać.
W niektórych autach przegrodę czołową się odkręca, w innych trzeba ją przespawać.Auto Moto