Renault Rafale w teście wideo. Flagowy SUV pali 4,9 l/100km
Ma silnik 1.2 wspomagany napędem elektrycznym, 200 koni mocy i cztery skrętne koła. Do tego przeszło 4,7 metra długości, wielki bagażnik i niezwykłe rozwiązania, które idealnie pasują do najbardziej tego luksusowego modelu Renault. Prezentujemy go w teście wideo.
Według mnie to jeden z najciekawszych modelu Renault ostatnich lat. Gilles Vidal zadbał o to, by Rafale wyglądało znakomicie i przyciągało spojrzenia. Auto ma przeszło 4,7 metra długości i sylwetkę SUV-a coupé. W redakcji pojawiło się w słabszej wersji napędowej – jako 200-konna hybryda z trzycylindrowym silnikiem 1.2 o mocy 132 KM wspomaganym przez 68-konną jednostkę elektryczną, korzystającą z baterii o pojemności 2 kWh.
Pojemność baterii podpowiada, że nie jest to hybryda plug-in, taka którą ładuje się z gniazdka. Tu mamy do czynienia z rodzajem napędu rozpropagowanym przez Toyotę, czyli z regularną hybrydą która ładuje się korzystając z odzyskiwania energii w czasie hamowania oraz z nadwyżek z silnika spalinowego. W efekcie ten spory samochód w mieście potrafi zadowolić się 4,9 l benzyny na 100 km. Na autostradzie zużycie paliwa rośnie – u nas wyniosło do 6,8 litra na 100 km.
Renault Rafale – test wideo:
Renault Rafale: ceny i wyposażenie
W cenniku Renault Rafale znajdziemy trzy poziomy wyposażenia:
- Techno za 192 900 zł,
- esprit Alpine za 210 900 zł,
- atelier Alpine za 248 900 zł.
W standardzie znajdziemy m.in. 20-calowe obręcze kół i adaptacyjne przednie światła full LED. Beż żadnych dopłat otrzymujemy też 12,3-calowy ekran zegarów, system multi-sense 3. generacji (kilka trybów jazdy do wyboru) czy mulimedialny system openR link. Ten ostatni oferuje np. 12-calowy dotykowy ekran, nawigację Google Maps i Asystenta Google czy system Arkamys Auditorium z 6 głośnikami.
Podstawowe wyposażenie obejmuje też m.in.: pełny pakiet systemów bezpieczeństwa (z aktywnym tempomatem i ogranicznikiem prędkości), 7 poduszek powietrznych (w tym przednią centralną rozdzielającą pasażerów), kartę bezkluczykowego dostępu,
dwustrefową klimatyzację z filtrem cząstek stałych PM2,5, elektryczne szyby i lusterka oraz podgrzewaną kierownicę i przednią szybę (zbawienie zimą).
Testowany egzemplarz to Rafale esprit Alpine. Jego cena obejmuje m.in. wyróżniające detale stylistyczne, system czterech skrętnych kół 4Control Advanced, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika i bardzo efektowną tapicerkę z alcantary łączonej ze skórą ekologiczną. Testowy egzemplarz dodatkowo wyposażono w panoramiczne okno dachowe Solarbay za 7 tys. zł, fotele z funkcją masażu i pamięcią ustawień za 3,5 tys. zł oraz pakiet nagłośnienia Harman Kardon z 11 głośnikami i subwooferem za 4,5 tys. zł.